tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
JA! Så trött på denna diskussionen nu!!
JA! Så trött på denna diskussionen nu!!
Peippo:
Jo OT är det väl visst. Pideparaden och homosexuellas rätt att gifta sig i kyrkan är inte samma ämne. Det är som att börja prata om agility i en tråd om ifall man ska få ha husdjur i bussar, och hävda att det inte är OT bara för att båda ämnena rör djur.
För övrigt har jag fortfarande inte uppfattat ett enda vettigt motargument till att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan.
Hur i helvete kan den här tråden ha blivit så lång?
Min huvudfråga är vad i helvete heteros har att göra med vad homos gör i sitt privatliv över huvud taget?
Att två människor älskar varandra skadar väl inte er? Låt bara alla leva sitt eget liv utan att lägga er i!
Vad i homosexualiteten är ni alla så rädda för? Vad är det som är så hemskt med att två människor av samma kön gifter sig i kyrkan? Det är inget ont med det. De är bara två människor som är kristna (precis som NI, som citerar bibeln m m) och som vill gifta sig inför gud.
Det kommer inte att gå ut över er! Ni kommer inte att dö av det! Inte ens lida eller bli affekterade ÖHT! Så håll käften nu alla människor som inte fattar att era argument inte håller.
Det är upp till dig om du tog åt dig av just den meningen.
Åsikter? Jag tycker snarare att den här tråden liknar ett ställe där folk desperat försöker få bekräftelse för något som inte går att bevisa...
Varför ska man följa bibeln om JUST DETTA? När det finns så mycket annat man INTE följer?
Berätta för mig vad du tycker är så fel med homosexualitet! Och varför det är så hemskt att två människor som älskar varandra ska få gifta sig inför sin gud!
Åsiktsfrihet i all ära, men vad ger er egentligen rätten att sitta och diskutera andra människors privatliv?
Ärligt talat tycker jag nästan diskussioner som dessa hör hemma i sandlådan.
Free Spirit:
DET om något är väl privatliv!? Vad angår det dig vilka som gifter sig, eller skaffar barn på olika vis? Det är inte som att det gör någon illa på något sätt. Vad är du så rädd för?
Fattar ingen att den här diskussionen aldrig kommer att sluta? Vissa tror på gud, andra gör det inte. Så enkelt är det. Frågan är om man verkligen BLINT skall tro på allting som står i den där boken (som vissa tydligen tror är SKRIVEN av den såkallade guden), eller om man kanske kan tänka lite själv också, och inse att homosexualitet inte är något fel. Vad i homosexualiteten är syndigt? Precis VAD är det som ni är emot? VAD är det som någon över huvud taget (dvs GUD) skulle kunna vara emot?
Free Spirit:
Så genom ditt intellekt har du kommit till slutsatsen att homosexualitet är fel. Berätta hur du tänker då?
Jag skrev precis samma sak som dig, mindless. Svaret blev "Har ik komt til noe slutsatsen alls!! Visste det første gang eg såg to homofile sammen at det var galt. "
Free Spirit: Jag tycker det låter väldigt dömande att efter första anblicken bara bestämma dig för något som ingenting kan få dig att ändra åsikt om.
Det du menar är alltså ungefär "homosexualitet är fel, för jag säger det". Väldigt bra argumenterat måste jag säga.
Håller helt med Tussiluskan!