Tillåt mej asgarva...Vaddå blir botade fån homosexuellitet???
Mne herre guud...Homosexualtitet är väl ingen sjukdom???Jag är sj bi men dras mer till män...jag är född bi och kommer dö bi...Och jag skäms inte det minsta för det!
Men det är juh helt absurt det Gabriella S skrev...
Gabriella S skrev 2007-10-28 00:33:40 följande:
Det finns ju många som har vittnat om att de blivit botade genom frikyrkornas program. Jag har ingen källa nu, men det finns säkert om man googlar på det.
Däremot tror jag på det som Tussiluskan skrev..."Däremot kan man säkert genom påtryckningar utifrån inbilla sig själv under en kortare period att man inte längre har den läggningen.."
Det är mycket möjligt..men är man född homo/bi som kommerman alltid vara det...så länge man inte förnekar det inför sig sj och vägrar inse att man är homo/bi..men det gör juh inte en person straight...
Tussiluskan skrev 2007-10-28 21:57:53 följande:
Gabriella S skrev 2007-10-28 00:33:40 följande:
Jo, men det var kanske inte riktigt så jag menade, utn kanske mer från ett medicinskt vetenskapligt perspektiv. Såsom jag ser det så tror jag inte att man kan bota homosexualitet, jag tror att det är precis som heterosexualitet, bara så hjärnan är riggad liksom. Däremot kan man säkert genom påtryckningar utifrån inbilla sig själv under en kortare period att man inte längre har den läggningen, men som sagt, man kan inte tvätta ränderna ur en zebra.Jag kan förstå att du och många andra tycker att homosexualitet är äckligt, det är ju liksom tvärtemot vad som är "normalt" och vad som folk ska göra för att föröka sig. Men om man kan sätta den instinkten åtsidan ett ögonblick, och sätta sig och fundera över vad man är så rädd för, och huruvida homosexuellas privata sexliv verkligen kan ställa till problem för någon annan, så kanske man på ett logiskt sätt kan lära sig att acceptera
det.Vi är så starkt påverkade av vår kultur, dessutom. Om du ständigt får höra att homosexualitet är äckligt och fel, så är det väl inte ditt fel att du tycker det. Jag tycker att det är vidrigt att äta en stor fet spindel, det är inget man gör i min kultur. Men om andra människor i andra samhällen vill göra det, eller om de vill komma till sverige och göra det, så stör det ju inte mig. Jag äter vad jag vill. Och jag har sex med vem jag vill, jag tycker inte att man ska lägga sig i andras privatliv om det inte har någon som helst effekt på ens eget liv.Jag har inte hört NÅGRA bra eller vettiga argument till varför homosexuella skulle vara tvugna att skämmas för sin läggning, eller till varför de skulle störa er på något sätt. Kan ni inte bara låta dem vara som de är, låta dem vara som de är skapta (av gud eller eolutionen eller vad man nu tror på) och unna dem lycka i livet? det är ju inte precis några barnamördare vi pratar om, fast man kan tro det när man ser de ordalag ni benämner dem i. Synd är det, att inte se till en människas personlighet istället för till vem de har ömsesidigt kärleksfull sex med.Och by the way: SÅ himla fräscht och romantiskt är det kanske inte precis med heterosex alla gånger heller?