• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Pepparrot

Men å andra sidan tycker jag att jag borde ha rätt att få

hundbidrag också, istället för barnbidrag, efter som jag inte

har några barn.

Lite OT...
    Tankarna vandrade i väg apropå det här med att alla ska ha rätt att få det precis som de vill ha...

• Sofia t

Fast att dissa en sexuellägning och ha hund är ju inte samma sak och går inte att jämföras.

Pepparrot skrev 2007-08-31 19:22:25 följande:
    Men å andra sidan tycker jag att jag borde ha rätt att få hundbidrag också, istället för barnbidrag, efter som jag inte har några barn. Lite OT...Tankarna vandrade i väg apropå det här med att alla ska ha rätt att få det precis som de vill ha...
  • Kinga L

Jag förstår inte hur nån kan gifta sig i kyrkan!! jag tror att det är mycket kyrkans fel att många människor inte gillar homosexuella.
    Jag känner inte ens någon homosexuell, men soppas mycket fattar jag att det inte är något man väljer själv. Det borde väl gud fatta!?

• Pepparrot

Nu förstår jag inte vad du menar.

Sofia t skrev 2007-08-31 19:24:01 följande:

Fast att dissa en sexuellägning och ha hund är ju inte samma sak och går inte att jämföras.
  • Sofia t

Ja du skrev

Tankarna vandrade i väg apropå det här med att alla ska ha rätt att få det precis som de vill ha...

Jag antog att du menade att Homosexuella ska få gifta sig i kyrkan? Eller har jag fel?

• Pepparrot

Ja, nog tycker jag det.

Sofia t skrev 2007-08-31 19:27:46 följande:

Ja du skrev Tankarna vandrade i väg apropå det här med att alla ska ha rätt att få det precis som de vill ha...Jag antog att du menade att Homosexuella ska få gifta sig i kyrkan? Eller har jag fel?
  • Skutt

Nä man väljer inte om man vill vara hetro eller homo....man kan däremot välja att leva som det ena och förneka sig själv...har gjort det alldeles förlänge...men nu har jag hitta hem...och där med hittade jag också KÄRLEKEN.

• qenzo

*oh yes!*

Skutt skrev 2007-08-31 19:30:21 följande:
    Nä man väljer inte om man vill vara hetro eller homo....man kan däremot välja att leva som det ena och förneka sig själv...har gjort det alldeles förlänge...men nu har jag hitta hem...och där med hittade jag också KÄRLEKEN.
  • Pepparrot

Javisst har kyrkan i väldigt hög grad bidragit till myten om att homosexualitet är något man väjer själv och att det är en synd. Minns bara pastorn på Öland med sin hemska predikan. Dock dömdes han för hets mot folkgrupp, eller liknande vill jag minnas.
    Eller som Carola som tror att det är en åkomma som kan botas med förbön.

Kinga L skrev 2007-08-31 19:24:56 följande:

Jag förstår inte hur nån kan gifta sig i kyrkan!! jag tror att det är mycket kyrkans fel att många människor inte gillar homosexuella. Jag känner inte ens någon homosexuell, men soppas mycket fattar jag att det inte är något man väljer själv. Det borde väl gud fatta!?
  • Sofia t

ja och att få gifta sig i kyrkan är ju knappast att få alt som man vill och går inte att jämföra med att man vill ha hundbidrag som inte ens finns

Pepparrot skrev 2007-08-31 19:30:06 följande:
    Ja, nog tycker jag det. Sofia t skrev 2007-08-31 19:27:46 följande:
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?