• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Gabriella S
    elfling skrev 2007-11-10 22:29:10 följande:
    Gabriella S skrev 2007-11-10 21:03:30 följande:
    Vad skulle du säga om det helt plötsligt ansågs onaturligt och fel att vara kristen? Om alla människor som inte var kristna skulle börja debattera om dina rättigheter till barn, giftermål, att leva med den du älskar.Självklart tycker du, som kristen, att det inte är något fel med dig själv! Du har ju inte gjort någon något ont, eller hur? Varför börjar alla klanka ner på dig och hata dig??Självklart söker du efter andra kristna och ni försöker få igång en kamp för era rättigheter!Du skulle väl inte skada ditt barn om du fick nåt?Det är väl inte ditt fel att ditt barn skulle bli mobbat i skolan om andra föräldrar har lärt barnet att kristna är äckliga, onaturliga och dumma i huvudet?Att de bara är ute efter att manipulera unga och ovetandes?Du skulle göra allt för att få dina rättigheter som du faktiskt förtjänar som människa!Hur mycket än muslimerna, judarna, ateisterna och buddisterna än har fått för sig att kristendomen är fel.Inte skulle du väl överge din tro bara för att alla säger åt dig att den är fel, att DU är fel?
    Nej, men man kan inte jämföra en religiös tro med en avvikande sexualitet. Faktiskt.
  • Gabriella S
    elfling skrev 2007-11-10 22:34:11 följande:
    Det är en otrolig skillnad mellan dessa sätt, och du kan inte säga "legaliserar man det ena, måste man legalisera det andra".
    Det var ett bevis på att det argument som du kom med inte håller.

Det finns förresten en grupp till i det här träsket: de ensamstående kvinnorna som vill inseminera sig. (De är oftast heterosexuella, men har inte hittat en man och vid 35-40 års ålder börjar den biologiska klockan att ticka mot sitt slut.) De får inte inseminera sig i Sverige, medan lesbiska par har fått den rätten. Det tycker jag är märkligt.

D.v.s. - jag tycker nog inte att de ensamstående ska få inseminera sig heller, p.g.a att det inte är ett naturligt sätt att få barn på, och p.g.a. att de berövar barnet en far och halva sitt ursprung. Allt detta som ju gäller lesbiska också.

MEN jag tycker att I SÅ FALL så borde de ensamstående kvinnorna ha fått den rätten FÖRE de lesbiska, eftersom det i alla fall inte är lika konstigt att växa upp med en ensam mamma (det är ju MYCKET vanligt idag) som att växa upp med två mammor. OCH för att det i alla fall finns en möjlighet att barnet ska få en pappa så småningom, genom att en heterosexuell kvinna KAN komma att träffa en man som vill bli en bra styvpappa och kanske t.o.m. adoptera barnet som sitt. Ett barn till ett par lesbiska kvinnor kan garanterat ALDRIG få en pappa.

Det där är ett exempel på den starka homomaffian: att de fått igenom inseminationsrätten för lesbiska par, trots att fullt normala heterosexuella kvinnor inte har den rätten.
  • bbpop

"homomaffian"? Ojoj, Gabriella. Skulle inte du ta en paus från det här?

• bbpop

Free Spirit skrev 2007-11-10 08:45:35 följande:

Og om det er sterkt negative åsikter så bør du tenke deg godt om en gang til.
    Ok, den här meningen förstår jag inte. Kan du förklara vad du menar?
  • Free Spirit
    bbpop skrev 2007-11-10 23:27:50 följande:
    k, den här meningen förstår jag inte. Kan du förklara vad du menar?
    Mente bare at det ik er sterkt negativ, men bare er er klar og ik forandrer mening om det en ser som rett.
  • VulgusProfanum
    Gabriella S skrev 2007-11-10 20:20:00 följande:
    Nä. Inget är nytt under solen. Du och Marquis de Sade hade nog haft en del att säga varandra. Han levde på 1700-talet! Det har funnits dekadenta perioder förr... Men det kommer alltid en motreaktion, och det är den som vi börjar skönja nu när även intelligenta, ordentliga och i samhället etablerade människor börjar rösta på Sverigedemokrater och Nationaldemokrater. Jag misstänker att något liknande den franska revolutionen eller kristallnatten är på gång. Det känns i luften. Det är så många fina och bra människor som sjuder av en rättmätig vrede nu mot allt osunt som har blivit i samhället, och som de inte vet vart de ska gå med... Och i den känslan av hjälplöshet, så kan det hända vad som helst.
    Stopp ett tag!

Hur får du ihop "fina och bra människor" med kristallnatten och franska revolutionen?!
    Och hur kan någon vid sina sinnens fulla bruk- syftar inte specifikt på dig nu- öht tycka att det skulle vara sunt att intelligenta och ordentliga människor röstar på t.ex SD och ND?
    Att öht rösta på dyligt går väl totalt emot vad som kan klassas som sunt och intelligent?
    Beauty fades Dumb is forever
  • bbpop

Free Spirit:
    Ok. Och det som ex markera har försökt få fram till dig är att hon är lika homosexuell oavsett vad hon gör. Så det går inte att skilja på homosexuell och homosexualitet på det sätt som du försöker göra.

• VulgusProfanum
    Gabriella S skrev 2007-11-10 22:28:10 följande:
    Jag menar, att argumentet för att legalisera att homosexuella skaffar barn, för att de barn som redan lever i homofamiljer inte ska känna sig annorlunda, inte håller. För att man då måste legalisera en massa andra sätt som barn blir till eller hamnar hos vissa föräldrar, av samma skäl. Man kan ju även jämföra med våldtäkt: "Eftersom det redan finns barn som blivit till genom våldtäkt, så måste vi legalisera våldtäkt och säga att det är något fint och bra och naturligt - så att inte de barnen ska känna sig så avvikande p.g.a. det sättet som de blev till."
    Homosexuella har haft barn i alla tider.
    Biologiska barn.
  • Free Spirit
    bbpop skrev 2007-11-11 00:25:59 följande:
    Free Spirit:Ok. Och det som ex markera har försökt få fram till dig är att hon är lika homosexuell oavsett vad hon gör. Så det går inte att skilja på homosexuell och homosexualitet på det sätt som du försöker göra.
    Jo eg ser det så..og detfår ann å skille på det hele. På lik linje som det går med en pedofil. Det går ann på elske det menneske, selv om en avskyr handlingen deres.
  • VulgusProfanum
    Free Spirit skrev 2007-11-11 00:30:22 följande:
    Jo eg ser det så..og detfår ann å skille på det hele. På lik linje som det går med en pedofil. Det går ann på elske det menneske, selv om en avskyr handlingen deres.
    Pedofili skadar en annan människa nämligen barnet. Och utlevd pedofili är ett brott i sig.
    Det går aldrig att jämföra homosexualitet med pedofili lika lite som du kan göra jämförelser mellan heterosexualitet och pedofili.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?