• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Catla

Gabriella S skrev 2007-11-04 22:08:41 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-04 22:01:37 följande:
    Fast jag har också läst i damtidningar om kvinnor som berättat, att de faktiskt blivit förförda till homosexualitet. Det har varit någon äldre kamrat som har övertalat dem, t.ex. när de delat rum på studenthemmet (som man gör i England och USA), eller en beundrad lärarinna. Och efter det så har de dragits in i Queerkulturen, och inte kunnat komma ur den igen. För de har redan fått den stämpeln på sig, och inga killar visar något intresse mer.Alla har ju inte starka sexuella känslor ännu i tonåren, och har man aldrig varit kär i en man så kanske man tror att en kvinna är svaret. Om fel kvinna dyker upp vid fel tidpunkt, vill säga...Det kan säkert funka likadant för unga män också.
    Tror verkligen inte att man kan tvingas till homosexualitet.Snarare att människor tvingas till hetrosexualitet pga dömande och okunniga människor som är väldigt snabba på att lägga sig i andras livsstil ist för att ordna till sitt egna,antagligen väldigt trista liv.
    Tror nog även att de flesta män INTE avskräcks av att en kvinna haft ihop de me andra kvinnor,snarare tvärtom.
    Sen så är de väl bara bra att man lever sitt liv till fullo genom att leta efter sann lycka.Att man nu uppskattar de liv man nu fått,även om de nu betyder att man söker efter sin identitet genom att pröva både män och kvinnor.Tror att människor som vågar göra vad dom vill utan att följa folks fördomar,skitsnack el "regler"är nog helvetes mycket lyckligare än människor som lever inom strikta ramar o klagar med bitter tunga på alla som sticker ut!
    Homosexualitet är ingen sjukdom.Varför hitta ett botemedel när man kan lära människor att älska varandras olikheter.

Men om jag nu får vara fördomsfull själv,skulle jag gärna utrota religion o där åxå alla hjärntvättade människor som vägrar tänka själv utan stödjer dubbelmoral o kallar de för att var o en får tolka själv.
    Skönt att predika moral,kärlek för dom utsatta-utstötta för att sedan predika hat o förkasta människor...

Ingen borde gifta sig i kyrkan om jag får säga mitt.
  • Gabriella S
    bbpop skrev 2007-11-05 19:21:52 följande:
    Free Spirit skrev 2007-11-05 19:11:28 följande:
    Hade det varit så klart och tydligt som du och andra kristna homofober vill påskina hade vi inte haft den här diskussionen överhuvudtaget.
    Vi har diskussionen p.g.a. att det finns så otroligt mycket dumt folk här i världen. Och här i Sverige, samt ett fåtal andra länder, så har det dumma folket märkligt nog fått tolkningsföreträde...
  • Gabriella S

Free Spirit skrev 2007-11-05 19:23:11 följande:

Du skriver så mycket bra og er så flink til å uttrykke deg..Ja det er så at en blir dårlig av tanken!! 18 års grense burde være bra nok, selv om eg til dels ville ha ønsket at ungdomen ventet endå noen par år til. Men det kommer vel på modenhet etter den alder.
    Jag håller med, men jag tror inte att det är rimligt att ha en lovlighetsålder som är högre än myndighetsåldern.

Fast i och för sig - gränsen för att köpa alkohol på Systemet, och för att sterilisera sig eller adoptera barn, är ju högre än så - så varför inte..?
  • Catla

Gabriella S skrev 2007-11-05 20:11:32 följande:

Vi har diskussionen p.g.a. att det finns så otroligt mycket dumt folk här i världen. Och här i Sverige, samt ett fåtal andra länder, så har det dumma folket märkligt nog fått tolkningsföreträde...
    Ja...de finns extremt mycket idioter i världen.
    Nu har alla åsiktsfrihet...men fascisten i mig skulle mer än gärna tysta många...
  • TrailerTrash

Håller med om att det finns mycke dumt folk här i världen ,det värsta är att vissa vet inte om att dom tillhör det dumma folket..

Gabriella S skrev 2007-11-05 20:11:32 följande:
    one people, one nation, one destiny
  • Rataxes

Gabriella S

"Ja, i och med att kommunalskatt i många kommuner har gått till byggandet av moskéer, eller i alla fall iordningsställande och tillhandahållande av andra lokaler, att användas som moskéer."

Du har inte lyckats komma med ett enda konkret exempel än så länge, du bara "vet" att det är på detta viset. Att frikyrkor håvar in mångmiljonbelopp på min och andra skattebetalares bekostnad ser du inte som något problem.

Snacka om hyckleri på hög nivå.

