johannawalfridsson skrev 2007-08-31 14:40:00 följande:
du tycker ju biben är gammal men det är ju aldrig fel o få svar från en som ha mycket erfarenhet ...eller ??och även om synnen på homusexuella har färändrats så lever dom ju ändå i en synd och våran religon ser ju det som synd ... annars så kunde väl man gå in i en moske och pridika om gud och jesus. och varför inte bjuda på en gris med ett äpple i mun ?? det är ju lika dant det är så vi känner jag tycker det är fel jag skulle alldrig få för mej att göra... jag har muslimska grannar skulle aldrig få föra mej att bjuda barnen på gris bara för jag inte tycker det är synd utan man mnåste lära sej respektera religoner inte tänka på sej själv ....men det är så respekt är få som vet vad det är
Vad i hela friden skulle du och alla andra som tar biblen som bokstavligt göra om era barn skulle visa sig vara homosexuella!? Skulle ni säga upp bekantskapen då? Dessutom..att jämföra att bjuda sina muslimska grannars barn på gris...öööh..Det är väl inte samma sak som att vara homosexuell??? Om du bjuder dem på gris så "tvingar du på" dem något som inte tillhör deras tro, men homosexuellas giftermål i kyrkan behöver inte personligen beröra dig som kristen! Du behöver ju inte gå dit och bry dig menar jag!