• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Free Spirit
    Jan 39 skrev 2007-11-04 20:59:40 följande:
    Det är ett problem att Gud har skapat oss alla och vill frälsa världen genom att utge sin enfödde son.Det skulle ju inte behövas om han skapat oss alla goda.Men det finns absolut INGENTING i Bibeln som säger att homosexuella aktiviteter skulle vara något annat än styggelsesom leder till dödsstraff.Inte ens elfling skulle kunna finna något sådant bibelställe tror jag
    Mycket bra skrevet!

Men dødsstraff får eg da inderlig ik håpe. Det er Gud som en gang skal dømme synden ik vi mennesker.
  • Free Spirit
    VulgusProfanum skrev 2007-11-05 08:00:05 följande:
    Nej men jag har det!Och det var absolut en styggelse att våldta kvinnor, män och barn efter en belägring. Det var absolut en styggelse att tvinga unga män till sex i.e våldtäkt.Jag tror helt enkelt att detta INTE handlar om homosexualitet som vi idag ser det utan om grova våldshandlingar och kränkningar.
    Hva? Forstår du ik ordet styggedom???

Eg tar skriftstede på Svensk her så det ik skal være noen tvil:

3 Mos 18:22
    Du får inte ligga med en man som man ligger med en kvinna; det är något avskyvärt.

Tar det oxo på engelsk:
    You shall not lie with a man as with a woman; it is an abominnation.

Og på Norsk:

Du skal ikke ligge med en mann som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom.

så om du leser det andereledes en det står, så er det etter mitt syn din sympati til dei homofilie som kommer i veien. Og vil ik se hva som egentlig står der. Ik at eg ik har forståelse for det!!
  • Rataxes

Free Spirit

Och du följer givetvis alla andra lagar i gamla testamentet förstår jag?

• Free Spirit
    Rataxes skrev 2007-11-05 15:30:28 följande:
    Free Spirit3 Mos 18:22Och du följer givetvis alla andra lagar i gamla testamentet förstår jag?
    Om eg var jøde ja
  • Rataxes

Så i vissa fall skall man följa judiska påbud, men för det mesta inte. Bara när det gäller homosexualitet.

Okej då förstår jag din inställning.

• Free Spirit
    Rataxes skrev 2007-11-05 16:48:11 följande:
    Så i vissa fall skall man följa judiska påbud, men för det mesta inte. Bara när det gäller homosexualitet. Okej då förstår jag din inställning.
    Det var ik det som var din fråga..Men du spurte:

Och du följer givetvis alla andra lagar i gamla testamentet förstår jag?

Og nu forandret du mening til:

Så i vissa fall skall man följa judiska påbud?

Så hva vil du egentlig og hva mener du?
  • Rataxes

Det var du som postade

Du får inte ligga med en man som man ligger med en kvinna; det är något avskyvärt.

Eller hur?

Jag frågade om du följer alla andra påbud i gt.

Så vitt jag vet ingår moseböckerna i gt.

Du stödjer ett bud av väldigt många, de övriga anser du att du inte behöver följa eftersom du inte är jude.

Var det något mer?

• Free Spirit
    Rataxes skrev 2007-11-05 16:59:21 följande:
    Det var du som postade 3 Mos 18:22Du får inte ligga med en man som man ligger med en kvinna; det är något avskyvärt.Eller hur? Jag frågade om du följer alla andra påbud i gt.Så vitt jag vet ingår moseböckerna i gt.Du stödjer ett bud av väldigt många, de övriga anser du att du inte behöver följa eftersom du inte är jude.Var det något mer?
    *Ler..

Ja eg har mye på hjertet om du orker!!
  • VulgusProfanum
    Free Spirit skrev 2007-11-05 15:13:33 följande:
    Hva? Forstår du ik ordet styggedom???Eg tar skriftstede på Svensk her så det ik skal være noen tvil:3 Mos 18:22Du får inte ligga med en man som man ligger med en kvinna; det är något avskyvärt.Tar det oxo på engelsk:You shall not lie with a man as with a woman; it is an abominnation.Og på Norsk:Du skal ikke ligge med en mann som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom.så om du leser det andereledes en det står, så er det etter mitt syn din sympati til dei homofilie som kommer i veien. Og vil ik se hva som egentlig står der. Ik at eg ik har forståelse for det!!
    Moseböckerna tillhör väl för det första gamla testamentet- och Jesus löste oss ifrån dessa gamla lagar. Eller hur?

Och jag är fullt medveten om vad ordet styggelse betyder
    Beauty fades Dumb is forever
  • Free Spirit
    VulgusProfanum skrev 2007-11-05 17:19:14 följande:
    Moseböckerna tillhör väl för det första gamla testamentet- och Jesus löste oss ifrån dessa gamla lagar. Eller hur?Och jag är fullt medveten om vad ordet styggelse betyder
    Løste oss? Vil heller si at han oppfylte loven!!!

Flere steder i NT bekrefter jo bare det GT skriver i desse versene.
    Så du slipper ik unna.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?