Inlägg från: TrailerTrash |Visa alla inlägg
  • TrailerTrash

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Hakkors En del av vår personliga frihet

Gabriella S skrev 2007-11-04 22:12:00 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2007-11-04 22:07:18 följande:Jag STÖDER ingenting. Jag tycker att eleverna ska få ha vilka symboler de vill i skolan, kors, halvmånar och även hakkors (vilket de faktiskt inte får idag), eftersom det är en del av vår personliga frihet.
    one people, one nation, one destiny
  • TrailerTrash

Håller med om att det finns mycke dumt folk här i världen ,det värsta är att vissa vet inte om att dom tillhör det dumma folket..

Gabriella S skrev 2007-11-05 20:11:32 följande:
    Vi har diskussionen p.g.a. att det finns så otroligt mycket dumt folk här i världen. Och här i Sverige, samt ett fåtal andra länder, så har det dumma folket märkligt nog fått tolkningsföreträde...
  • TrailerTrash

Men vilken tur att dom tagit bort det ur biologiböckerna

Gabriella S skrev 2007-11-05 20:21:38 följande:
    Jo, men om det handlar om personer av motsatt kön, så är det inte lika skadligt! Klart att det finns dom som vill ha lammkött i alla läger - ingen har väl påstått något annat. Men det gäller att se till konsekvenserna för den unga/unge! När jag gick på högstadiet, så kommer jag ihåg att det stod om detta i biologiboken, i sexualundervisningskapitlet.De varnade för att äldre homosexuella kunde försöka söka kontakt, och att man då skulle akta sig mycket noga innan man gav sig in i något sådant, eftersom man annars kunde hamna i tråkigheter som det var svårt att dra sig ur.Det stod också att det var vanligt att ungdomar tillfälligt upplevde en dragning till någon av samma kön, men att man inte skulle agera på det eftersom det i de allra flesta fallen rättar till sig senare. Det berodde bara på "inkörningssvårigheter" för hormonsystemet i puberteten. Det där var kvar länge i skolböckerna. Men för några år sedan hörde jag på radio, att RFSL hade reagerat på de formuleringarna i biologiböckerna, och krävt att de skulle tas bort. Det tycker jag var fel - för det var mycket klokt, och mycket viktig information till osäkra tonåringar med svallande hormoner...
  • TrailerTrash

Vad ska du göra om din dotter kommer hem och säger att hon är homosexuell?

Gabriella S skrev 2007-11-05 23:39:08 följande:
    Det beror ju på omständigheterna så klart. Det skadar dem inte LIKA mycket, om vi säger så, då. Men det är klart att det inte är några trevliga män som sysslar med att förföra fjortonåriga flickor heller. Det har ingen påstått.Och återigen: att detta kan hända, är en del av den allmänna normupplösningen. Den som ställer till, att så unga flickor överhuvudtaget kan befinna sig på fester, utan vuxen övervakare, med tillgång till sprit och i sällskap med mycket äldre män. Som sagt, när min dotter kommer till den åldern så kommer jag inte att släppa ut henne på det sättet.
  • TrailerTrash

Dom flesta bidragen till moskeer kommer väl från saudiarabien..

• TrailerTrash

Publicerad: 27 april 2007 Besökt 984 gånger Saudiarabien bygger moské i Göteborg
    8 miljoner dollar (ca 55 miljoner kronor) kommer Saudiarabien att skjuta till för att bygga en stormoské i Göteborg. Det är första gången som en utländsk stat helt sponsrar uppförandet av en moské i Sverige. Många fruktar att muslimerna kommer att flytta fram sina positioner i samhället, speciellt den radikala wahabitiska versionen som frodas i Saudiarabien.

• TrailerTrash

En sträng tolkning av islam köper sig makt och inflytande i Sverige. Det handlar om Wahabismen, med starka Saudiska intressen. 

Nästan alla muslimska församlingar här har börjat i mörka och kalla källarlokaler. För att komma upp till ytan har de varit hänvisade till rika arabiska donatorer - främst Saudier.

Men pengarna ges inte kravlöst, utan i utbyte mot maktpositioner och med en vilja att sprida den stränga Saudiska tolkningen av islam - wahabismen eller salafi.

• TrailerTrash

Jag tycker det är PK att slänga sig med ordet PK hela tiden

Gabriella S skrev 2007-11-05 23:58:29 följande:
    ...och hur menar du då? Jag gissar att det är en sådan där dum PK-logik-grej igen, va? Ungefär så här: "Invandrare är PK. Därför måste vi lassa ut miljoner och åter miljoner på dem av skattebetalarnas pengar! Även till moskéer! Men - islam säger ju en del saker som INTE är PK... som att homosexualitet inte är något bra... eller äktenskapsbrott... eller slampbeteende... Vaaaad ska vi göra åt det? Jag vet! Vi inrättar en EGEN imamskola, som inte lär ut RIKTIG islam - sådan som de envisas med som läser Koranen. Utan bara en urvattnad, svensk version av islam, som säger att homosex, otrohet och slampbeteende är något fint och bra! DÄR fick jag ihop det!" :)
  • TrailerTrash

Är det någon mer du tycker illa om mer än muslimer och homosexuella

Gabriella S skrev 2007-11-06 18:06:56 följande:
    Ja, och frågan man då bör ställa sig är om det var klokt att släppa in så många muslimska invandrare. För att det här skulle hända, skulle man ha kunnat räkna ut med lillfingret.Om hundra år kanske Sverige är ett muslimskt land, om det fortsätter... Nåja, då slipper vi i alla fall homovigslar. Frågan är vilket som är värst...
  • TrailerTrash

Min mormor var troende och var inte emot homosexuella..Hon var den första som stod på kyrktrappan och välkomnade en homosexuell präst i den församling hon tillhörde.Min mormor var djupt troende..

Loovi skrev 2007-11-06 19:57:34 följande:
    såg att nån skrev att jesus inte sagt något om homosexualitet..men jag har iaf aldrig träffat en troende kristen som är okej med homosexualitet.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?