• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • common people

Mallan76 skrev 2007-08-31 15:07:57 följande:

Jag har en liten undring här. 
    Alla ni som tycker det är helt OK att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan: 
    Hur ser ni på månggifte?

Om ni INTE tycker det är OK -varför inte?
    Är ni inte i så fall väldigt diskriminerande mot de som önskar gifta sig med många?

(Detta är INTE OT enligt mej, för TS frågeställning är en fråga som i grunden rör sig om normer och värderingar i samhället. Vore intressant att veta vilka normer som styr era uppfattningar om människor som förespråkar månggifte.)
    Det är klart man ska få gifta sig med hur många man vill. Jag är dock väldigt skeptisk till det här med polygami och kärleksrelationer med flera personer samtidigt, men så trångsynt kan man ju inte vara. Bara för att jag själv inte har något intresse av att gifta mig med 3 män har jag ju inte rätten att säga att andra inte kan det.

Så...ja, det är klart det är diskriminerande det med.
  • Liten Mjau

jag svarade "ja, självklart" Jag tror inte på gud men jag tror på kärleken och tycker de som vill gifta sig inför Gud ska få göra det. Själv skulle jag inte vilja det men alla tror vi på olika saker.

• common people

stina84 skrev 2007-08-31 18:12:48 följande:

Jasså du, inte naturligt iallafall
    Nu är du ute på hal is.

Och återigen kan du inte jämföra incest med homosexualitet. Ett barn vars föräldrar är syskon riskerar ofta att få mycket svåra handikapp, både mentalt och fysiskt. Men det är du ju förmodligen medveten om, så därför förstår jag ännu mindre varför du jämför förhållanden mellan syskon och förhållanden mellan två personer av samma kön.
  • Trubbsla

givetvis ska de få göra det, dom är ju inte mindre värda än en hetro så visst ska lika rättigheter gälla

• stina84
    common people skrev 2007-08-31 18:23:46 följande:
    stina84 skrev 2007-08-31 18:12:48 följande: Nu är du ute på hal is. Och återigen kan du inte jämföra incest med homosexualitet. Ett barn vars föräldrar är syskon riskerar ofta att få mycket svåra handikapp, både mentalt och fysiskt. Men det är du ju förmodligen medveten om, så därför förstår jag ännu mindre varför du jämför förhållanden mellan syskon och förhållanden mellan två personer av samma kön.
    Vad babblar du om egentligen? Jag sa bara att 2 män eller 2 kvinnor kan inte få barn på naturligt sätt. Hur fick du det till incest?
  • stina84
    common people skrev 2007-08-31 18:23:46 följande:
    stina84 skrev 2007-08-31 18:12:48 följande: Nu är du ute på hal is. Och återigen kan du inte jämföra incest med homosexualitet. Ett barn vars föräldrar är syskon riskerar ofta att få mycket svåra handikapp, både mentalt och fysiskt. Men det är du ju förmodligen medveten om, så därför förstår jag ännu mindre varför du jämför förhållanden mellan syskon och förhållanden mellan två personer av samma kön.
    Jag har aldrig jämnfört incest med omosexuallitet!
  • stina84

homosexuallitet ska det stå...

• mindless

Att vara homosexuell är inte att var steril, så jo, homosexuella kan självklart skaffa barn "naturligt". Varför det nu skulle ligga ett egenvärde i det.

• common people

stina84 skrev 2007-08-31 18:27:16 följande:

Jag har aldrig jämnfört incest med omosexuallitet!
    Okej...då kanske det var någon annan av dina kristna vänner. Någon babblade om giftermål mellan syskon och att de då lika gärna kunde hävda sin rätt till att få ingå äktenskap. Och då tycker jag att man har jämfört homosexualitet med incest. Är det svårt att begripa?
  • Kalle17

Klart att alla som vill ska få gifta sig i kyrkan.
    Jonas Gardell sa en gång att "Min gud fördömer inte min gud är en stor lesbisk kvinna som vaggar omkring i himlen och kokar makaroner åt alla som villl ha Oskyldig"

Tror faktiskt Gud vem det nu är ;=)
    Föredrar ett förhållande mellan två människor av samma kön som älskar varann istället för ett man/kvinna förhållande där mannen slår och misshandlar den han påstår sig älska.

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?