Inlägg från: Tuzza |Visa alla inlägg
  • Tuzza

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Absolut ska dom få gifta sig i kyrkan! Allt annat är förlegat tycker jag! Gud älskar väl alla människor oavsett sexuell läggning får man hoppas.

• Tuzza
    stina84 skrev 2007-08-31 13:48:06 följande:
    De kanske inte kan hjälpa att de är attraherade av samma kön, men de kan välja om de handlar därefter
    Så vad ska dom göra då? Leva själv eller tillsammans med någon av motsatt kön för att Gud ska bli nöjd!? I min vildaste fantasi tror jag inte att Gud är så dum att han anser det...
  • Tuzza
    johannawalfridsson skrev 2007-08-31 14:13:20 följande:
    duva ==det är dom men varför ska dom bli välsingde av gud??
    Varför INTE? Om de är troende borde det väl vara lika självklart som för vilken heterosexuell som helst!? Jag vet att ni säger att det står i biblen att det är en synd och bla bla bla..Men TÄNK på att biblen är gammal och samhället har ju förändrats en hel del...Själv tror jag på någon form av Gud men jag är mkt skeptiskt till mkt som står i biblen, det är SÅ förlegat.
  • Tuzza
    johannawalfridsson skrev 2007-08-31 14:23:20 följande:
     men det fans ju homusexuela när biblen skrevs med så ... och man kan ju prat med gud ... han svara mej
    Ja det är väl klart att det fanns. Men samhället och SYNEN på homosexuella har ju tack och lov förändrats en hel del sedan biblen skrevs! Ja, det är ju bra att du kan prata med gud och att han svarar...Vad har det med saken att göra?
  • Tuzza
    johannawalfridsson skrev 2007-08-31 14:40:00 följande:
     du tycker ju biben är gammal men det är ju aldrig fel o få svar från en som ha mycket erfarenhet ...eller ??och även om synnen på homusexuella har färändrats så lever dom ju ändå i en synd och våran religon ser ju det som synd ... annars så kunde väl man gå in i en moske och pridika om gud och jesus. och varför inte bjuda på en gris med ett äpple i mun ?? det är ju lika dant det är så vi känner jag tycker det är fel jag skulle alldrig få för mej att göra... jag har muslimska grannar skulle aldrig få föra mej att bjuda barnen på gris bara för jag inte tycker det är synd utan man mnåste lära sej respektera religoner inte tänka på sej själv ....men det är så respekt är få som vet vad det är
    Vad i hela friden skulle du och alla andra som tar biblen som bokstavligt göra om era barn skulle visa sig vara homosexuella!? Skulle ni säga upp bekantskapen då? Dessutom..att jämföra att bjuda sina muslimska grannars barn på gris...öööh..Det är väl inte samma sak som att vara homosexuell??? Om du bjuder dem på gris så "tvingar du på" dem något som inte tillhör deras tro, men homosexuellas giftermål i kyrkan behöver inte personligen beröra dig som kristen! Du behöver ju inte gå dit och bry dig menar jag!
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?