• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-04 21:58:42 följande:

Gabriella S skrev 2007-11-04 19:24:17 följande:
    Så att stödja minoriteter är fy och ondska, men att stödja en tro som redan har massivt med pengar är helt OK??? Trots att en moské kostar mindre än ett dussin kyrkor???Ehheh... Du är för rolig du... Hur var det med stickor och bjälkar va...
    Det handlar om att islam inte är VÅR tro, och om att invandrarna redan kostar väldigt mycket för det svenska samhället som det är.

De får gärna utöva sin tro för mig, men jag vill inte behöva vara med och betala för det över skattsedeln. I synnerhet inte, som de pengarna måste tas från t.ex. den hårt ansträngda äldrevården i så fall, där många gamla svensk*r inte fått gå ut på hela sommaren, trots att de har arbetat och slitit och betalat skatt under ett långt liv...
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-04 21:58:45 följande:

Jan 39 skrev 2007-11-04 20:59:40 följande:
    Ungefär så, ja.(Även om dödsstraffet inte är något jag vill ha tillbaka. Inte straff överhuvudtaget, så länge som de inte ger sig på ungdomar och försöker förföra dem till något som de aldrig skulle ha kommit på tanken att göra annars.) Vilken fin avatar du har bytt till, förresten!
    Ja, för homosexualitet smittar, eller hur? Och heterosexuella kan säääkert förledas till att bli bögar utan vidare.

Jisses... Jag har läst medeltida kyrkofäder som är mer upplysta än du!
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-04 21:55:35 följande:

Gabriella S skrev 2007-11-04 19:18:57 följande:
    Snyggt duckat, men det var inte frågan. Frågan var i ett yrke som inte har med det att göra, säg, skola eller lokaltrafik.
    Det är upp till arbetsgivaren att bestämma, eller hur. Om han bestämmer att alla religiösa eller politiska symboler är förbjudna under arbetstid, så ÄR det ju så.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-04 22:01:16 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-04 21:58:42 följande:
    Det handlar om att islam inte är VÅR tro, och om att invandrarna redan kostar väldigt mycket för det svenska samhället som det är. De får gärna utöva sin tro för mig, men jag vill inte behöva vara med och betala för det över skattsedeln. I synnerhet inte, som de pengarna måste tas från t.ex. den hårt ansträngda äldrevården i så fall, där många gamla svensk*r inte fått gå ut på hela sommaren, trots att de har arbetat och slitit och betalat skatt under ett långt liv...
    Kristendomen är inte heller VÅR tro, tack så mycket. Det är därför kyrka och stat separerade. Folk går ur svenska kyrkan för att de vill slippa betala den tämligen futtiga skatten, för att de inte vill stödja just "vår" tro.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-04 22:04:32 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-04 21:55:35 följande:
    Det är upp till arbetsgivaren att bestämma, eller hur. Om han bestämmer att alla religiösa eller politiska symboler är förbjudna under arbetstid, så ÄR det ju så.
    Jag ser fram emot att se dig varmt stödja korsförbud i skolan. *ler fint*
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-04 22:01:37 följande:

Gabriella S skrev 2007-11-04 21:58:45 följande:
    Ja, för homosexualitet smittar, eller hur? Och heterosexuella kan säääkert förledas till att bli bögar utan vidare.Jisses... Jag har läst medeltida kyrkofäder som är mer upplysta än du!
    Fast jag har också läst i damtidningar om kvinnor som berättat, att de faktiskt blivit förförda till homosexualitet. Det har varit någon äldre kamrat som har övertalat dem, t.ex. när de delat rum på studenthemmet (som man gör i England och USA), eller en beundrad lärarinna. Och efter det så har de dragits in i Queerkulturen, och inte kunnat komma ur den igen. För de har redan fått den stämpeln på sig, och inga killar visar något intresse mer.

Alla har ju inte starka sexuella känslor ännu i tonåren, och har man aldrig varit kär i en man så kanske man tror att en kvinna är svaret. Om fel kvinna dyker upp vid fel tidpunkt, vill säga...

Det kan säkert funka likadant för unga män också.
  • Dorian Ertymexx

Gabriella S skrev 2007-11-04 22:08:41 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-04 22:01:37 följande:
    Fast jag har också läst i damtidningar om kvinnor som berättat, att de faktiskt blivit förförda till homosexualitet. Det har varit någon äldre kamrat som har övertalat dem, t.ex. när de delat rum på studenthemmet (som man gör i England och USA), eller en beundrad lärarinna. Och efter det så har de dragits in i Queerkulturen, och inte kunnat komma ur den igen. För de har redan fått den stämpeln på sig, och inga killar visar något intresse mer.Alla har ju inte starka sexuella känslor ännu i tonåren, och har man aldrig varit kär i en man så kanske man tror att en kvinna är svaret. Om fel kvinna dyker upp vid fel tidpunkt, vill säga...Det kan säkert funka likadant för unga män också.
    Damtidningar??? Är du seriös? Du kan lika gärna läsa ut vetenskap ur Bamse eller Stålmannen!
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-04 22:06:16 följande:

Gabriella S skrev 2007-11-04 22:01:16 följande:
    Kristendomen är inte heller VÅR tro, tack så mycket. Det är därför kyrka och stat separerade. Folk går ur svenska kyrkan för att de vill slippa betala den tämligen futtiga skatten, för att de inte vill stödja just "vår" tro.
    Ja, och när folk kan göra det - dra sig undan att betala till Svenska Kyrkan - så är det väl ännu mer absurt att de ska TVINGAS att stödja ISLAM..?
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-04 22:07:18 följande:

Gabriella S skrev 2007-11-04 22:04:32 följande:
    Jag ser fram emot att se dig varmt stödja korsförbud i skolan. *ler fint*
    Jag STÖDER ingenting. Jag tycker att eleverna ska få ha vilka symboler de vill i skolan, kors, halvmånar och även hakkors (vilket de faktiskt inte får idag), eftersom det är en del av vår personliga frihet.
  • Gabriella S

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-04 22:10:10 följande:

Gabriella S skrev 2007-11-04 22:08:41 följande:
    Damtidningar??? Är du seriös? Du kan lika gärna läsa ut vetenskap ur Bamse eller Stålmannen!
    Det var inte vetenskap, utan kvinnors personliga berättelser ur livet.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?