• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • qenzo

Ja jag blir också lite förvånad över att det öht kan bli en sådan debatt i ämnet.
    FÖr mig är det självklart att alla människor oavsett färg eller om de så råks på att vara trebent och bara ett öga, ska få vigas i kyrkan.

Trist när utvecklingen av människan avstannar i vissa lägen.

pratglada tjejen skrev 2007-08-31 23:13:25 följande:

ABSOLUT! Homosexuella är lika mycket människor och troende som heterosexuella är!Fattar principen av frågan, men egentligen, tänk att denna fråga ens ska få "finnas".... suck
  • qenzo

Nej men finns det smarta höns?
    Tycker det har varit hönseri länge nu och än ser jag ingen ljusning...

Dorian Ertymexx skrev 2007-08-31 23:19:11 följande:

Tja, det visar bara på att även blind höna kan hitta ägg... Anton LaVey är inte vad jag skulle kalla det mest strålande exemplet på mänsklig intelligens, men det var ett bra citat.
  • Moxie

Dorian Ertymexx skrev 2007-08-31 23:09:28 följande:

Idag hade han setat utanför skatteverket, i Södertälje, härbärgena och andra ställen som Normala och "fina" (läs moraliskt överengagerade) kristna inte skulle ta i med tång.
    [/citat]

Nog är det så.

Dorian Ertymexx skrev 2007-08-31 23:19:11 följande:
    [citat]
    Tja, det visar bara på att även blind höna kan hitta ägg... Anton LaVey är inte vad jag skulle kalla det mest strålande exemplet på mänsklig intelligens, men det var ett bra citat.
    *ASG*
  • Dorian Ertymexx
    Mian1 skrev 2007-08-31 23:19:37 följande:
    Ja! Precis den muppen! Vet du vad han heter eller måste jag på det asociala men nätkorrekta viset googla mig till vetskap?
    Någon lämnade en länk tror jag. Och jag minns aldrig vad han heter, men du får gärna berätta om du hittat något på nätet om det. :)
  • Moxie
    Mian1 skrev 2007-08-31 23:19:37 följande:
    Ja! Precis den muppen! Vet du vad han heter eller måste jag på det asociala men nätkorrekta viset googla mig till vetskap?
    Tja, jag länkade till honom ovan. Jag kan länka igen: www.godhatesfags.com.

Har våra vänner de moraliskt högstående någon kommentar till hans budskap, tro?
  • qenzo

Men då.. tur jag fick skriva klart...
    Aja iaf.. Ska man se till mänskilheten och utveckling av den så är, iaf i mina ögon, LaVey utvecklad på vissa områden där kristendomen ff står och stampar hej vilt.

Varför ska det vara så tjurigt att följa utvecklingen i världen?

• Dorian Ertymexx
    qenzo skrev 2007-08-31 23:24:54 följande:
    Men då.. tur jag fick skriva klart...Aja iaf.. Ska man se till mänskilheten och utveckling av den så är, iaf i mina ögon, LaVey utvecklad på vissa områden där kristendomen ff står och stampar hej vilt.Varför ska det vara så tjurigt att följa utvecklingen i världen?
    För att Det Var Bättre Förr. När män var män och kvinnor fick tåla litet stryk när mannen söp ned sig och blev våldsam, eftersom det inte fanns depression och utbrändhet, och våldtäkt bara var män som hade kul, så det anmäldes inte då det var kvinnans fel (och vem vill bli satt på horhus), men statistiken på allt var finare. Typ.
  • Shadilly
    Mori skrev 2007-08-31 23:19:11 följande:
    Nej, det är möjligt att jag inte har en rättvis syn på saken, men bara här i tråden finns det ju ganska många som inte ser med blida ögon på homosexualitet. Och i de  två församlingar jag har varit delaktig i har det inte heller varit accepterat. Men jag syftar i huvudsak inte på vad "männsikor" säger utan på det som här i tråden referats till i bibeln angånde synen på homosexualitet. Jag kände faktiskt ett i mitt tycke ganska startk motstånd till mig i församlingen redan som barn. Då jag inte är döpt och mina föräldrar inte är troende. Många av barnen i församlingen förbjöds av sina föräldrar att umgås med mig.
    Det är ju ett lustigt sätt att vilja välkomna dig i Guds gemenskap, genom att stöta ut dig! Listigt resonemang. :-P Det lyckades bra antar jag, du är idag en praktiserande, trygg kristen som känner sig välkomnad i Herrens gemenskap? För det är ju trots allt på frukten man känner trädet

Kristna homofober är ganska gapiga och tar därför rätt stor plats och hörs bättre. Tråkigt nog.

Jag tror dock mera på att bibeln talar om sexmissbruk och utnyttjande än homosexuell kärlek, eftersom det man "översatt" från början talat om prostitution och rituell sex i hednatempel...
  • Mori
    Shadilly skrev 2007-08-31 23:46:12 följande:
    Det är ju ett lustigt sätt att vilja välkomna dig i Guds gemenskap, genom att stöta ut dig! Listigt resonemang. :-P Det lyckades bra antar jag, du är idag en praktiserande, trygg kristen som känner sig välkomnad i Herrens gemenskap? För det är ju trots allt på frukten man känner trädet Kristna homofober är ganska gapiga och tar därför rätt stor plats och hörs bättre. Tråkigt nog.Jag tror dock mera på att bibeln talar om sexmissbruk och utnyttjande än homosexuell kärlek, eftersom det man "översatt" från början talat om prostitution och rituell sex i hednatempel...

Ja listigt är ju precis vad det var Kan än idag bli arg över att vuxna människor är så inskränkta.

Jag håller med dig gällande hela ditt inlägg. Men jag vill tillägga att det inte var enbart därför jag inte fann min plast i den kristna tron. Många andra faktorer spelade också in!Och jag instämmer till fullo i dina tankar kring bibelns syn på homosexualitet.

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?