Inlägg från: Gutegirl |Visa alla inlägg
  • Gutegirl

Israel/Palestina

Charlie dont surf skrev 2007-09-27 19:40:44 följande:
    Hon skrev iof att det är båda parterna som begår hemskheter.Gutegirl härligt att du är deluxe domaren, alltid lika gött när folk vet bäst och har alltid rätt, aldrig fel.
    Heller hur? Det bjuder jag på i det här fallet
    Krama Suri i hennes GB, allihop!
  • Gutegirl
    Charlie dont surf skrev 2007-09-27 19:56:26 följande:
    teek taak skrev 2007-09-27 19:49:36 följande: Är klar skillnad på att tro på nåt och propagera för det som kristen/muslim, än att bara häva ur sig till höger o vänster att nåt är rätt/fel som en del gör.
    Och vad vet du om folks religionstillhörighet här då?
  • Gutegirl
    Julias Farsa skrev 2007-09-27 20:03:48 följande:
    Palestina/Israel konflikten är ju ett perfekt exempel på att mångkultur inte fungerar.Sedan är det alltför mycket människor på alltför liten plats. Ont om allt. Klart som fasen det blir bråkigt. Släng in ett par olika religoner på det så är det en given konfliktVarför skulle Israel lämna tillbaka land? Israel vann ju alla krigen från 1948 och framåt. Sverige vann över Danmark och vi tog Skåne, så är det i krig. Araberna måste svälja det och se sig besegrade. Först då kan de tillsammans med sina grannar bygga upp något gemensamt.
    Ja fast handlar allt om religion egentligen? Kan det inte vara så att många krig handlar mer om att kontrollera markområden, naturtillgångar, rikedomar etc? Religion känns ofta som ett svepskäl tycker jag.
  • Gutegirl
    Charlie dont surf skrev 2007-09-27 20:28:11 följande:
    Att du orkar.Jag vet ju att Gudrun tex är väldigt kristen.
    Jag orkar!
  • Gutegirl
    Aaliyah skrev 2007-09-27 21:38:48 följande:
    Om mångkultur inte fungerar, vad är då alternativet? Holocaust?
    Apartheid funkar också... Kolla på Sydafrika vad bra de hade där på den tiden!! Så visst foinns det alternativ....
  • Gutegirl
    Andrea skrev 2007-09-28 07:25:49 följande:
    Jag stödjer tveklöst Israel.
    Får man fråga varför?
  • Gutegirl
    Andrea skrev 2007-09-28 11:42:04 följande:
     Ja men jag orkar inte ge ett svar, då konflikten är så pass infekterad. Eller stödjer och stödjer, det bästa vore väl om både palestinier och israeler kunde bo tillsammans, men det kommer aldrig att ske. Jag anser att Israel hör till israelerna helt enkelt.
    Tycka saker kan man ju alltid göra, men varöfr tycker du som du gör?
  • Gutegirl
    Free Spirit skrev 2007-09-28 20:56:19 följande:
    Ska man stoppa bistånd till Palestina eller ska man bojkotta Israel?Må man gjøre noen av delene?
    Ta ställning?
  • Gutegirl
    Free Spirit skrev 2007-09-28 23:21:31 följande:
    Israels terrorism. Hvilken terrorism taler du om då?
    VÄgspärrar, murar, getton? Men det är ju sanktionerat....
  • Gutegirl
    Free Spirit skrev 2007-09-29 16:08:59 följande:
    Hvilken mur?
    Den stora muren de har rest runt det palestinska området, för att hindra dem att komma ut. HUr kan du ha missat det? Den är större än BErlinmuren.
  • Gutegirl
    En helt vanlig mamma skrev 2007-09-29 22:11:09 följande:
    sorry, menade saklart de vapen de inhandlar fran Ryssland. Men, snalla, ge mig exempel pa alla de fredsforhandlingar kringliggande arablander har forsokt sig pa med Israel, jag ar nyfiken. Alla de palestinier, ca 200 000 som lamnade Isarel i sin begynnelse, tycker ni verkligen att de ska fa atervanda?Nu 60 ar senare vill ca. 6 miljoner atervanda till sina forna bostadsplatser som inte langre existerar.Varfor vill de inte bo i Jordanien, Egypten, Libanon eller var de bott de senaste 60 aren? Har de det inte bra dar? Tror de att ett overbefolkat Israel skulle vara battre?Jag ar intresserad av svar har, inte bara "Oooh, doooh, vad babblar du om?" Ni som anser att alla "palestinier" ( nu inkluderat alla som lamnade israel for 60 ar sedan) bor atervanda till sina hem, hur ska Israel kunna ga runt med en okning av invanare pa 100%? Vilka lander skulle kunna klara av det och samtidigt kunna forsorja sina invanare??
    ALla de judar som lämnade landet för tusentals år sedan och spred sig över jorden, varför ska deras ättlingar ha rätt till ett land där det redan bodde folk sedan mycket lång tid tillbaka??
  • Gutegirl
    Free Spirit skrev 2007-09-30 09:53:57 följande:
    Det har till alle tider bod Jøder i Israel!! For mer en 3000 år siden var David konge i Jerusalem..så røttene går langt tilbake..
    Jahaja. Och bara för det ska palestinierna som bott där väck?
  • Gutegirl
    Free Spirit skrev 2007-09-30 21:40:21 följande:
    Ja, men det er ditt syn på saken! Det er Deres grunnlag en må gå ut fra vet du..
    Sedan finns det något som heter mänskliga rättigheter också.
  • Gutegirl
    Free Spirit skrev 2007-10-01 15:08:05 följande:
    Men det kommer jo litt annpå oxo vil eg tro i hvilken samenheng desse arbaerene ble drept. Og hvilken samenheng Jødne ble drept og om det var sivile eller ei?
    Så dödandet är beroende av i vilket sammanhang det sker, menar du? Vad spelar det för roll egentligen?
Svar på tråden Israel/Palestina