• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Sofia t

Ahh sorry läste fel på ditt tidigar inlägg. Jo visst är alla lika mycket värda anser jag i alla fall men tyvärr verkar ju inte alla tycka det

Jennykym skrev 2007-08-31 19:43:08 följande:
    Självklar ska de få gifta sig. Blir förvånad över att det ens behöver att diskuteras. Är inte alla lika värda??
  • Moxie
    stina84 skrev 2007-08-31 13:52:14 följande:
    Romarna 1:24-271. Timoteus 1:9-111. Korintierna 6:9-11....några utav sidorna
    ...och du följde min länk till min blogg och läste vad som stod där?

www.familjeliv.se/Bloggar-7-9/b55981.html

De där bibelställena betyder inte vad du tror att de betyder.
  • Moxie

Gabriella S skrev 2007-08-31 13:57:29 följande:

common people skrev 2007-08-31 13:37:30 följande:Ja, och man bör kanske försöka kopulera med någon som man faktiskt kan bli med barn med, också...
    Så barnlösa ska inte få gifta sig? Kvinnor som passerat klimakteriet ska inte få gifta sig?
  • Skutt

Så länge man har förmågan att älska sig själv och någon annan så spelar könet ingen roll....Den sanna kärleken är fri och kan bara vinnas av känslor från hjärtats inre djup.....

• Moxie
    stina84 skrev 2007-08-31 14:05:47 följande:
    men han sa aldrig att det är ok med homosexuallitet!
    Han sade aldrig att det inte var OK heller. Eller?
  • Moxie

Gabriella S skrev 2007-08-31 14:13:28 följande:

Nä, han sa aldrig det. Jag tycker att det är väldigt fult att folk lägger ord i Jesus' mun som han aldrig har sagt. Speciellt när människor som kallar sig kristna gör så. Det är faktiskt att häda!
    Precis. Och, som sagt, Jesus sade heller aldrig att det inte var OK med homosexualitet, eller hur? Vem lägger ord i vems mun?

Jesus sade inte heller att det var OK att tjabba bort en eftermiddag på ett internetforum - Innebär det att vi alla är förtappade nu?
  • Tuzza
    johannawalfridsson skrev 2007-08-31 14:40:00 följande:
     du tycker ju biben är gammal men det är ju aldrig fel o få svar från en som ha mycket erfarenhet ...eller ??och även om synnen på homusexuella har färändrats så lever dom ju ändå i en synd och våran religon ser ju det som synd ... annars så kunde väl man gå in i en moske och pridika om gud och jesus. och varför inte bjuda på en gris med ett äpple i mun ?? det är ju lika dant det är så vi känner jag tycker det är fel jag skulle alldrig få för mej att göra... jag har muslimska grannar skulle aldrig få föra mej att bjuda barnen på gris bara för jag inte tycker det är synd utan man mnåste lära sej respektera religoner inte tänka på sej själv ....men det är så respekt är få som vet vad det är
    Vad i hela friden skulle du och alla andra som tar biblen som bokstavligt göra om era barn skulle visa sig vara homosexuella!? Skulle ni säga upp bekantskapen då? Dessutom..att jämföra att bjuda sina muslimska grannars barn på gris...öööh..Det är väl inte samma sak som att vara homosexuell??? Om du bjuder dem på gris så "tvingar du på" dem något som inte tillhör deras tro, men homosexuellas giftermål i kyrkan behöver inte personligen beröra dig som kristen! Du behöver ju inte gå dit och bry dig menar jag!
  • Moxie
    Puh84 skrev 2007-08-31 14:33:04 följande:
    Jag har all respekt åt alla människor men för den sakens skull inte deras handlingar och val i livet.
    Du vet att det där inte går ihop, va? Du kan inte separera en person och dennes handlingar och val i livet. Vem vi är som personer *bestäms* av våra handlingar och val.
  • Amedalie

Nej, enligt kristen tro ska det vara man och kvinna. Jag är inte religiös men jag har respekt för deras principer. Varför är det så viktigt att gifta sig i kyrkan?

• Moxie

Gabriella S skrev 2007-08-31 15:21:00 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-08-31 15:10:06 följande:Jaha. Ja, då vet man i alla fall var man har dig...Var snäll och FÖRSÖK åtminstone att sätta dig in i dom kvinnornas situation, som det skulle drabba! Om frun inte behagar tillräckligt mycket - hon kanske har blivit lite slapp här och där efter att ha fött MAKENS barn - så tar han bara en ny, ung fru med fasta bröst.
    Vad är det som säger att det bara skulle vara karl som toge sig en ny fru? Kan väl lika gärna vara frun som tar sig en ny man? Ung, ärtig brandman med fast rumpa - Det du!

Jag håller med om att den juridiska vigselrätten borde bort från kyrkorna. Däremot tror jag att månggifte skulle vara opraktiskt rent juridiskt - Det skulle bli rätt hårigt att skriva ihop vettiga arvslagar och liknande som inte lämnade för stora kryphål.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?