• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • stina84
    common people skrev 2007-08-31 18:34:29 följande:
    stina84 skrev 2007-08-31 18:27:16 följande: Okej...då kanske det var någon annan av dina kristna vänner. Någon babblade om giftermål mellan syskon och att de då lika gärna kunde hävda sin rätt till att få ingå äktenskap. Och då tycker jag att man har jämfört homosexualitet med incest. Är det svårt att begripa?
    Nej, men ta reda på vem det är istället för att anklaga folk sådär!
  • stina84
    mindless skrev 2007-08-31 18:33:31 följande:
    Att vara homosexuell är inte att var steril, så jo, homosexuella kan självklart skaffa barn "naturligt". Varför det nu skulle ligga ett egenvärde i det.
    Inte om de ska vara trogna sin partner, och inseminering (stavning?) och liknande är inte normal. Visst det är kanon att det finns det är verkligen inte det jag säger! Men, 2 av samma kön kan inte ensamma skaffa barn! Inte naturligt
  • stina84

Sluta håll på, ni fattar precis vad jag menar!

• qenzo

Nej men si det kan inte alla hetero-par heller.

stina84 skrev 2007-08-31 18:12:48 följande:
    Jasså du, inte naturligt iallafall
  • Grodan Soda

JA!

Därför att kyrkan alltid pratar så fint om att den är till för alla. Då ska den vara det på lika villkor också.

• qenzo

Jag kan inte svara på VARFÖR man öht väljer att gifta sig i kyrkan.
    Det är ju väldigt individuellt, och förmågan att läsa tankar är inget jag utvecklat...

stina84 skrev 2007-08-31 18:13:54 följande:
    Att du inte ska gifta dig, fine det är upp till dig. Men jag kan fortfarande inte förstå varför man som homosexuell vill gifta sig i en kyrka, man kan ju likaväl gifta sig borgeligt
  • Sofia t

Ni som inte tycker att homosexuelle ska få gifta sig i kyrkan va tycker ni när homosexuella begravs på guds mark? Eller att homosexuella betalar skatt till svenska kyrkan?

• qenzo

Hm det var en tankegång jag inte funderat på. Skulle vara väldigt intresasnt att få svar på, precis som du säger!
    Ska HBQT-folket begravas i ovigd jord kanske?

Sofia t skrev 2007-08-31 18:49:02 följande:

Ni som inte tycker att homosexuelle ska få gifta sig i kyrkan va tycker ni när homosexuella begravs på guds mark? Eller att homosexuella betalar skatt till svenska kyrkan?
  • Sofia t

Ja eller varför inte dumpas på soptippen direkt liksom?

qenzo skrev 2007-08-31 18:50:41 följande:
    Hm det var en tankegång jag inte funderat på. Skulle vara väldigt intresasnt att få svar på, precis som du säger!Ska HBQT-folket begravas i ovigd jord kanske?Sofia t skrev 2007-08-31 18:49:02 följande:
  • qenzo

En sak till jag funderat på är, att det vid ett flertal tillfällen sagts att homosexuella ger sig hän åt sina känslor. Att Kalle ska hålla igen sina känslor gentemot Bertil.

Varför då?
    När man upptäcker att man ÄR homosexuell är det oftast en jävligt tuff process att gå igenom, innan man vågar tå för den man faktiskt är. Många lever i hetero förhållanden fast de inombords mår apkass.
    Är det alltså bättre, enligt er kristna, att må dåligt än att leva med den man faktiskt älskar?

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?