• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Mian1

upp till kyrkan att bestämma, tycker att homosexuella skall få ingå partnerskap utan att själv vara homo och tycker att kyrkan ska få vara kyrkan man beöver inte vara kristen eller gift i kyrkan men vill man vara det så får man väl rätta sig efter kyrkan

Babychicks skönhet är orakad!
  • Pepparrot

Jag blir bara mer och mer övertygad för varje dag om att religion inte har fört nåt gott till mänskligheten.

• Dorian Ertymexx
    stina84 skrev 2007-08-31 18:38:35 följande:
    Inte om de ska vara trogna sin partner, och inseminering (stavning?) och liknande är inte normal. Visst det är kanon att det finns det är verkligen inte det jag säger! Men, 2 av samma kön kan inte ensamma skaffa barn! Inte naturligt
    Och apropå normal... Det är inte normalt att sitta vid en dator heller. Varför skulle en vetenskap vara värre än en annan?
  • Mian1
    Dorian Ertymexx skrev 2007-08-31 22:34:26 följande:
    Och apropå normal... Det är inte normalt att sitta vid en dator heller. Varför skulle en vetenskap vara värre än en annan?
       Så sant!
  • Dorian Ertymexx
    Pepparrot skrev 2007-08-31 19:34:31 följande:
    Javisst har kyrkan i väldigt hög grad bidragit till myten om att homosexualitet är något man väjer själv och att det är en synd. Minns bara pastorn på Öland med sin hemska predikan. Dock dömdes han för hets mot folkgrupp, eller liknande vill jag minnas. Eller som Carola som tror att det är en åkomma som kan botas med förbön. Kinga L skrev 2007-08-31 19:24:56 följande:
    Om du tänker på pastor Åke Green så friades han.
  • Mian1
    Dorian Ertymexx skrev 2007-08-31 22:39:36 följande:
    Om du tänker på pastor Åke Green så friades han.
    mm har du namnet på den amerikanske  God hate Sweden pastorn?
  • Dorian Ertymexx
    Moxie skrev 2007-08-31 19:53:37 följande:
    Gabriella S skrev 2007-08-31 14:13:28 följande:
    Precis. Och, som sagt, Jesus sade heller aldrig att det inte var OK med homosexualitet, eller hur? Vem lägger ord i vems mun?Jesus sade inte heller att det var OK att tjabba bort en eftermiddag på ett internetforum - Innebär det att vi alla är förtappade nu?
    *asgarv* Bra fråga!

"Och Jesus sade till Matteus: Sant är, att framtidens barn skola hamna i evigt fördärv, om de chattar om dumheter om vad jag sagt eller inte, snarare än att älska sin nästa. Och Matteus, som inte förstod Herrens ord, höjde ett ögonbryn och bara nickade artigt."
  • Mori
    Mian1 skrev 2007-08-31 22:28:00 följande:
    upp till kyrkan att bestämma, tycker att homosexuella skall få ingå partnerskap utan att själv vara homo och tycker att kyrkan ska få vara kyrkan man beöver inte vara kristen eller gift i kyrkan men vill man vara det så får man väl rätta sig efter kyrkan
    Nog tycker jag också att man ska få besöka krykan utan att själv vara troende, utan att få onda ögat av pastorn eller församlingen. Man måste ju få en chans att söka tron, eller närvara vid en väns bröllop, eller vad det nu kan vara. Men jag har faktiskt lite svårt att förstå VARFÖR man vill vigas inför Gud om man inte tror på denne Gud. Ska försöka att inte klampa på någons lilltår nu, men jag som inte tror på Gud struntar fullkomligt i att få vårt äktenskap välsingat. Och jag är inte ett dugg intresserad av att lova saker i en kryka. Det fixade vi så bra ändå
    Och om man då lägger till det faktum att jag är bisexuell, så finner jag än mindre nöje att ha en präst närvarande vid mitt bröllop. En präst som ed stor sanno0likhet hade tänkt och tyckt en del om han/hon veta om min sexuella läggning. Men om han/hon inte vetat, hade denne med glädje vigt oss.... Trams! Blir jag inte respekterad för den jag är, då får det vara.
  • Moxie
    Mori skrev 2007-08-31 22:46:14 följande:
    Men jag har faktiskt lite svårt att förstå VARFÖR man vill vigas inför Gud om man inte tror på denne Gud.
    Nej, det har jag aldrig begripit heller. Men frågan rör sig väl snarare om de som är troende *och* homosexuella, kan tänka.
  • Moxie
    Mian1 skrev 2007-08-31 22:42:11 följande:
    mm har du namnet på den amerikanske  God hate Sweden pastorn?
    Han finns på www.godhatesfags.com, tror jag allt. Ett typexempel på den "Bibeltrogna" (i sarkastisk mening) tanketraditionen dragen till sin spets :-P
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?