• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Free Spirit
    carita1974 skrev 2007-11-04 16:42:30 följande:
    *ASG* BRA SVAR!Kram på dej vännen
    Takk for den!! Ledsen

Angrer alt på at eg svarte,,men har lært min lekse nu.
  • Free Spirit
    Gabriella S skrev 2007-11-04 16:46:22 följande:
    Free Spirit skrev 2007-11-04 09:28:56 följande:WORD! :)
    Frafallet i kirken er skremende!!
  • Free Spirit
    Gabriella S skrev 2007-11-04 16:50:47 följande:
    Dorian Ertymexx skrev 2007-11-04 12:22:45 följande:Dorian - jag tror att "samfundet" är "samhället" på norska. Inte "det religiösa samfundet", altlså.
    Helt korrekt Gabriella
  • Free Spirit
    Gabriella S skrev 2007-11-04 16:52:11 följande:
    Free Spirit skrev 2007-11-04 13:06:23 följande:Du skrev det så bra, så jag slapp formulera mig! Men ärligt talat, så tror jag inte att vissa KAN förstå skillnaden.
    Takk søte du..

Nei det er det eg oxo har forstått, eller kan det være at en ik vil?!!!
  • carita1974

Visst får man tycka som man vill...inte det jag säger...men man måste se situationen ur så många synvinklar...det kan juh hända att ens barn eller en nära vän..släkting kommer och berättar att dom är homo/bi...ska vi då inte visa att vi är så mycket större i våra hjärtan och i våra sinnen att kanske inte jubla men stötta personen så gott vi kan.Man kan inte välja att vara bi/homo eller straight.Tro mej..jag hade INTE om jag hade kunnat välja valt att vara bi...det är för mycket fördömande i världen!Hade varit enklare att vara straight.Eller bara hålla tyst om att jag är bi..men då hade jag inte varit sann mot mej sj och stå för det man tycker och den man är!
    Eller har jag fel?
    Varför ska man se ner på dom som avviker?Har dom inte samma rättigheter som er andra?
    Precis som jag skrev i ett annat inlägg så känns det som rena judeförföljelsen fast av homo/bi...Och juden domen är en tro...
    Men,men..jag kan ha fel...men det är så jag känner det iaf...

För ett tag sen fick inte (vet inte hur det är nu) inte bi/homo ge blod...för dom trodde folk att det var vi som spred HIV/AIDS...och nu detta????
    Vaddå ett diskriminerat folk?!

• Shadilly

Homosexuell kärlek mellan vuxna har lika lite att göra med utnyttjande av ungdomar som heterosexuell kärlek mellan vuxna.

Jag tror nog man skulle kunna motarbeta utnyttjandet rätt effektivt genom att samhället började fördöma det heterosexuella utnyttjandet av barn och ungdomar.
    Som det ser ut idag skyller man helst på fjortistjejer när 30-åriga män super ner dem och sätter på dem. Hebefili är macho och det är tjejerna som har ansvar för vuxna mäns sexualitet. Detta ser vi om och om igen, och även om man omformulerar lagstiftningen letar rättsväsendet efter kryphål för dessa testosteronosande pitthjältar. Att få sätta på lammkött ska ju vara var mans rätt, att ta ansvar för vad man gör i kåtdimmorna verkar vara helt omöjligt för en vuxen man.

Gabriella S skrev 2007-11-02 20:13:24 följande:

Angående att homosexuella accepteras fullt ut - ja, det är ju likadant där, eller hur. Steget blir kortare för vuxna homosexuella till att försöka förföra ungdomar av samma kön. Samt att gränserna överhuvudtaget löses upp och flyttas, angående vad som är normala och accpetabla och etiskt tilltalande levnadsmönster.
  • Free Spirit
    Dorian Ertymexx skrev 2007-11-04 17:34:28 följande:
    Free Spirit skrev 2007-11-04 17:33:05 följande:Läs bibeln och hitta svaret.(Hint - svaret är JA!)
    Med din tolkning så er det jo ik rart at den Gud du leser om er forvirret..
  • Shadilly

Hur många gånger behöver du få förklarat för dig skillnaden mellan ömsesidig respekt och kärlek, och att våldta, utnyttja, skända och förstöra?

Det säger en hel del om dig. Det är kanske därför du har så svårt att förklara på vilket sätt homosexuella skulle vara ett hot mot samhället. Jag väntar fortfarande

Free Spirit skrev 2007-11-03 08:14:38 följande:

varför homosexuella inte slulle få leva som de är skaptaMen snille du!! Leve som dei er skapt? Hvem har sagt at dei er skapt så?Men hva med dem som er skapt slik då?*Bisexuella* Transvestiter* Masochister* Fetischism (såsom mot tex sockar, läder, gummi, päls osv)* Exhibitionism/blottare* gerontofili (dragning mot äldre personer)* nekrofilier (har sex med döda/lik)* Sadomasochism* zoofili/sodomi/tidelag (sex med djur)* Pedofili/HebefiliHva skal dei gjøre da ? Skal ik dei få leve ut sinne lyster og "kjærlighet"Hvorfor gjøre forskjell på folk?
  • VulgusProfanum
    Free Spirit skrev 2007-11-04 17:33:05 följande:
    Ingen absolutte rett og galt? Det må da det vel være eller er Gud forvirret?
    Inte Gud men Bibeln..
    Beauty fades Dumb is forever
  • Free Spirit
    carita1974 skrev 2007-11-04 18:04:42 följande:
    Varför lägga så stor vikt i vad som är rätt eller fel?Om nu din dotter kom hem och sa hon var bi/hom och hon och hennes partner ville gifta sig i kyrkan och kyrkan tillät det..Skulle du inte stötta ditt eget barn i det?Vad är vikigast?Att du har rätt eller att ditt barn har samma rättigheter som alla andra?(OM hon nu skulle vara homo/bi asså)Free Spirit skrev 2007-11-04 18:01:12 följande:
    Rett og galt?
    Skulle du gå i mot din samvitighet fordi ditt barn ville gjøre noe som du i var totalt imot?

Eiger du ingen respekt for Gud? Hva som er viktigst? Å gjøre det som er rett innfor Gud. Vi skal alle stå innfor hans domstol engang om vi vil/tror det eller inte!!
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?