Inlägg från: elfling |Visa alla inlägg
  • elfling

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Måste bara säga hur mycket jag beundrar dig, Dorian. Att du fortfarande orkar Håller med om allt du säger!

• elfling
    Blåbärspaj skrev 2007-11-03 20:42:49 följande:
    kyrkan suger ******()!/&!%!/%¤!/!½
    Kyrkan suger inte, däremot gör vissa medlemmar i kyrkan det.
  • elfling

Gabriella S skrev 2007-11-03 20:47:30 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-03 20:34:02 följande:
    Nej, inte framför en familj som anses mogen att flytta från flyktingförläggningen. Jag VET att det är så.
    Jag förstår inte varför du upprepar detta om att du VET allting. Skulle vi börja med sådant trams, så inte fan skulle du tro mer på oss för det. Ditt ord räcker inte, Gabriella. Du måste ha bevis.
  • elfling

Gabriella S skrev 2007-11-03 20:51:09 följande:

Då är vi där igen: att något är medfött är inte detsamma som att det är naturligt! I så fall skulle alla medfödda sinnessjukdomar också vara "naturliga" eller hur?
    Varför det? Är homosexualitet en sinnessjukdom kanske?
    Homosexualitet är medfött på samma sätt som heterosexualitet är medfött.

Heterosexualitet är medfött och "naturligt", då måste sinnessjukdomar vara det med, eller?
    Eftersom du jämför sexuella läggningar med sinnessjukdomar...
  • elfling

Gabriella, jag förstår inte varför du blandar in sinnessjukdomar i det här ämnet över huvud taget.

• elfling
    Tussiluskan skrev 2007-11-03 21:04:11 följande:
    Det är naturligt med heteosexualiltet, homosexualitet och sinnesjukdomar och missbildningar. Det är onaturligt att andas in avgaser från bilar, att vistas tustentals människor i samma lokal, att färdas i 100km i timmen på en motorväg. Vad är det du inte förstår? Du använder ordet onaturligt som om det betydde omoraliskt. Omoraliskt är en helt annan sak, som i dina ögon tydligen betyder "allt du inte förstår dig på", medans det för mig betyder "saker som gör att andra människor blir lidande".Gabriella S skrev 2007-11-03 20:56:28 följande:
    *applåderar*
  • elfling

Free Spirit skrev 2007-11-03 22:30:11 följande:

Rettigheter er dine ord!!
    Fast... det var ju du som skrev "Rettigheter? Vi lblir påtvunget å akseptere noe som gårt i mot vår overbevisning.
    Selv barna skal indotirnerst på skolene av homofilie organisasjoner om at homofli er noe godt og rett. som alle skal og bør respektere eller så er du en outsider. "

Så nog var det du som tog upp ordet 'rättigheter' först.
  • elfling

Free Spirit skrev 2007-11-03 22:31:07 följande:

Vi blir påtvunget til å måtte godta noe som går imot vår samvitighet..
    Jag förstår inte varför allting ska kretsa runt dig? Ska folk bli avsagda sina rättigheter bara pga att du irriterar dig på dem?
    Det drabbar ju för tusan inte dig om två människor som älskar varandra vill föreviga sin kärlek inför SIN gud. Det behöver du inte ens tänka på.
    Varför kan du inte bara se bortom din egna trångsynta världsbild för en gångs skull, och låta människor få ha samma rättigheter som DU har. Bara för att de lever ett liv som är en liten aning annorlunda än din. Bara för att du tycker att det är fel.
    Acceptera att folk tycker annorlunda än du!
    Att folk KÄNNER, TÄNKER, VET annorlunda än du.

Hur många gånger tror du inte jag och många andra får acceptera saker som går emot våra samveten?
    Allting kretsar inte bara runt dig. Inte ens kyrkan.
  • elfling

Free Spirit skrev 2007-11-03 22:49:54 följande:

elfingMen alt skal sirkuler rundt dere? Bare skøyer!!Der kommer det!! Eg må akseptere!!!!!! Nei!! Det gjør eg inte alls!! At andre ser anderleses på ting og ik er enig..så klart det må eg godta, men synd? Aldri!!
    Ja men berätta för mig precis hur det kränker dig att två människor av samma kön som älskar varandra får gifta sig i kyrkan!
    Hur drabbar det dig??
    Varför skall du få vara med och bestämma hur de sköter sitt privatliv?
  • elfling

Gabriella S skrev 2007-11-03 23:19:45 följande:

Mikkel räv skrev 2007-11-03 21:20:34 följande:
    Ja, du är dum. För ett homosexuellt förhållande kan aldrig bli moraliskt. Det hjälper inte om självaste ärkebiskopen står och läser över dem. Det blir inte mera moraliskt för det.
    ...i dina ögon.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?