tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
Har inte diskussionen avlägsnat sig lite väl långt från Ts fråga nu ?
Apmänniskor!! ?
Har inte diskussionen avlägsnat sig lite väl långt från Ts fråga nu ?
Apmänniskor!! ?
Nyckelordet är väl - i kyrkan.
Vad ska dom i en kyrka- som önskar deras död- att göra över huvud taget ?
Obegripligt!
Ingen som läst Bibeln kan förneka att homosexualitet enligt bibeln är en dödssynd som ska bestraffas med döden genom stening.
Den kyrka vi har i Sverige (det är bara där bögar vill gifta sig i kyrkan) bygger på bibeln.
Hur fasen kan någon missuppfatta detta ?
Och då undrar jag vad fan dom har i kyrkan att göra, de giftaslystna bögarna.
Vore väl bra mycket lämpligare att gifta sig borgerligt så slipper man problemet med hatet.
Själv är jag homofob (rädd för bögar alltså, flator har jag ingen rädsla för) och det står jag för.
Det är ännu ingen som har svarat på varför bögarna vill gifta sig i kyrkan ?
Det går väl att ha en vacker ceremoni när man vigs vid sin älskade i rådhuset eller ute i naturen ?
Oavsett om det finns fega präster som hycklar och hymlar så är det ett faktum att kyrkan vill inte ha homofiler som brudpar.
Det är nog inte läggningen utan liggandet som är dödssynden.
.
Jag googlade på kyrkans syn och vilket fegt svammel jag mötte fram till och med 2000. Het potatis!
Men här har vi i alla fall ett besked:
"Kyrkan och homosexualiteten
Kyrkolivsutskottets betänkande 2002:1
SKRIVELSEN
Till utskottet har överlämnats Kyrkostyrelsens skrivelse 2002:5 Kyrkan och homosexualiteten. Där föreslås att Kyrkomötet beslutar
att godkänna Kyrkostyrelsens handläggning av det i skrivelsen behandlade ärendet.
MOTIONERNA
I motion 2002:7 av Nils-Arne Rehnström föreslås att Kyrkomötet beslutar
att uttala att kyrkans officiella uppfattning är att äktenskap och kyrklig vigsel gäller enbart för två av olika kön, kvinna och man.
Ni är verkligen svåra att få att läsa innantill.
Homosexuella är INTE välkomna i kyrkan.
De som är utan synd står beredda att kasta första stenen
.
Trollbottom - det har ju blivit en del inlägg i trådarna sedan sist. Du är välkommen att ställa dina frågor till mig i min gästbok får vi se om jag kan svara - här inne hittar jag dom bara inte!
Nu är det ju så, Mindless. att den där kyrkan som de homosexuella prompt vill in i, vilar på den där skriftens ord, de som skrevs för tusentals år sedan.
Skiter man i bibeln -och det må de som vill göra - så har man definitivt ingenting i Guds hus att göra.
Det krävs väl egentligen inte ens normalbegåvning för att fatta det?
Det är (för mig) klart att Bibeln är skriven av människor.
Många människor under årens gång.
Men kyrkan vilar på Bibelns ord och KAN därför inte bortse från vad Bibeln innehåller av kraftigt fördömande av t ex homosexuella handlingar.
Jag tycker att allt i Bibeln är tänkbart i dag.
Den tidens människor måste haft svårare än vi att tro.
Själv tor jag inte på Gud. Jag vet att Gud finns.
Jag har också gått på vattnet t ex. Varje vinter.
Och till skillnad från grabbarna då känner jag igen en helikopter när jag ser en. Och elektriskt ljus.
Många av de fenomen den tidens människor tolkade som gudar tror jag var besökare från hyfsat framåt civilisationer.
Läs gärna min skildring i min pres) av hur Maria räddade mitt liv. Varför kan man undra.
Homosexuella har tydligen inte lätt att lova evig trohet.
Läste just i en annan tråd att
"Enligt en brittisk dokumentär "Manligt och kvinnligt" som visades i TV6 den 16/8 1997 kl 19 så hade 75 procent av alla homosexuella män i San Francisco haft mer än 100 olika partners. 25 procent hade haft över 1000 partners!"
Vetenskapen har haft fel i fråga om i stort sett allt
bara under den korta tid jag levat.
Så att dom skulle ha någon slags tidtabell som indikerar
när jorden föddes det köper jag alls inte.
Har ni läst om kol 14-metoden på Wikipedia t ex ? Urkul!
Att bilbeln inte fördömer flator beror nog på att kvinnor på den tiden inte sågs som mycket intressantare än kreaturen.
Man fördömer ju inte sex mellan åsnor eller hundar heller.
Israels lagar gäller ju i princip bara för israeliska män.
Nej jag tycker inte att de ska gifta sig i kyrkan. Ens om dom skulle hitta en präst som vill viga dem.
Kyrklig vigsel ska erbjudas bara dom som kyrkofäderna inte ser som styggelser, tycker jag.
En man som gillar hårspray och heminredning är ingen riktig man i min värld.
Sitter han och kammar My Little Pony också ?
Förstår inte vad bögar vill gifta sig i kyrkan för ?
Det är ett problem att Gud har skapat oss alla och vill frälsa världen genom att utge sin enfödde son.
Det skulle ju inte behövas om han skapat oss alla goda.
Men det finns absolut INGENTING i Bibeln som säger att homosexuella aktiviteter skulle vara något annat än styggelse
som leder till dödsstraff.
Inte ens elfling skulle kunna finna något sådant bibelställe tror jag
I en så enkönad miljö som katolska kyrkan kan det nog inte undvikas att en och annan präst blir bög.
Sexdriften är ju människans starkaste drift näst avundsjukan och man tager vad man haver...