Gabriella S skrev 2007-11-10 21:03:30 följande:
Alltså, för mig får folk ha vilka förhållanden de vill. Det är mellan dem och deras samvete. Jag - och många med mig - kan till och med acceptera registrerat partnerskap. Alltså ett JURIDISKT avtal så att kontrahenterna får arvsrätt efter varandra, rätt att bestämma över vården ifall den andre skulle råka i koma och så vidare. Men det borde ha stannat där. Och HADE det stannat där, så tror jag att vi hade kunnat leva i fred här i landet.
Vad skulle du säga om det helt plötsligt ansågs onaturligt och fel att vara kristen?
Om alla människor som inte var kristna skulle börja debattera om dina rättigheter till barn, giftermål, att leva med den du älskar.
Självklart tycker du, som kristen, att det inte är något fel med dig själv! Du har ju inte gjort någon något ont, eller hur? Varför börjar alla klanka ner på dig och hata dig??
Självklart söker du efter andra kristna och ni försöker få igång en kamp för era rättigheter!
Du skulle väl inte skada ditt barn om du fick nåt?
Det är väl inte ditt fel att ditt barn skulle bli mobbat i skolan om andra föräldrar har lärt barnet att kristna är äckliga, onaturliga och dumma i huvudet?
Att de bara är ute efter att manipulera unga och ovetandes?
Du skulle göra allt för att få dina rättigheter som du faktiskt förtjänar som människa!
Hur mycket än muslimerna, judarna, ateisterna och buddisterna än har fått för sig att kristendomen är fel.
Inte skulle du väl överge din tro bara för att alla säger åt dig att den är fel, att DU är fel?