• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • VulgusProfanum
    Free Spirit skrev 2007-11-05 17:30:58 följande:
    Løste oss? Vil heller si at han oppfylte loven!!!Flere steder i NT bekrefter jo bare det GT skriver i desse versene. Så du slipper ik unna.
    Och i och med att han uppfyllde detta så löste han oss ifrån lagarna i de gamla testamentet.

Det är också intressant varför många som är emot homosexuella gärna lutar sig mot just Moseboken- men sedan glatt och villigt väljer bort andra lagar ur densamma. Vad beror det på?
    Beauty fades Dumb is forever
  • Free Spirit
    VulgusProfanum skrev 2007-11-05 17:32:49 följande:
    Och i och med att han uppfyllde detta så löste han oss ifrån lagarna i de gamla testamentet.Det är också intressant varför många som är emot homosexuella gärna lutar sig mot just Moseboken- men sedan glatt och villigt väljer bort andra lagar ur densamma. Vad beror det på?
    Der kan eg være enig med deg på et vis, men som sagt NT bekrefter det som står skrevet der så da annser eg det er inget problem og referer til det.
  • VulgusProfanum
    Free Spirit skrev 2007-11-05 17:37:51 följande:
    Der kan eg være enig med deg på et vis, men som sagt NT bekrefter det som står skrevet der så da annser eg det er inget problem og referer til det.
    Ja jag vet att vissa lagar upprepas även i nya testamentet. Men det är just de passagerna som Bibelforskare hävdar inte handlar om den typ av homosexualitet som vi idag menar. Utan den form av kränkning som skedde i samband med segrar och belägringar. Samt sedvänjan att äldremän tog unga män- mot deras vilja- som älskare.
  • carita1974

Skit i testamentet..det är väl inte det väsentliga egentligen...Vad skulle ni göra om era barn kom hem o sa att H*N var Bi/homo..och ville gifta sig...Hur skulle ni ställa er till det?
    Skulle ni förskjuta barnet för att det är bi/homo?
    Hur skulle ni ställa er till det att dom ville gifta sig?
    Nyfiken på era svar..men ingen törs svara på detta OM...hur kommer det sig?Kram

• Free Spirit
    carita1974 skrev 2007-11-05 17:52:33 följande:
    Skit i testamentet..det är väl inte det väsentliga egentligen...Vad skulle ni göra om era barn kom hem o sa att H*N var Bi/homo..och ville gifta sig...Hur skulle ni ställa er till det?Skulle ni förskjuta barnet för att det är bi/homo?Hur skulle ni ställa er till det att dom ville gifta sig?Nyfiken på era svar..men ingen törs svara på detta OM...hur kommer det sig?Kram
    Nu synest eg du er litt uforskamet!!

Dessuten så upprepar du deg selv her..du har fått svar på dette iallefall fra meg..
  • VulgusProfanum
    carita1974 skrev 2007-11-05 17:52:33 följande:
    Skit i testamentet..det är väl inte det väsentliga egentligen...Vad skulle ni göra om era barn kom hem o sa att H*N var Bi/homo..och ville gifta sig...Hur skulle ni ställa er till det?Skulle ni förskjuta barnet för att det är bi/homo?Hur skulle ni ställa er till det att dom ville gifta sig?Nyfiken på era svar..men ingen törs svara på detta OM...hur kommer det sig?Kram
    Jag skulle inte göra något speciellt utan jag skulle vara glad å ena sidan att barnet vågat tala om det hemma och å andra sidan skulle jag önska av hela mitt hjärta att barnet hittar någon att dela livet med. För mig spelar det absolut ingen roll om mina barn är homo- hetero- eller bisexuella. De är mina barn jag älskar dem som de är.
  • Free Spirit
    VulgusProfanum skrev 2007-11-05 17:41:56 följande:
    Ja jag vet att vissa lagar upprepas även i nya testamentet. Men det är just de passagerna som Bibelforskare hävdar inte handlar om den typ av homosexualitet som vi idag menar. Utan den form av kränkning som skedde i samband med segrar och belägringar. Samt sedvänjan att äldremän tog unga män- mot deras vilja- som älskare.
    Og hvilke kapitel og vers hentyder du din tolkning til?
  • Shadilly

Gabriella S skrev 2007-11-04 22:10:20 följande:

Dorian Ertymexx skrev 2007-11-04 22:06:16 följande:Ja, och när folk kan göra det - dra sig undan att betala till Svenska Kyrkan - så är det väl ännu mer absurt att de ska TVINGAS att stödja ISLAM..?
    TVINGAS folk att stödja islam ekonomiskt? Nu måste du delge oss dina källor Gabbe, det här är breaking news!!! På vilket sätt?
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?