Inlägg från: teek taak |Visa alla inlägg
  • teek taak

Israel/Palestina

Gutegirl skrev 2007-09-26 15:08:09 följande:
    Ja, varför får de så stort stöd från USA?
    För att det är judiska lobbyn som styr USA.
  • teek taak
    Henrik31 skrev 2007-09-26 14:38:54 följande:
    Det borde lära dem att inte kasta sten om inte annat.
    Får man inte försvara sitt land? Även med stenar? Det här borde vara det löjligaste inlägg jag läst nånsin.
  • teek taak

Murloc

"Många länder har extremt dåligt samvete för vad som skedde under förintelsen under andra världskriget."

Palestinierna hade inte med detta att göra. De förföljde/förintade inte judarna. Det är väst som har det dåliga samvetet och för att rätta till felet bagick de ett ännu grövre fel genom att ge ett land som inte tillhör Europa till de förföljda judar som befann sig i Europa. Nu är det palestinierna som måste betala västens grymheter.

• teek taak
    gudrun skrev 2007-09-26 16:36:55 följande:
    Israel är judarnas land...teek taak skrev 2007-09-26 15:23:19 följande:
    Inte enligt de som inte tror på din bibel
  • teek taak
    Murloc skrev 2007-09-26 17:51:19 följande:
    teek taakJag har inte skrivit någonstans att de hade med saken att göra.
    Ber om ursäkt om jag missuppfattade ditt inlägg.
  • teek taak
    morotsland skrev 2007-09-26 20:27:38 följande:
    Rekommenderar en mycket intressant bok jag just läst:www.iktk.se/nyheter/200 7/070523_ettannatisrael.phpSusan Nathan är en judisk kvinna uppfostrad i sionistisk tradition som flyttar till Israel och blir varse alla orättvisor och diskriminering. Hon beskriver detta mycket detaljerat och med många personliga exempel. Upprörande och sorgligt men också lärorikt!
    Detta var verkligen intressant.

Rekommenderar också Jews against zionism www.jewsagainstzionism.com/
  • teek taak
    gudrun skrev 2007-09-27 13:18:46 följande:
    Ja,DET gör det...Säg det till alla som vil förinta Israel..
    israel håller på att förintas inifrån av sina egna.
  • teek taak
    gudrun skrev 2007-09-27 15:19:11 följande:
    Israel kommer aldrig att förintas.Trängas från många håll,ja,men aldrig förintas.teek taak skrev 2007-09-27 13:57:23 följande:
    Läste du verkligen vad jag skrev?
  • teek taak

no pasaran skrev 2007-09-27 17:19:52 följande:

Jag är inte antisemit (det är rasism) , däremot är jag antisionist
    Här är en till!
    Länge leve Palestina och palestiniernas kamp för rättvisa.
    Och död åt sionism och imperialism
  • teek taak
    Mian1 skrev 2007-09-27 17:31:39 följande:
    dåligt samvete pga förintelsenJudar ser ofta mera europeisiska ut Islamofobi/hatJag fattar inte hur omvärlden kan vara så kall  ovan är tre saker som jag tror kan spela in varför väst skiter i palestinierna
    Det är ju så att den västerländska världen alltid i behov av en syndabock. Först härjade de varandra i långa blodiga krig och när det lugnat ner sig begav de sig till Jerusalem och slaktade muslimer och judar. Efter det började man förfölja judarna (inte så mycket som media föreställer det då de flesta judarna levde väl under den tiden) och förintade några tusentals och resten flydde. Nu är det dags igen för en syndabock och det är muslimerna idag som är det.

Vad israelerna gör idag nere i palestina är något ofattbart. Alltså om man blir orättvisbehandlad så lär man sig om det om att det inte är rätt. Hur kan de orättvisbehandla sina medmänniskor på det viset är ofattbart.
Svar på tråden Israel/Palestina