Israel/Palestina
Tha Princes skrev 2007-10-20 19:30:53 följande:
Tha Princes skrev 2007-10-20 19:30:53 följande:
velour
Jag hjälper henne att hitta till websidan
www.jewsagainstzionism.com/
Muminpappa
"Synd bara att araberna i Gaza använder allt västerländskt bistånd till krig, istället för att bygga välfärd."
Är det en nyhet jag missat? Menar du att den palestiniska staten som använder västerländskt bistånd till krig?
Muminpappa
Det hjälper inte att du försvarar bloggen. Har du en tillförlitlig källa att den palestinksa staten använder för att köpa vapen? Är det från Sverige de köper vapnet förresten?
Muminpappa
"Har man råd att anställa 80 000 - 100 000 soldater/poliser behöver man inget bistånd."
Fast du hävdade att bistånden användes för att köpa vapen för att kriga mot Israel. Du motsäger dig själv och borde vara tydlig. En gång hävdar du att bistånden används till att köpa vapen för att kriga mot israel fast den israelska regeringen har goda relationer med den palestinska. Och en annan gång hävdar du att dessa bistånd används för att betala anställda soldater och poliser.
Muminpappa
"Din läsförståelse är under all kritik, för det har jag inte skrivit."
Inte alls var det missförstånd. Jag citerar dig där du skriver att västerländska bistånd används för krig:
Muminpappa
Du håller dig till att tänka naivt och tror att bidståndspengarna går till att beväpna poliser/soldater som bombar i israel. Faktum är att biståndspengarna stoppas i de palestinska ledarnas fickor och smulorna når det det drabbade palestinska folket. Men att hävda att pengarna går till vapen för att kriga mot israel är bara skitsnack.