-
Solitär skrev 2007-10-26 13:35:47 följande:Vilka är dessa män, palestinska poliser/soldater? Men de ligger inte i krig med israel så hur i hela fridens namn hävdar du att det är så. Och hur accepterar västerländska staterna med israel som ledningen att betala för Kalashnikov så att palestinska soldater/poliser skjuter israel med?teek taak skrev 2007-10-25 23:54:10 följande:Någon betalar uppenbarligen dessa beväpnade män, och det sker knappast med egen produktion. Att ha en otrolig massa avlönade, beväpnade män som går omkring utan att göra ett dyft är nästan lika illa som att kriga mot Israel. Har ett land råd med att betala Kalashnikovbeväpnade män för att göra ingenting, så behövs inget bistånd: Eftersom de Kalashnikovbeväpnade männen är betydligt fler än vad Sverige kan uppbåda i form av beväpnad personal, måste ju ineffektiviteten vara formidabel.
-
Muminpappa
Jag vet inte. Jag vill ha svar på min fråga som jag hittils inte fått. -
Muminpappa
Jag är inte därifrån, har aldrig varit i palestina tyvärr, men insatt i konflikten är jag kan man säga.
"Vilka dessa män är?"
Soldater/poliser som är anställda hos den palestinska staten som du skrev. De ligger inte i krig med israel. Har du sett Abbas i förrgår hur han kramar om Olmert? De är vänner så de krigar inte mot varandra annars får Abbas sparken och israel anställer en annan hund som är bra på att slicka r***ar. -
Muminpappa
"Det är beklagligt att svenska skattepengar går till sådan verksamhet."
Kanske sverige tycker det är bra att de skjuter varandra för hade de skjutir israel med dessa vapen hade de inte fått en 50 öring -
Solitär skrev 2007-10-26 20:04:00 följande:Påminner dig att du en gång förkastade en blogg jag länkat till men du vill nu att jag ska kolla på de blogg du hänvisar till som om de är rena fakta. Nej det gör jag inte. Inte ens i din Amnestylänken står det att biståndspengarna användes till vapen.teek taak skrev 2007-10-26 19:57:56 följande:Jag är helt övertygad om motsatsen. Svenska politiker, och framför allt vänsterblocket, är synnerligen palestinavänliga och judefientliga, liksom TT som valde att censurera Amnestyrapporten. tt-kritik.blogspot.com/
-
Muminpappa
Läs snöstjärna71 inlägg #473! -
Chutzpah
Israel är långt ifrån att vara demokratiskt där palestinier betraktas som landets lägsta klass. Det är inte demokratiskt att israel inte tillåter palestinska barn komma in från Gaza för att få vård efter de sanktionerat deras del. Det är inte demokratiskt att en stat ockuperar en annan. De efterbelivna länder du pratat om är det tack vare zionisternas planer för att få dem under kontroll. Palestina var ingen öken när israel ockuperat landet. Detta har judar bevittnat om.
Så du som judinna stödjer ju självklart ockupationsstaten. Men det finns ärliga judar som motstätter sig detta och de är aktiva att upplysa andra folk om vad som är sant för zionister verkar ha hjärntvättat de flesta med sin falsk propaganda. -
Är det propaganda att skriva vad som sker i israel mot palestinier? Jag valt att kommentera det du skrivit om att israel är en demokrati. Du borde ha svarat hur det går ihop att vara demokratisk och rasistisk? Propagerar som en nyfrälst? Jag är inte kristen för att du säger att jag är nyfrälst. Varifrån har du fått det?Chutzpah skrev 2007-10-26 22:16:22 följande:Det är synd, teek taak, att du inte läste mitt inlägg ordentligt, utan valde att hitta på istället.Med tal om propaganda... det verkar som om din egen propagandamaskin rullar för fullt här i dessa trådar. Jag undrar vem det är som är den verkliga hjärntvättad, du som propagerar som en nyfrälst, eller jag som enbart skrev mina åsikter, som TS bad folk att göra.Som sagt, du har din egen syn på saker och ting, och det har jag också. Vi vet att vi har rätt. Du har inte mer rätt än jag.
Jag har rätt för jag kan läget och har referenser att hänvisa till. Propaganda om att demokrati köper bara de som är hjärntvättade. Men som sagt som judinna och som en som stödjer zionisterna går det inte att du skriver nedlåtande om ockupationsmakten israel. Den staten har begått så otroligt mycket mot de mänskliga rättigheterna att jag inte orkar lägga fram länkar och filmer på. Jag kommer säkert att få varningar som jag fick för två år sedan när jag la in filmer på israels massmord på palestinier och libaneser. Vem som helst kan googla och kolla på youtube för att se en massa grymheter. -
Free Spirit skrev 2007-10-26 22:17:14 följande:
Til oplysning så ble det lile landet gitt til dem av FN om du ik har fått det med deg endå.Okkupert? Lurer på hvem som har okkupert hva..Dessuten når jøden først kom til landet for mange tusen år siden bestod det av flere folkeslag.Nej dte stämmer inte. Landet gavs inte bort av FN. Du får lägga fram FN:s resolutionen och läsarna får se vad so mstår där istället. Du får också svara på om någon frågat palestinierna om vad det tyckte om att deras land tagits över av zionistiska khazarer. Sen att använda bibeln som ett historiskt dokument är bara skrattretande. Den bok får du gärna tro på men den är ingen bra grund där man får fakta utifrån -
Chutzpah
De filmer på youtube är inte tecknade filmer där israeliska khazarer kastar stenar på palestinska barn. Det är inga tecknade filmer där israeler tar pelstinska barn som mänskligasköld. Det är inte tecknade filmer där israel bombade sönder Beirut och förvandlade den till en soptipp med kroppar. Det är inte tecknade filmer den rasism israel utövar mot araberna. Som sagt, jag vill inte dra på mig en massa varningar om jag lägger in filmerna. Det finns rätt duktiga här som sitter och anmäler.
Spelar ingen roll hur sekulär din uppväxt i. Det viktigaste är att vara rättvis och inte försvara en stat som är rasistisk. Jag växte upp under en diktatur som förtryckte kurderna. Och jag har alltid varit vid kudernas sida. Så var du växte upp spelar ingen roll. Rättvisa, medmänsklighet och tolerans är det som är viktig.
"Frälsning behöver inte nödvändigtvis användas bara när man syftar på kristna, utan kan användas i andra sammanhang."
Jaha, vilken sammanhang har du klassat mig som nyfrälst då? Intressant detta trots jag inte tror på någon frälsning utan tror på att människans handlingar är det som räknas. Men zionisternas propaganda har tvärr hjärntvättat de flesta och en upplysning måste ske i detta samhälle så att man inte fortsätter svälja vad som helst.