Inlägg från: teek taak |Visa alla inlägg
  • teek taak

Israel/Palestina

Tha Princes skrev 2007-10-20 19:30:53 följande:

Så Klart Palestinierna ska få tillbax sitt land..Alla vet att de är deras land egentligen.. Men ingen vågar säga något för att usa står bakom israel..Usa kan ju ta o bygga ett "nytt" Israel o sluta kriga istället.. Bojkotta Israel!!
    Bra skrivet!
  • teek taak

Muminpappa

"Synd bara att araberna i Gaza använder allt västerländskt bistånd till krig, istället för att bygga välfärd."

Är det en nyhet jag missat? Menar du att den palestiniska staten som använder västerländskt bistånd till krig?

• teek taak
    Solitär skrev 2007-10-23 22:44:03 följande:
    teek taak skrev 2007-10-23 21:44:18 följande:
    Läs gärna den välskrivna texten i länken nedan:kurtlundgren.webblogg.se/250506061108_palesti...Du har säkert missat denna nyhet, för våra svenska medier är stora palestinakramare.
    Kallar du blogg för fakta?
  • teek taak

Muminpappa

Det hjälper inte att du försvarar bloggen. Har du en tillförlitlig källa att den palestinksa staten använder för att köpa vapen? Är det från Sverige de köper vapnet förresten?

• teek taak
    Solitär skrev 2007-10-23 23:04:27 följande:
    teek taak skrev 2007-10-23 23:00:21 följande:
    Hur är det med läsförståelsen? Pengarna används till löner för 80 000-100 000 poliser/soldater. Vapnen kommer naturligtvis ursprungligen från Ryssland. Det borde du veta som känner till förhållandena där nere.
    Ja därför undrade jag om det var den pakestiniska regeringen som använde bistånden till krig. Så vitt jag vet har israel en bra relation med den palestiniska regeringen. Du verkar inte vara insatt i ämnet Muminpappa.
  • teek taak
    Solitär skrev 2007-10-23 23:12:45 följande:
    Dessutom, vilka pengar skulle araberna i Gaza annars använda för att köpa vapen till sina 80 000-100 000 poliser/soldater, om inte biståndspengar? Varifrån skulle pengarna annars komma ifrån? Gaza producerar ingenting som den övriga världen vill köpa.
    Poliser/soldater jobbar åt regeringen. Idag är det inget krig mellan israel och den palestinska regeringen.
  • teek taak

Muminpappa

"Har man råd att anställa 80 000 - 100 000 soldater/poliser behöver man inget bistånd."

Fast du hävdade att bistånden användes för att köpa vapen för att kriga mot Israel. Du motsäger dig själv och borde vara tydlig. En gång hävdar du att bistånden används till att köpa vapen för att kriga mot israel fast den israelska regeringen har goda relationer med den palestinska. Och en annan gång hävdar du att dessa bistånd används för att betala anställda soldater och poliser.

• teek taak

Muminpappa

"Din läsförståelse är under all kritik, för det har jag inte skrivit."

Inte alls var det missförstånd. Jag citerar dig där du skriver att västerländska bistånd används för krig:

Solitär skrev 2007-10-22 20:45:08 följande:
    Det är klart att IDF (Israels armé) har som uppgift att skydda Israels invånare mot terrorister. Som i alla krig finns det civila offer. Synd bara att araberna i Gaza använder allt västerländskt bistånd till krig, istället för att bygga välfärd.
    Och efter jag frågat hur det kom sig att palestinska regeringen har krig med israel, trots deras goda relationer skrev du att de användes till anställda soldater och poliser, citerar dig:
    Solitär skrev 2007-10-23 23:04:27 följande:
    Hur är det med läsförståelsen? Pengarna används till löner för 80 000-100 000 poliser/soldater. Vapnen kommer naturligtvis ursprungligen från Ryssland. Det borde du veta som känner till förhållandena där nere.
    Så hur ska man förstå dina resonemang när du motsäger dig själv hela tiden? Bestäm dig, används bistånden till att köpa vapen för att kriga mot israel eller för att ha de till att betala 80 000 - 100 000 soldater/poliser? Dessutom väntar jag ivrigt på en tillförlitlig källa på ditt påstående om att bistånden används för att kriga mot israel
  • teek taak

Muminpappa

Du håller dig till att tänka naivt och tror att bidståndspengarna går till att beväpna poliser/soldater som bombar i israel. Faktum är att biståndspengarna stoppas i de palestinska ledarnas fickor och smulorna når det det drabbade palestinska folket. Men att hävda att pengarna går till vapen för att kriga mot israel är bara skitsnack.

Svar på tråden Israel/Palestina