tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
Självklart ska dom få den möjligheten. Själv bojkottar jag kyrkan just för dess sjuka syn på saker. Om jag o mi nkarl någonsin gifter oss blir det borgligt.
Självklart ska dom få den möjligheten. Själv bojkottar jag kyrkan just för dess sjuka syn på saker. Om jag o mi nkarl någonsin gifter oss blir det borgligt.
För att dom som inte gör det ska ändå ha möjligheten att kunna göra det trots min syn på kyrkan
Det står också KLART OCH TYDLIGT att allt och alla ska älskas som dom är men det kapitlet glöms ofta.
Vad homosexuella stå till svars för? Att dom dras till samma kön? Man ska ju älska alla precis som dom är skapta?
Men shit. Vad är det du inte förstår?
Jag anser att kyrkan bibeln gud är skit jag skulle aldrig kunna gifta mig där just därför MEN jag kan fortfarande förstå att vissa väljer att tro på detta eller bara vill gifta sig i kyrkan och då ska dom självklart ha den möjligheten. Jag anser mig inte ha rätt att stoppa folk från att gifta sig i kyrkan bara för jag tycker det är skit.
Men EXAKT vad är det som säger att bibeln skulle ha rätt?
Vadå välja?
Det står i ett kapitel i bibeln att man får stena folk till döds som brutit mot en synd eller va det va ska vi börja göra det också?
Ska vi stena alla 13 åringar som snattar?
Ja men det står mycket motsägande i bibeln.
Och vad är det som säger att bibeln har rätt och inte jag?
Men borde inte gud lägga energi på att "visa" sig för alla icke troende?
Nej ni lever inte efter gammla testamentet utan ni har gjort om religionen lite vilket förbluffar mig ännu mer.
Va det gud som då sa vad ni fick ta bort och vad ni skulle behålla?
Det som är intressant är väl att ändra en reliogion över huvudtaget.
Oki.. Men då är det ju inte guds ord.