• Gabriella S
    elfling skrev 2007-11-05 19:30:46 följande:
    Gabriella S skrev 2007-11-05 18:52:45 följande:
    Men läs vilka svar du har fått innan du fortsätter att babbla på om detta!Homosexualitet är ingen förening som går ut på att konvertera 15-åringar till bögar och flator. Vad i h*lvete får dig att tro det?? Skulle de få en brödrost när de lyckas konvertera 15 stycken eller??Förstår inte hur du tänker...Om någon - oavsett kön eller sexuell läggning - försöker "förföra" 15-åringar så handlar det INTE om att man vill konvertera denne till sin egen läggning. Det finns ju lika många (om inte fler) äldre män och kvinnor om "förför" 15-åringar av motsatt kön, skall heterosexualitet också förbjudas, eller byxmyndigheten höjas på heterosexuella då??Du resonerar helt obegripligt, Gabriella, och du vägrar inse det själv!
    Jo, men om det handlar om personer av motsatt kön, så är det inte lika skadligt!

Klart att det finns dom som vill ha lammkött i alla läger - ingen har väl påstått något annat. Men det gäller att se till konsekvenserna för den unga/unge! När jag gick på högstadiet, så kommer jag ihåg att det stod om detta i biologiboken, i sexualundervisningskapitlet.

De varnade för att äldre homosexuella kunde försöka söka kontakt, och att man då skulle akta sig mycket noga innan man gav sig in i något sådant, eftersom man annars kunde hamna i tråkigheter som det var svårt att dra sig ur.

Det stod också att det var vanligt att ungdomar tillfälligt upplevde en dragning till någon av samma kön, men att man inte skulle agera på det eftersom det i de allra flesta fallen rättar till sig senare. Det berodde bara på "inkörningssvårigheter" för hormonsystemet i puberteten.

Det där var kvar länge i skolböckerna. Men för några år sedan hörde jag på radio, att RFSL hade reagerat på de formuleringarna i biologiböckerna, och krävt att de skulle tas bort. Det tycker jag var fel - för det var mycket klokt, och mycket viktig information till osäkra tonåringar med svallande hormoner...
  • Gabriella S
    Catla skrev 2007-11-05 20:09:55 följande:
    Tror nog även att de flesta män INTE avskräcks av att en kvinna haft ihop de me andra kvinnor,snarare tvärtom.
    ...Av väldigt snuskiga skäl, ja. Visst vet jag att det finns män som tänder på att se två kvinnor ha sex (annars skulle det inte finnas så många porrfilmer på detta tema, riktade till män), och även att de kan fantisera om att få vara med på ett hörn.

Men tror du att en man skulle vilja GIFTA SIG och leva sitt liv med den kvinnan sedan..? DET tror inte JAG...
  • TrailerTrash

Men vilken tur att dom tagit bort det ur biologiböckerna

Gabriella S skrev 2007-11-05 20:21:38 följande:
    Jo, men om det handlar om personer av motsatt kön, så är det inte lika skadligt! Klart att det finns dom som vill ha lammkött i alla läger - ingen har väl påstått något annat. Men det gäller att se till konsekvenserna för den unga/unge! När jag gick på högstadiet, så kommer jag ihåg att det stod om detta i biologiboken, i sexualundervisningskapitlet.De varnade för att äldre homosexuella kunde försöka söka kontakt, och att man då skulle akta sig mycket noga innan man gav sig in i något sådant, eftersom man annars kunde hamna i tråkigheter som det var svårt att dra sig ur.Det stod också att det var vanligt att ungdomar tillfälligt upplevde en dragning till någon av samma kön, men att man inte skulle agera på det eftersom det i de allra flesta fallen rättar till sig senare. Det berodde bara på "inkörningssvårigheter" för hormonsystemet i puberteten. Det där var kvar länge i skolböckerna. Men för några år sedan hörde jag på radio, att RFSL hade reagerat på de formuleringarna i biologiböckerna, och krävt att de skulle tas bort. Det tycker jag var fel - för det var mycket klokt, och mycket viktig information till osäkra tonåringar med svallande hormoner...
    one people, one nation, one destiny
  • Catla

Gabriella S skrev 2007-11-05 20:24:41 följande:

...Av väldigt snuskiga skäl, ja. Visst vet jag att det finns män som tänder på att se två kvinnor ha sex (annars skulle det inte finnas så många porrfilmer på detta tema, riktade till män), och även att de kan fantisera om att få vara med på ett hörn. Men tror du att en man skulle vilja GIFTA SIG och leva sitt liv med den kvinnan sedan..? DET tror inte JAG...
    Tycker åxå att de e tråkigt att porrindustrin använder sig av lesbiskt sex för att hetsa upp en skala män.Men då är de ju män de e fel på.Dom som spelar in lesbiska scener är sällan homo utan styrs nog mer av pengarna.Och tror visst att män kan älska,respektera o gifta sig med en kvinna som haft ett förflutet av att ha varit me kvinnor.Annars skulle väl inte män heller kunna de me kvinnor som blivit våldtagna,utsatta för övergrepp el kanske t o m sålt sig?Alla förtjänar väl att bli älskade för den man är,inte den man varit el va man gjort förut!el?
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?