Chana
"Israel har alltid och kommer alltid att vara judarnas land så är det bara!!! Judarna har endast det landet och inget annat kolla vilka som har grannländerna att frossa sig i."
Enligt västvärlden ja men inte enligt palestinierna och en del judar som kämpar mot israel.
"Nu kan jag ju tillägga att jag känner både palestiner och israeler som kämpar i israel för att leva i fred med varandra, så sitter ni här och skriver patetiska inlägg som omöjligör detta, suck igen."
Dina erfarenheter är irrelevant här. Det är en fråga om en stat som utövar terrorism, rasism och diskriminering. En stat som fått för sig fotfäste genom att ockupera ett land.
"Ni (som förmodligen inte ens bor där) samt inte riktigt känner till läget på allvar ni gör bara bort er sluta diskutera detta för ni kommer ingen vart."
Sluta diskutera? Jasså, varför får vi inte diskutera? Någon bra anledning? Vi kommer nånvart då fler läsare följer tråden och de intresserade kommer att fördjupa sig i frågan och som säkert kommer att döma den rättvist. Inte svälja allt med hull och hår.
"Lägg istället ner lika mycket enegi som ni göra här för att försöka skapa fred där."
Jag tror inte man kan skapa fred genom att godkänna israels rasism och diskriminering. Vi skriver här för att uppmärksamma vad som sker mot ickejudar där nere.
"Det ni ser i tv eller hör pâ radio är bara oftast så fel som det kan bli orättvist för båda parter."
Du menar det är bara lögner att israel utövar rasism, tortyr, diskriminering och sanktioner?
"Jag ber er nu isället att komma med konkreta förslag på hur dom skulle kunna leva ifred med varandra, eftersom ni verkar vara "sååå" insatta i hur dom har det där."
Jag sagt detta förr och säger det nu att det är endast staten israel som kan bidra med detta genom att sluta behandla ickejudar som djur, ge dem rättigheter som vilken människa som helst, sluta bomba sönder deras hus och förstöra deras olivträdsodlingar, tillåta exilpalestinierna återvända till sitt hemland och sluta ockupera fler marker för att bygga bosättningar.
Vad är dina förslag tro?