Inlägg från: teek taak |Visa alla inlägg
  • teek taak

Israel/Palestina

Chutzpah

Tyck inte synd om den som upplevt båda diktatur och sekularism. Tyck synd om den som inte ens vet hur folk lider på andra ställe och inte har medlidandekänslor.

"Nyfrälsta människor brukar vara de som propagerar mest stenhårt."

Om du menar att upplysa om israels rasism och diskriminering på palestinier så kan jag säga att jag skulle bli stolt att bära titeln "nyfrälst". Kampen mot orättvisor är ett ämne som jag brinner för speciellt det som händer palestinierna pga israels terror, rasism och diskriminering.

Alla som håller med om att israel har rätt att ockupera palestina är zionister. Detta sa även de judar som är emot zionismen som jag visar stor respekt till.

• teek taak
    Chutzpah skrev 2007-10-26 23:19:29 följande:
    hihi
    Roligt att du fick skratta. Får skratta med dig osså hehe
  • teek taak
    Chutzpah skrev 2007-10-26 23:23:15 följande:
    NU lägger jag mig. Jag jobbar imorgon tidigt.
    Sov gott och tänk gärna på dina palestinska medmänniskor som en del av de befinner sig i israeliska fängelser, hungriga på gatan och på de som lever i exil som varken kan åka tillbaka till sitt hemland eller får uppehållstillstånd i de länder de lever i.
  • teek taak

Free Spirit skrev 2007-10-26 23:24:43 följande:

Bare skratt på du, men du ser det at selv om ik DU tror det så betyr ik det at det ik er sant!!Palestinerene/arberene eigde ik landet..du vet kanskje ik at flere Jøder kjøpte land av Arabere da landet låg øde? Tror eg nevnte det tidligere i tråden.Men du kan nu komme med dokumetasjon på at landet Israel egentlig tilhører Araberene.
    Allt det du skrev är en zionistisk propaganda. Köpa marker innebär inte ockupera landet. Annars får de irakier som köpt marker i Norge får ockupera ditt land om 50 år också. Nej det är du som ska lägga fram att FN gav bort landet till judarna. Lägg också fram bevis på att judarna köpte marker.
  • teek taak

Free Spirit skrev 2007-10-26 23:29:55 följande:

Sukk!! du glemer at det er et folk til som opplever en del av de samme og mer til..
    Inte på samma sätt när det värderas som landets första klass och palestinierna landets lägsta klass där det första folket förtrycker det andra. Förtryckarna förtjänar inget medlidande. Du som kristen borde tänka på det, i förrgår bombade israel en kyrka medan det fanns folk inne och bad.
  • teek taak

Free Spirit skrev 2007-10-26 23:36:28 följande:

Og du tror at det var gjort bevisst om det er sant hva du sier?
    Man borde ha källkritik Free spirit. Många journalister miste sitt liv av israelskt vapen. De ville inte att journalisterna visar vad som händer inne i landet. Jag får nog inboxa dig länkar där israeler torterar och dödar palestinier kallblodigt. Som sagt postar jag länkarna här kommer de att bli bortplockade och jag får varningar.
  • teek taak

Free Spirit skrev 2007-10-26 23:38:23 följande:

Om en skal bevise alt en skriver har en jo et problem eller hur?Ja klart alt er zionistisk propaganda i dine øyner
    Den som har kött på benen tvekar inte en sekund att påvisa sina påstående
  • teek taak
    fajga skrev 2007-10-26 23:40:04 följande:
    teek taakJätteOT men en fråga bara - var har Chutzpah skrivit om hon är judinna eller inte? Konstig kommentar, tycker jag eftersom jag inte kan se att Chutzpah själv har skrivit det. Och då blir det väldigt märkligt, och obehagligt tycker jag, för då kan man nästan misstänka att andra trådar bevakas av en del här./fajga, som är stolt judinna (jag skriver det här så att ingen behöver leta reda på informationen någon annanstans ) och pacifist och tycker att allt dödande är fel, oavsett om det är palestinier eller israeler som dödas och att ett palestinskt liv är lika mycket värt som ett israeliskt. Därför kan man inte stoppa biståndet, men genom starkare kontroller se vart det går. Man kan heller inte bojkotta en hel stat, då det drabbar även fattiga och Paletstinavänliga judiska israeler, arabiska israeler och druser.
    Det var viktigt att nämna det så att läsarna skulle veta lite om bakgrunden till varför man försvarar en stat som praktiserar terrorism, diskriminering och rasism. Jag tror detta forum är öppet och "gömda" trådar finns inte för att skriva "att andra trådar bevakas av en del här" Vad menar du med bevakas? Och vilka är dessa trådar? Kan du förklara?

Nej man kan bojkotta en stat. USA sanktionerar en hel del stater. Om det vore rätt eller fel är en annan sak. Men en stat som ockuperar ett land och som förtrycker landets ursprungliga folk är ingen stat man ska stödja. Jag är också emot dödandet av oskyldiga, men staten israel borde ha räknat med att det även förekommer mord på sitt folks oskyldiga. Ingenting serveras gratis på ett silverfat.

Jag struntar i de araber som stödjer israel och lever under dess fana. Hycklare har ingen plats i en ärlig värld.
  • teek taak
    Solitär skrev 2007-10-27 08:54:51 följande:
    Jag skulle våga påstå att araberna i Israel har det bättre än alla andra araber i mellanöstern. De lever i en demokrati, har rösträtt och representation i parlamentet, Knesset. Landet är rent, prydligt och högteknologiskt. Araberna (icke judisktroende) slipper göra den 2-åriga värnplikten, men jag tror att om de skulle insistera, skulle även det vara möjligt. Det är bara att jämföra med de omgivande länderna. Var skulle man bosätta sig om man var tvungen att bosätta sig i mellanöstern. Svaret är givet: Israel. De övriga länderna är smutsiga och underutvecklade. Libanon var på god väg att bli ett välmående land, ända till början av 1970-talet. Då tog man i god kristen anda emot en massa muslimska flyktingar. De vägrade anpassa sig, förökade sig, och blev majoritetsbefolkning. Sedan dess är Libanon ett förlorat land.
    Ja se hur arabiska israekler har det

Libanon har alltid haft muslimer som majoritet. Faktum är att varje arabiskt land börjar utveckla sig trycks det ner av USA & co. Hur får man kontroll över ett land om inte låta det vara utvecklad är en jävla zionistisk plan. Se på Arabiska emiraten är också ett utvecklad land. Irak var en gång i tiden under Saddams styre varit utvecklad och nu när USA ockuperat landet hölls det under fattigdom, amlafabetism och förtryck.

I arabiska länder där det alltid funnits judar har de samma rättigheter som vilken arab som helst. I Irak, Syrien, Iran och Marocko har ingen jude klagat. Men det vi ser i israel idag är ofattbart. Öppen rasism och terrorism som begås mot araberna.

Men det spelar ingen roll. israel ockuperat palestina, hur några goda gärningar de gör spelar ingen roll. Ockupationen måste upphöra likaså ockupationen i Irak och andra länder som USA håller under förtryck.
  • teek taak

Free Spirit skrev 2007-10-27 12:04:54 följande:

Historie, skulle det stå..
    Skriven av en zionist? Jag vet inte, jag förstår inte norska så bra så jag struntade i att läsa dina artiklar.
Svar på tråden Israel/Palestina