elfling skrev 2007-11-10 22:34:11 följande:
Det är en otrolig skillnad mellan dessa sätt, och du kan inte säga "legaliserar man det ena, måste man legalisera det andra".
Det var ett bevis på att det argument som du kom med inte håller.
Det finns förresten en grupp till i det här träsket: de ensamstående kvinnorna som vill inseminera sig. (De är oftast heterosexuella, men har inte hittat en man och vid 35-40 års ålder börjar den biologiska klockan att ticka mot sitt slut.) De får inte inseminera sig i Sverige, medan lesbiska par har fått den rätten. Det tycker jag är märkligt.
D.v.s. - jag tycker nog inte att de ensamstående ska få inseminera sig heller, p.g.a att det inte är ett naturligt sätt att få barn på, och p.g.a. att de berövar barnet en far och halva sitt ursprung. Allt detta som ju gäller lesbiska också.
MEN jag tycker att I SÅ FALL så borde de ensamstående kvinnorna ha fått den rätten FÖRE de lesbiska, eftersom det i alla fall inte är lika konstigt att växa upp med en ensam mamma (det är ju MYCKET vanligt idag) som att växa upp med två mammor. OCH för att det i alla fall finns en möjlighet att barnet ska få en pappa så småningom, genom att en heterosexuell kvinna KAN komma att träffa en man som vill bli en bra styvpappa och kanske t.o.m. adoptera barnet som sitt. Ett barn till ett par lesbiska kvinnor kan garanterat ALDRIG få en pappa.
Det där är ett exempel på den starka homomaffian: att de fått igenom inseminationsrätten för lesbiska par, trots att fullt normala heterosexuella kvinnor inte har den rätten.