Free Spirit:
Den enda anledningen du kan komma på till att man inte bör acceptera homosexualitet är att det skulle leda till att samhället därmed acceperar peofilil och nekrofili och andra "filier". Men har du någon som helst anledning att dra dessa slutsatser? Någom undersökning som visar att acceptans av homosexualiltet leder till tex lägre straff för pedofiler? Din slutsats är i mitt tycke helt uppåt väggarna, lika fel som att säga att acceptans av religioner leder till acceptans av religiösa självmordsattentat. Det har liksom ingen som helst koppling, och är en mycket egendomlig rädsla du har, tycker jag.
Huruvida homosexuella ska få gifta sig i kyrkan eller inte är en annan fråga, men jag tycker ändå att du har en sådan förvrängd bild av vad homosexualitet innebär och hur en homosexuell människa är och beter sig. Jag tror att det vore nyttigt för dig att lära känna lite homosexuella människor så att du själv fick se att det bara är helt vanligt folk som inte beter sig mer omoraliskt än någon annan, och som inte förtjänar att bli kallade för äckliga och onaturliga.
Jag säger det igen, det är precis lika naturligt att vara homo som hetero sexuell, bara ovanligare. Och precis som med heterosexualitet är det inget man väljer själv, och det finns ingen som helst anledning till att man skulle avstå från homosexuella handligar eftersom de inte skadar någon.
Självklart får man inte ha sex med barn eller våldta folk, men detta gäller väl inte bara homosexuella? En del av er verkar ju tro att homosexuell är samma sak som pedofil, och ibland så blir jag arg på media för den här villfarelsen. Man hör så ofta om pojkar som blir sexuellt utnyttjade av män, när det i själva verket ligger till så att de allra flesta övergrepp mot barn begås av heterosexuella män och offren är flickor.
Free Spirit skrev 2007-11-06 20:28:46 följande:
Alle desse som du nevnte her er bare synspunkter om du ik vet det..fobi har med redsel å gjøre.Og eg har ik nevnt noe annet uten om etter spørsmål fra dere om hva eg mener om saken. Og det er at det er unaturligt og det ER det så vist!!Men du har så visst ik fått med deg hva eg elelrs har sagt om homofili for det passer så vist ik inni ditt homofobi syn som du har