Inlägg från: Gutegirl |Visa alla inlägg
  • Gutegirl

Israel/Palestina

Jag anser att Palestina behöver all hjälp de kan få. De befinner sig i ett enormt underläge och har inget att sätta emot, mer än desperata självmordsattacker och stenkastande barn (som Israeliska soldater gärna skjuter ner).

Krama Suri i hennes GB, allihop!
  • Gutegirl
    morotsland skrev 2007-09-26 14:47:17 följande:
    Bojkotta Israel naturligtvis. Det borde sättas in kraftiga internationella resurser för att få dem att häva ockupationen och sluta med sin vidriga apartheidpolitik.
    Ja, varför får de så stort stöd från USA?
  • Gutegirl
    jannej skrev 2007-09-26 19:10:51 följande:
    Ta och bomba båda länderna tillbaka till stenåldern så slår man två flugor i en smäll Nej men skämt å sido så vet jag faktiskt hur man ska lösa det där de har ju hållt på att träta i det där området väldigt länge utan att komma fram till något konkret.
    Vad har du för förslag?
  • Gutegirl
    jannej skrev 2007-09-26 19:26:31 följande:
    Jag har ingen bra lösning på det där mer än att de måste försöka komma överrens men det är svårt då det finns sådana fanatiska anhängare på båda sidor av gränsen som vägrar vika sig en tum och då kommer man inte heller någonstans.
    AH, du hade missat ett" inte "i ditt förra inlägg
  • Gutegirl
    gudrun skrev 2007-09-27 13:19:32 följande:
    Det palestinierna gör,är förkastligt så det skriker om det!
    Att kasta sten på pansarvagnar?
  • Gutegirl
    gudrun skrev 2007-09-27 15:18:26 följande:
    Dom gör nog liiite mera än så!
    Ja.. och vad gör Israel då?
  • Gutegirl
    gudrun skrev 2007-09-27 15:33:40 följande:
    DET är det ofta barn som gör...
    Ja, och så skjuts de ner av Israeliska soldater som måste försvara sig mot tolvåruig terrorister....
  • Gutegirl
    gudrun skrev 2007-09-27 15:45:09 följande:
    Vem tror du har intalat dessa barnen att de skall kasta dessa stenarna? Ju,dom vuxna...Som har pumpad ungarna fulla med hat...Varför går de inte ut själva och kastar stenar då?
    VArför växer barnen upp med hat? Kan det bero på det massiva förtryck de utsätts för?
  • Gutegirl
    gudrun skrev 2007-09-27 16:09:58 följande:
    det var inte det jag frågade dej om...Varför fyller dom VUXNA barnen med hat,och låter dom utsätta sej för denna faran?Det är dom VUXNA som förmedlar detta hatet!!
    Det är nog svårt att undvika dessvärre. Tror du att man kan uppfostra sina barn i fred och harmoni när man inte ens kan gå och handla utan att kroppsvisiteras av militär?
  • Gutegirl
    gudrun skrev 2007-09-27 16:14:58 följande:
    Det är ju tragisk att vissa kan se enbart den ena partens fel...
    Ja, i detta fall så är det en part som bär mer skuld den andra, ja.
Svar på tråden Israel/Palestina