Inlägg från: jannej |Visa alla inlägg
  • jannej

Israel/Palestina

SnyggEric skrev 2007-09-26 13:56:55 följande:
    Israel och Palestina befinner sig i konflikt sedan mycket lång tid tillbaka. Palestina beskylls för terrorism mot oskyldiga israeler med sina självmordsbombare, och Israel i sin tur tvingar iväg palestinier från sin hem och hindrar bla annat födande kvinnor att komma till sjukhus genom att neka dem att gå igenom vägspärrar. Vad tycker du? Ska man stoppa bistånd till Palestina eller ska man bojkotta Israel?
    Ta och bomba båda länderna tillbaka till stenåldern så slår man två flugor i en smäll

Nej men skämt å sido så vet jag faktiskt hur man ska lösa det där de har ju hållt på att träta i det där området väldigt länge utan att komma fram till något konkret.
  • jannej
    Gutegirl skrev 2007-09-26 19:21:11 följande:
    Vad har du för förslag?
    Jag har ingen bra lösning på det där mer än att de måste försöka komma överrens men det är svårt då det finns sådana fanatiska anhängare på båda sidor av gränsen som vägrar vika sig en tum och då kommer man inte heller någonstans.
  • jannej
    Gutegirl skrev 2007-09-26 19:27:27 följande:
    AH, du hade missat ett" inte "i ditt förra inlägg
    ha ha ja nu när du säger det så, jag vet alltså inte hur man ska lösa det där, att bomba dem tillbaka till stenåldern är förstås ett sätt men kanske inte det mest optimala
  • jannej
    Rosana skrev 2007-09-26 19:46:17 följande:
    jannej; Ibland känns det som om de faktiskt aldrig kommit ur stenålders-stadiet...
    Precis min åsikt också de verkar ha stannat i utvecklingen och helt snöat inne i sin religion osv.
Svar på tråden Israel/Palestina