Inlägg från: Mian1 |Visa alla inlägg
  • Mian1

Israel/Palestina

bojkotta Israel!

Men vad ska man bojkotta som privatperson då? tror bara jag sett någon apelsin och ett vin därifrån.

hur som haver så bojkottar jag Israel allt jag kan

Jepp jag stavar som en kratta, lev med det!
  • Mian1
    Rosana skrev 2007-09-26 17:59:54 följande:
    Vet inte om detta stämmer, så det är något att googla på..men enligt Dror Feiler (Israelisk kontroversiell konstnär och fredsivrare, som bor i Stockholm och är drivande eldsjäl i den internationella orhanisationen, Judar och Palestinier för fred), så är Israel det land i världen som toppar listan över länder som bryter mot FN-konventionerna...
    Jag har hört liknande påståenden av israeliska judar på bla tv och i skrift så jag tror helt klart på att världen borde sluta dalta med Israel
  • Mian1
    morotsland skrev 2007-09-26 20:28:58 följande:
    Äh, vad hände med länken, den här då:www.bokus.com/b/9170370966.htmlAaliyah: Ja, det var han! Visst var det galet!
    ja den ska jag beställa såg lite av en intervju med henne
  • Mian1
    danitra skrev 2007-09-26 21:25:29 följande:
    Intressant formulerad trådstart "Palestina beskylls för terrorism".
    den enes terrorist den andres frihetskämpe =)
  • Mian1

dåligt samvete pga förintelsen
    Judar ser ofta mera europeisiska ut
    Islamofobi/hat

Jag fattar inte hur omvärlden kan vara så kall  ovan är tre saker som jag tror kan spela in varför väst skiter i palestinierna

• Mian1

ang gt som källa till innehav och anspråk till landet för judarnas del så  ska man tänka på att det skrevs efter att de occuperats och förflyttats till andra områden och att de inte var helt sanningenliga utan drog till flera år.

• Mian1

DrPhil så länge sedan!

Svar på tråden Israel/Palestina