• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Dorian Ertymexx
    Shadilly skrev 2007-08-31 22:16:38 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2007-08-31 22:13:47 följande:
    Fast det finns ju ganska många kristna homosexuella, och är man kristen är det väl inte så konstigt om man vill ha ett kyrkligt bröllop.Kristna homofober är ju inte de enda kristna även om de gapar väldigt mycket.
    Förvisso. Måste jobbigt att hamna i det kruxet, att vara kristen och "Onormal".

Och ironiskt, då Jesus knappast predikade för sin tids normisar direkt... Idag hade han setat utanför skatteverket, i Södertälje, härbärgena och andra ställen som Normala och "fina" (läs moraliskt överengagerade) kristna inte skulle ta i med tång.
  • Shadilly
    Mori skrev 2007-08-31 23:03:23 följande:
    Nej, och det har heller inte jag påstått Men det är ett faktum att många i den kristna kyrkan faktiskt inte har en särskilt liberal syn på homosexuella. Och det måste ju väcka en del frågor inombords om den Gud man sätter sin tro och tillit till fördömmer det man är!? Jag hade inte kommitfram till min sexuella läggning då jag medverkade i krykan, så jag behövde inte tänka på det då.
    Beror inte det lite på i vilken församling man är? Jag träffar nästan inga som tycker att det är fel att vara homosexuell, så jag skulle nog säga tvärtom ifall jag bara baserade mitt svar på personlig erfarenhet.
    Ingen skulle väl ha tillträde till kyrkan om man resonerade på så vis att varje gång någon människa har uttalat sig i Guds ställe så är det en sanning. Inte ens Jesus skulle få komma in i så fall

Man människors förakt är så klart alltid tungt att möta, oavsett varför man drabbas.
  • Dorian Ertymexx
    Pepparrot skrev 2007-08-31 22:30:50 följande:
    Jag blir bara mer och mer övertygad för varje dag om att religion inte har fört nåt gott till mänskligheten.
    Jodå. Det bara varar inte så länge innan normalitetsivrare, "fint folk", makthungriga och fanatiker tar över och sabbar grundidéerna.
  • pratglada tjejen

ABSOLUT!
    Homosexuella är lika mycket människor och troende som heterosexuella är!
    Fattar principen av frågan, men egentligen, tänk att denna fråga ens ska få "finnas".... suck

• Shadilly

Dorian Ertymexx skrev 2007-08-31 23:09:28 följande:

Förvisso. Måste jobbigt att hamna i det kruxet, att vara kristen och "Onormal".Och ironiskt, då Jesus knappast predikade för sin tids normisar direkt... Idag hade han setat utanför skatteverket, i Södertälje, härbärgena och andra ställen som Normala och "fina" (läs moraliskt överengagerade) kristna inte skulle ta i med tång.
    Tja jag vet inte hur det är att uppfattas som normal Är inte det nåt slags skällsord Idol-juryn använder?

Ja jag tror inte han skulle prioritera kyrkkaffe med högdjuren och fnysa åt folk i all fall
  • qenzo

Här har vi iaf en som vet vad han talar om...

"Varje person måste själv bestämma vilken form av sexuell aktivitet som bäst passar dennas individuella behov. Lavey-satanismen uppmuntrar den typ av sexuell aktivitet som rättfärdigt tillfredställer det individuella behovet ? må det vara heterosexuell, homosexuell, bisexuell eller asexuell.

LaVey "

• Dorian Ertymexx

Du menar pastorn som tror att gud är ett klantarsel som inte kan geografi?

"Gud hatar Sverige - så han straffar dem!!! (Genom att sända en tsunami mot sydostasien???)

"Gud hatar bögar därför straffar han USA!!! (Genom att förstöra New Orleans, fast det är San Francisco som är den kända "böghuvudstaden".)

Mian1 skrev 2007-08-31 22:42:11 följande:
    mm har du namnet på den amerikanske  God hate Sweden pastorn?
  • Dorian Ertymexx
    qenzo skrev 2007-08-31 23:16:30 följande:
    Här har vi iaf en som vet vad han talar om..."Varje person måste själv bestämma vilken form av sexuell aktivitet som bäst passar dennas individuella behov. Lavey-satanismen uppmuntrar den typ av sexuell aktivitet som rättfärdigt tillfredställer det individuella behovet ? må det vara heterosexuell, homosexuell, bisexuell eller asexuell. LaVey "
    Tja, det visar bara på att även blind höna kan hitta ägg... Anton LaVey är inte vad jag skulle kalla det mest strålande exemplet på mänsklig intelligens, men det var ett bra citat.
  • Mori
    Shadilly skrev 2007-08-31 23:11:44 följande:
    Beror inte det lite på i vilken församling man är? Jag träffar nästan inga som tycker att det är fel att vara homosexuell, så jag skulle nog säga tvärtom ifall jag bara baserade mitt svar på personlig erfarenhet.Ingen skulle väl ha tillträde till kyrkan om man resonerade på så vis att varje gång någon människa har uttalat sig i Guds ställe så är det en sanning. Inte ens Jesus skulle få komma in i så fall Man människors förakt är så klart alltid tungt att möta, oavsett varför man drabbas.
    Nej, det är möjligt att jag inte har en rättvis syn på saken, men bara här i tråden finns det ju ganska många som inte ser med blida ögon på homosexualitet. Och i de  två församlingar jag har varit delaktig i har det inte heller varit accepterat. Men jag syftar i huvudsak inte på vad "männsikor" säger utan på det som här i tråden referats till i bibeln angånde synen på homosexualitet. Jag kände faktiskt ett i mitt tycke ganska startk motstånd till mig i församlingen redan som barn. Då jag inte är döpt och mina föräldrar inte är troende. Många av barnen i församlingen förbjöds av sina föräldrar att umgås med mig.
  • Mian1
    Dorian Ertymexx skrev 2007-08-31 23:16:55 följande:
    Du menar pastorn som tror att gud är ett klantarsel som inte kan geografi?"Gud hatar Sverige - så han straffar dem!!! (Genom att sända en tsunami mot sydostasien???)"Gud hatar bögar därför straffar han USA!!! (Genom att förstöra New Orleans, fast det är San Francisco som är den kända "böghuvudstaden".)
    Ja! Precis den muppen! Vet du vad han heter eller måste jag på det asociala men nätkorrekta viset googla mig till vetskap?
    Babychicks skönhet är orakad!
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?