• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Gabriella S
    Rataxes skrev 2007-11-05 23:49:54 följande:
    "Dom flesta bidragen till moskeer kommer väl från saudiarabien.."Just det, jag ser hellre att det delas ut statliga bidrag bl.a till utbildning av imamer, än att saudiska mörkmän köper sig inflytande i svenska moskéer.
    ...och hur menar du då? Jag gissar att det är en sådan där dum PK-logik-grej igen, va? Ungefär så här:

"Invandrare är PK. Därför måste vi lassa ut miljoner och åter miljoner på dem av skattebetalarnas pengar! Även till moskéer! Men - islam säger ju en del saker som INTE är PK... som att homosexualitet inte är något bra... eller äktenskapsbrott... eller slampbeteende... Vaaaad ska vi göra åt det?

Jag vet! Vi inrättar en EGEN imamskola, som inte lär ut RIKTIG islam - sådan som de envisas med som läser Koranen. Utan bara en urvattnad, svensk version av islam, som säger att homosex, otrohet och slampbeteende är något fint och bra! DÄR fick jag ihop det!"

:)
  • Gabriella S

Glömde:

"Och så tvingar vi dem att börja viga homosexuella och anta kvinnliga imamer!"

• Shadilly

Gabriella S skrev 2007-11-06 00:01:42 följande:

Jo, jag VET att vissa har lyckats förleda även fina och bra ungdomar. Särskilt sedan internet kom. Men det är inte det VANLIGA scenariot.
    Du är inte särskilt insatt i det här heller med andra ord. Men låt inte det hindra dig från att uttala dig för all del.
  • Rataxes

Shadilly -

Jag har letat utan resultat, nu väntar jag på att Gabriella skall delge oss vad hon "vet" om dessa moskébidrag.

• Shadilly
    Rataxes skrev 2007-11-06 00:04:24 följande:
    Shadilly -Jag har letat utan resultat, nu väntar jag på att Gabriella skall delge oss vad hon "vet" om dessa moskébidrag.
    *väntar med spänning ihop med Rataxes*

Den statistiska sannolikheten för att vi inte får något svar är överhängande, du är beredd på det va?
  • Gabriella S

Det här hittade jag i sydsvenskan:

"Sedan dess har den verkställande direktören Bejzat Becirov styrt över stiftelsen Islamic Center i stort sett enväldigt, ansvarig bara inför den styrelse som han själv tillsatt. Verksamheten har finansierats med medlemsavgifter, mindre donationer, KOMMUNALA BIDRAG och svenska banklån. Det har ofta varit kärvt ekonomiskt, inte minst efter den stora branden 2003 och flera mindre attentat därefter." (min ändring till versaler)

...Men jag ska kolla mer i morgon. Måste sova nu.

• Shadilly

Men Islamic center är mig veterligen ingen moské, utan en stiftelse.
    Stiftelsen förvaltar förvisso en moské, men också en låg- och mellanstadieskola, vilket ger kommunala bidrag.

Du får nog peka på när Malmö tog beslut på att ge själva moskén kommunala bidrag om det ska gillas.

Gabriella S skrev 2007-11-06 00:20:46 följande:

Det här hittade jag i sydsvenskan:"Sedan dess har den verkställande direktören Bejzat Becirov styrt över stiftelsen Islamic Center i stort sett enväldigt, ansvarig bara inför den styrelse som han själv tillsatt. Verksamheten har finansierats med medlemsavgifter, mindre donationer, KOMMUNALA BIDRAG och svenska banklån. Det har ofta varit kärvt ekonomiskt, inte minst efter den stora branden 2003 och flera mindre attentat därefter." (min ändring till versaler)...Men jag ska kolla mer i morgon. Måste sova nu.
  • bbpop

Gabriella S skrev 2007-11-05 20:11:32 följande:

Vi har diskussionen p.g.a. att det finns så otroligt mycket dumt folk här i världen. Och här i Sverige, samt ett fåtal andra länder, så har det dumma folket märkligt nog fått tolkningsföreträde...
    Så, alla som inte tycker som du är korkade?
    Det var ju en trevlig inställning till omvärlden...
  • TrailerTrash

Publicerad: 27 april 2007 Besökt 984 gånger Saudiarabien bygger moské i Göteborg
    8 miljoner dollar (ca 55 miljoner kronor) kommer Saudiarabien att skjuta till för att bygga en stormoské i Göteborg. Det är första gången som en utländsk stat helt sponsrar uppförandet av en moské i Sverige. Många fruktar att muslimerna kommer att flytta fram sina positioner i samhället, speciellt den radikala wahabitiska versionen som frodas i Saudiarabien.

one people, one nation, one destiny
  • TrailerTrash

En sträng tolkning av islam köper sig makt och inflytande i Sverige. Det handlar om Wahabismen, med starka Saudiska intressen. 

Nästan alla muslimska församlingar här har börjat i mörka och kalla källarlokaler. För att komma upp till ytan har de varit hänvisade till rika arabiska donatorer - främst Saudier.

Men pengarna ges inte kravlöst, utan i utbyte mot maktpositioner och med en vilja att sprida den stränga Saudiska tolkningen av islam - wahabismen eller salafi.

one people, one nation, one destiny
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?