Shadilly skrev 2007-11-05 22:39:32 följande:
Gabriella S skrev 2007-11-05 20:08:24 följande:
*Tappar hakan ända ner i källaren*Så det är INTE skadligt att gubbar sätter på fjortisar, så länge det rör sig om heterosex??? Men du upprörs av jämlika kärleksrelationer mellan vuxna människor...Din människosyn får mig att må fysiskt illa, och likgiltigheten inför andra människor som skiner igenom i ditt resonemang får det att krypa i skinnet på mig. Var tror du att de utnyttjade fjortisarna hamnar i för subkultur då? Vad lever du i för alternativ verklighet?
Det beror ju på omständigheterna så klart. Det skadar dem inte LIKA mycket, om vi säger så, då. Men det är klart att det inte är några trevliga män som sysslar med att förföra fjortonåriga flickor heller. Det har ingen påstått.
Och återigen: att detta kan hända, är en del av den allmänna normupplösningen. Den som ställer till, att så unga flickor överhuvudtaget kan befinna sig på fester, utan vuxen övervakare, med tillgång till sprit och i sällskap med mycket äldre män.
Som sagt, när min dotter kommer till den åldern så kommer jag inte att släppa ut henne på det sättet.