• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • mindless

Stina84:
    Det är du som hakar upp dig på meningslösa teknikaliteter. Vad spelar det för roll om man får ta "hjälp" utanför förhållandet? Blir det mindre av ett barn då? Varför den här häpnadsväckande fokuseringen på vad som är "naturligt" eller inte?

• Sofia t

Jo exakt. Men enligt vissa här så "väljer" man ju att vara homosexuell och då får man stå sitt kast.,

Jag tror aldrig jag fått nån valmöjlighet i att välja om jag vill va homosexuell eller hetero utan jag föddes hetero.

qenzo skrev 2007-08-31 18:54:17 följande:
    En sak till jag funderat på är, att det vid ett flertal tillfällen sagts att homosexuella ger sig hän åt sina känslor. Att Kalle ska hålla igen sina känslor gentemot Bertil.Varför då?När man upptäcker att man ÄR homosexuell är det oftast en jävligt tuff process att gå igenom, innan man vågar tå för den man faktiskt är. Många lever i hetero förhållanden fast de inombords mår apkass.Är det alltså bättre, enligt er kristna, att må dåligt än att leva med den man faktiskt älskar?
  • Skutt

Kärlek som kärlek...Så länge två människor älskar varandra spelar set väl ingen roll vilka kön de har....
    Alla borde ha samma rätt att gifta sig där dem vill.
    Kärlek är vackert och underbart.

• qenzo

Ja det är ju rent skrämmande hur vissa tänker när det kommer till sexuella läggningar.
    Jag föddes bisexuell, men fick "lov" att leva som hetero pga omgivningens inställning.
    Idag mår jag underbart gott med en tjej som verkligen gör mig lycklig.

Det är ju enbart läskigt att det faktiskt existerar folk, som hellre sett mig må dåligt som rakt av straight, än att må bra som bi.

Sofia t skrev 2007-08-31 18:56:02 följande:

Jo exakt. Men enligt vissa här så "väljer" man ju att vara homosexuell och då får man stå sitt kast.,Jag tror aldrig jag fått nån valmöjlighet i att välja om jag vill va homosexuell eller hetero utan jag föddes hetero.
  • Sofia t

Ja det är sjukt att man kan önska folk att må skit.

Det som irriterar mig mest är just tänkandet att man väljer själv och får därför stå sitt kast. Blir galen av att vuxna människor kan vara så outbildade och dömande..

qenzo skrev 2007-08-31 19:14:36 följande:
    Ja det är ju rent skrämmande hur vissa tänker när det kommer till sexuella läggningar.Jag föddes bisexuell, men fick "lov" att leva som hetero pga omgivningens inställning.Idag mår jag underbart gott med en tjej som verkligen gör mig lycklig.Det är ju enbart läskigt att det faktiskt existerar folk, som hellre sett mig må dåligt som rakt av straight, än att må bra som bi.Sofia t skrev 2007-08-31 18:56:02 följande:
  • Pepparrot

Klart att de kan få göra det, om kyrkan är villig att "tolka" bibeln på erforderligt sätt.

Men jag förstår inte hur de kan vilja gifta sig i kyrkan.

• Nadjis

Ingen har rätt att fördöma någon annans kärlek eller bedöma sin läggning som den rätta. Kärlek är väl kärlek oavsett vilket kön personen du älskar har?

• qenzo

Ja det vore ju klart intressant att se det serum som ska bota "sjukdomen" homosexuallitet *s*

Sofia t skrev 2007-08-31 19:17:34 följande:

Ja det är sjukt att man kan önska folk att må skit. Det som irriterar mig mest är just tänkandet att man väljer själv och får därför stå sitt kast. Blir galen av att vuxna människor kan vara så outbildade och dömande..
  • Sofia t

Ja verkligen det skulle slå stort på marknaden =)

qenzo skrev 2007-08-31 19:21:36 följande:
    Ja det vore ju klart intressant att se det serum som ska bota "sjukdomen" homosexuallitet *s*Sofia t skrev 2007-08-31 19:17:34 följande:
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?