• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • TrailerTrash

Min mormor var troende och var inte emot homosexuella..Hon var den första som stod på kyrktrappan och välkomnade en homosexuell präst i den församling hon tillhörde.Min mormor var djupt troende..

Loovi skrev 2007-11-06 19:57:34 följande:
    såg att nån skrev att jesus inte sagt något om homosexualitet..men jag har iaf aldrig träffat en troende kristen som är okej med homosexualitet.
    one people, one nation, one destiny
  • Millis1981

Är det verkligen människor som tycker att homosexualitet är lika vidrigt som pedofeli och djursex???

Homosexuella par är precis som hetrosexuella, de älskar varandra och gör troligen allt för varandra.

Äckel som förgriper sig på barn och djur är sjuka människor som SKADAR. Finns ingen kärlek eller ömsesidighet, bara förstörelse och hemskheter.

Förstår inte hur man kan jämföra det!

En homosexuell kvinna känner precis samma för sin flickvän som tex jag gör för min pojkvän, förstår inte varför vissa har så svårt att förstå det?

bbpop skrev 2007-11-06 19:52:38 följande:
    Free Spirit skrev 2007-11-06 17:01:27 följande:
    Nja, det här har vi gått igenom tidigare i tråden och jag orkar inte åter igen leta rätt på länkar som du inte läser. Homofobi är inte bara ren 'bögskräck'. I samhällsdebatten idag används begreppet _främst_ som benämning på homofientliga strömningar och negativa åsikter om homosexualitet och homosexuella. Du och några till i den här tråden har uttryck _kraftigt_ negativa åsikter om homosexuella där man bl a har jämfört med pedofili, djursex och mord. Homosexuella har kallats äckliga, onaturliga och perversa. Klart att det är homofobi!
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-05 23:40:14 följande:

Nä. Jag menar precis vad jag säger. LAGEN ska inte lägga sig i mer än vad som är absolut nödvändigt i människors liv. Det har jag sagt hela tiden. Det är mellan dem och deras samveten...
    Exakt. Ergo, tillåt samkönade äktenskap.
  • Loovi

ja mycket möjligt.. tycker bara det är konstigt som sagt!
    Det jag menar är:
    Jag skulle inte kunna gifta mig i kyrkan tex. eftersom att jag inte är troende och anser att kyrkan är någonting "heligt" för just troende kristna. Det är deras hur och där vill inte jag komma och inkräkta.

De flesta som jag träffat på som är djupt troende är emot homosexualitet och det är juh ett kändt faktum. Så jag förstår bara inte varför dom vill gifta sig i något som tillhör en relion där dom inte är accepterade.

• Loovi

Jag säger inte att alla kristna är emot homosexuella. Jag menar att jag aldrg mött någon djupt troende kristen som är okej med det. Så om fler vore lika öppna som din mormor så skulle inte problemet med homosexuella brölopp i kyrkan finnas längre.

TrailerTrash skrev 2007-11-06 20:09:37 följande:
    Min mormor var troende och var inte emot homosexuella..Hon var den första som stod på kyrktrappan och välkomnade en homosexuell präst i den församling hon tillhörde.Min mormor var djupt troende..
  • bbpop

Free Spirit skrev 2007-11-06 17:05:37 följande:

Og du er noe bedre som kaller folk homofobe av samme grunn?
    Det handlar inte om att homofober inte tycker som jag. Det handlar om att du och några till här gång på gång upprepar samma homofobiska åsikter. Homofobi är homofobi oavsett om man gömmer sig barom kristen tro eller inte. (Dessutom har du ju själv skrivit att du visste att homosexualitet var fel redan innan du läste om det i bibeln. Så att du har homofobiska åsikter helt oberoende av din kristna övertygelse är uppenbart.)

Och jag har inte skrivit att någon är dum i huvudet.
  • bbpop
    Loovi skrev 2007-11-06 20:13:47 följande:
    De flesta som jag träffat på som är djupt troende är emot homosexualitet och det är juh ett kändt faktum.
    Och de flesta troende jag har träffat har inga problem med homosexuella.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-05 23:58:29 följande:

...och hur menar du då? Jag gissar att det är en sådan där dum PK-logik-grej igen, va? Ungefär så här: "Invandrare är PK. Därför måste vi lassa ut miljoner och åter miljoner på dem av skattebetalarnas pengar! Även till moskéer! Men - islam säger ju en del saker som INTE är PK... som att homosexualitet inte är något bra... eller äktenskapsbrott... eller slampbeteende... Vaaaad ska vi göra åt det? Jag vet! Vi inrättar en EGEN imamskola, som inte lär ut RIKTIG islam - sådan som de envisas med som läser Koranen. Utan bara en urvattnad, svensk version av islam, som säger att homosex, otrohet och slampbeteende är något fint och bra! DÄR fick jag ihop det!" :)
    PK-logik-grej???

Det påminner mig farligt mycket om en rasistisk hemsida, vars devis var "logik biter inte på oss!"
  • Free Spirit
    bbpop skrev 2007-11-06 19:52:38 följande:
    ja, det här har vi gått igenom tidigare i tråden och jag orkar inte åter igen leta rätt på länkar som du inte läser. Homofobi är inte bara ren 'bögskräck'. I samhällsdebatten idag används begreppet _främst_ som benämning på homofientliga strömningar och negativa åsikter om homosexualitet och homosexuella. Du och några till i den här tråden har uttryck _kraftigt_ negativa åsikter om homosexuella där man bl a har jämfört med pedofili, djursex och mord. Homosexuella har kallats äckliga, onaturliga och perversa. Klart att det är homofobi!
    Alle desse som du nevnte her er bare synspunkter om du ik vet det..fobi har med redsel å gjøre.

Og eg har ik nevnt noe annet uten om etter spørsmål fra dere om hva eg mener om saken. Og det er  at det er unaturligt og det ER det så vist!!

Men du har så visst ik fått med deg hva eg elelrs har sagt om homofili for det passer så vist ik inni ditt homofobi syn som du har
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?