Gabriella S skrev 2007-11-12 12:40:46 följande:
Free Spirit skrev 2007-11-12 09:22:28 följande:
Tack! Ja, det är tur att vi är några som fortfarande kan tänka självständigt här...
Det skulle vara lättare att diskutera med nån som har självinsikt. (tänker man självständigt så går man inte efter en bok som människor skrev för flera tusen år sen)
Vad är det som är skillnaden mellan hetro och homokärlek som gör att homosexualitet borde förbjudas?
Var nånstans i bibeln står det att Gud inte accepterar homosex?
Som sagt är man en ond människa om man förtrycker,våldtar,mobbas och gör andra illa.
Ont ska med ont fördrivas som nån sa (hoppas verkligen de som gör sånt får en rejäl bestraffning)
Ömsesidig kärlek mellan människor är en god sak.
Jag mår iallafall bra av kärleken mellan mig och min sambo.
Men jag skulle inte må bra om jag blev förtryckt för att jag älskar och lever med honom.
Jag skulle inte heller må bra om jag blev våldtagen,misshandlad eller mobbad.
Gabriella,citat:"Kort sagt, så behöver man för en normal psykosexuell utveckling kunna identifiera sig med föräldern av det egna könet, och bli bekräftad av föräldern av det andra könet (typ att pappan visar att han uppskattar sin dotters utseende, när hon börjar bli kvinna)." slut citat
Varför ska en pappa uppskatta sin dotters utseende när hon börjar bli kvinna??? (inte normalt!)
Och alla som är emot IVF, vägrar ni acceptera allt som inte Gud (enligt bibeln) skapat.
Jag menar det står ju ingenstans i bibeln att Gud skapat glödlampan, elspisar,kylskåp,bilar,cyklar,dockor,teknisk utrustning på sjukhus eller internet (där ni nu sitter)
Möttes Adam och Eva på en dejtingsajt på internet?
Åkte Moses bil? kokade jungfru Maria köttbullar på en elspis?
Det sunda förnuftet säger vad som är okej och inte (man gör inte andra illa)
Tycker synd om alla barn till homosexuella som blir retade (pga av vuxna människors fördomar)
Jag gör vad jag kan och lär mina barn att man inte förtrycker,mobbas,våldtar eller gör andra sjuka saker som gör andra illa.
Homosexualitet och IVF är acceptarat av samhället, eftersom det är saker som inte gör nån illa.
Mord,incest och våldtäkter kommer aldrig att bli lagligt av den enkla anledningen att sånt gör folk illa.
Barn till våldtäksoffer och incestföräldrar skulle inte ens acceptera att sånt blir lagligt, tror inte dom själva vill råka ut för sånt.
(Har inget med ömsesidig kärlek mellan två vuxna att göra, så varför jämföra homo och hetrosexualitet med det???).
Däremot borde det vara straffbart att förtrycka homosexuella.
Tror inte Gud accepterar förtryck mot människor som älskar varandra (oavsätt homo eller hetro).
Tror inte han släpper in så hemska människor i sitt rike.
Till Gud kommer människor som inte gör andra illa.