• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Gabriella S
    VulgusProfanum skrev 2007-11-05 22:36:45 följande:
    Den rätta tolkningen har i mångt och mycket den Katolska Kyrkan stått för. Och vi Lutheraner har köpt den tolkningen. Katolska Kyrkan är ju t.ex även emot kvinnliga präster och det hittar de i ett av Paulus brev.Något vi Protestanter inte är.
    Vilka är "vi"? Jag är absolut emot kvinnliga präster, och det vet jag många fler som också är. Även präster. Särskilt högkyrkliga präster. Även om de flesta av dem har mobbats ut från Svenska Kyrkan nuförtiden...

Det var samma skeende med kvinnoprästerna då som med homovigslarna nu: TROTS att det är så uppenbart att Jesus inte ville ha några kvinnliga präster (för i så fall så hade han så klart skickat ut sex kvinnliga och sex manliga apostlar), så körde samhället utanför Kyrkan ÖVER Kyrkan.

Bara för att det hade blivit Politiskt Korrekt i det övriga samhället att kvinnor skulle få bli alla andra yrken. Man fattade inte skillnaden, och att den skillnaden måste få bestå...

Det var ett helgerån!
  • Gabriella S
    VulgusProfanum skrev 2007-11-05 22:46:22 följande:
    Men jag är osäker.Den bästa präst jag vet är en kvinna och homosexuell Gift och två barnsmor. Det du får nog en och annan att tugga fradga Men bättre präst får du leta efter
    Jaha. Men meningen med prästkallet är faktiskt inte att man ska förena det med ett anstötligt liv, för att reta folk och få dem att tugga fradga... Då har hon missuppfattat något. Och du med.
  • Gabriella S
    Pinja skrev 2007-11-05 21:31:06 följande:
    Gabriella; vilken värld lever du i...? Kika in under rubriken sex och samlevnad här på FL så hittar du en hel uppsjö av gifta par som sysslar med trekanter (har inget med homosexualitet att göra!), gruppsex, partnerbyte tou name it. På vilket sätt är deras synd mindre än ett homosexuellt pars samliv i tvåsamhets?
    Ja, och det är inte särskilt trevligt det heller. Jag hoppas att det inte är några jag känner, utan att veta om det...

Men än så länge, så har vi i alla fall sluppit höra krav på att präster ska bli tvungna att viga konstellationer bestående av tre personer... Men det är väl bara en tidsfråga, det också. *suckar*
  • Gabriella S
    Shadilly skrev 2007-11-05 22:39:32 följande:
    Gabriella S skrev 2007-11-05 20:08:24 följande:
    *Tappar hakan ända ner i källaren*Så det är INTE skadligt att gubbar sätter på fjortisar, så länge det rör sig om heterosex??? Men du upprörs av jämlika kärleksrelationer mellan vuxna människor...Din människosyn får mig att må fysiskt illa, och likgiltigheten inför andra människor som skiner igenom i ditt resonemang får det att krypa i skinnet på mig. Var tror du att de utnyttjade fjortisarna hamnar i för subkultur då? Vad lever du i för alternativ verklighet?
    Det beror ju på omständigheterna så klart. Det skadar dem inte LIKA mycket, om vi säger så, då. Men det är klart att det inte är några trevliga män som sysslar med att förföra fjortonåriga flickor heller. Det har ingen påstått.

Och återigen: att detta kan hända, är en del av den allmänna normupplösningen. Den som ställer till, att så unga flickor överhuvudtaget kan befinna sig på fester, utan vuxen övervakare, med tillgång till sprit och i sällskap med mycket äldre män.

Som sagt, när min dotter kommer till den åldern så kommer jag inte att släppa ut henne på det sättet.
  • TrailerTrash

Vad ska du göra om din dotter kommer hem och säger att hon är homosexuell?

Gabriella S skrev 2007-11-05 23:39:08 följande:
    Det beror ju på omständigheterna så klart. Det skadar dem inte LIKA mycket, om vi säger så, då. Men det är klart att det inte är några trevliga män som sysslar med att förföra fjortonåriga flickor heller. Det har ingen påstått.Och återigen: att detta kan hända, är en del av den allmänna normupplösningen. Den som ställer till, att så unga flickor överhuvudtaget kan befinna sig på fester, utan vuxen övervakare, med tillgång till sprit och i sällskap med mycket äldre män. Som sagt, när min dotter kommer till den åldern så kommer jag inte att släppa ut henne på det sättet.
    one people, one nation, one destiny
  • Gabriella S
    elfling skrev 2007-11-05 21:33:55 följande:
    Det där med polisstat var komiskt sagt av dig
    Nä. Jag menar precis vad jag säger. LAGEN ska inte lägga sig i mer än vad som är absolut nödvändigt i människors liv. Det har jag sagt hela tiden. Det är mellan dem och deras samveten...
  • Rataxes

Gabriella S

Nu har jag googlat resultatlöst efter bidrag till moskéer, var finns dina exempel? Någon liten länk måste du väl komma ihåg?

Pingströrelsen fick 7 miljoner i bidrag under 2006, missionsförbundet fick 6,8 mille.

Svenska kyrkan fick 250 miljoner (!)

• TrailerTrash

Dom flesta bidragen till moskeer kommer väl från saudiarabien..

one people, one nation, one destiny
  • Rataxes

"Dom flesta bidragen till moskeer kommer väl från saudiarabien.."

Just det, jag ser hellre att det delas ut statliga bidrag bl.a till utbildning av imamer, än att saudiska mörkmän köper sig inflytande i svenska moskéer.

• Shadilly
    Rataxes skrev 2007-11-05 23:47:01 följande:
    Gabriella SNu har jag googlat resultatlöst efter bidrag till moskéer, var finns dina exempel? Någon liten länk måste du väl komma ihåg?Pingströrelsen fick 7 miljoner i bidrag under 2006, missionsförbundet fick 6,8 mille. Svenska kyrkan fick 250 miljoner (!)
    Jag väntar också! Eftersom det enligt uppgift rörde sig om "många" kommuner borde det ju inte vara så svårt att hitta ett par stycken....
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?