Mori skrev 2007-08-31 23:19:11 följande:
Nej, det är möjligt att jag inte har en rättvis syn på saken, men bara här i tråden finns det ju ganska många som inte ser med blida ögon på homosexualitet. Och i de två församlingar jag har varit delaktig i har det inte heller varit accepterat. Men jag syftar i huvudsak inte på vad "männsikor" säger utan på det som här i tråden referats till i bibeln angånde synen på homosexualitet. Jag kände faktiskt ett i mitt tycke ganska startk motstånd till mig i församlingen redan som barn. Då jag inte är döpt och mina föräldrar inte är troende. Många av barnen i församlingen förbjöds av sina föräldrar att umgås med mig.
Det är ju ett lustigt sätt att vilja välkomna dig i Guds gemenskap, genom att stöta ut dig! Listigt resonemang. :-P Det lyckades bra antar jag, du är idag en praktiserande, trygg kristen som känner sig välkomnad i Herrens gemenskap? För det är ju trots allt på frukten man känner trädet
Kristna homofober är ganska gapiga och tar därför rätt stor plats och hörs bättre. Tråkigt nog.
Jag tror dock mera på att bibeln talar om sexmissbruk och utnyttjande än homosexuell kärlek, eftersom det man "översatt" från början talat om prostitution och rituell sex i hednatempel...