VulgusProfanum skrev 2007-11-04 19:35:04 följande:
"Maj-Britt hade en bror som hette Björn Erik. En dag orkade Björn Erik inte leva längre. Han tog sitt liv, tyngd och sorgsen av sin kamp som han inte såg någon utväg ur. Björn Erik var kristen. Och homosexuell.Systern Maj-Britt tog kontakt med filmaren Jan Dalchow. Han gjorde en film om Björn Eriks liv, baserad på dagboksanteckningar.? Jag är säker på att anledningen till Björn Eriks konflikt var den kristna miljö som han vistades i, säger Jan Dalchow."
www.geocities.com/WestHollywood/Village/9174/..."Kan man vara homo/bisexuell och samtidigt aktivt leva ut sin sexualitet? Och kan man göra det utan att svika Bibelns ord"
www.geocities.com/WestHollywood/Village/9174/...
Ja, och det är just för att undvika sådant här, som vi måste börja tillåta forskning kring homosexualitetens orsaker och försöka få fram en fungerande bot. Det är inte samma sak, som att alla homosexuella ska tvingas att ta boten - det tycker jag inte alls, men jag tror att det är det vissa är rädda för, som skriker i högan sky så fort man säger ordet "bot".
Utan just för att dem som hamnar i en sådan här samvetsnöd som denne unge man, ska ha ytterligare ett alternativ att välja ibland.
Men att säga att "vi skippar samvetet - det är föråldrat - och så säger vi att alla beteenden är helt okej" är INTE lösningen...