Sofia t skrev 2007-09-01 10:46:20 följande:
Jag verkar inte ha fått svar på min fråga så jag ställer den igen till er som anser att homosexuella inte ska få gifta sig i kyrkan. Är det okej att homosexuella begravs i vigd jord? Och vad anser ni om att homosexuella betalar skatt till svenska kyrkan? Och varför man ens drar upp nåt med att kunna få barn naturligt va bara extremt dumt men tanke på hur många heteropar som inte kan få barn på naturlig väg.Dessutom ses väl inte jungfrufödsel till det naturliga?
Jag har svarat i går. Alla människor har rätt att vila i vigd jord.
Om de homosexuella vill betala skatt till Kyrkan eller inte avgör de själva, precis som alla andra. Jag tror inte att det är någon som går hem till varje person som betalat in kyrkoskatt, och inspekterar vem den delar säng med...
Däremot så kan man ju inte BARA för att man betalar in skatt, ställa vilka krav som helst. SÅ funkar det inte - och det gäller oss alla.
Diskussionen om IVF och så vidare hör inte hemma här, det är en annan diskussion. Vissa tycker ju att det är ett för stort ingrepp mot naturen, men jag har ingen uppfattning.
Sedan har det naturligtvis alltid varit så att vissa heteropar har förblivit barnlösa av olika skäl - det har inget att göra med att viga homopar som inte under några omständigheter skulle kunna skaffa barn med varandra.