tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
Gabriella S skrev 2007-11-04 22:08:41 följande:
Dorian Ertymexx skrev 2007-11-04 22:01:37 följande:
Fast jag har också läst i damtidningar om kvinnor som berättat, att de faktiskt blivit förförda till homosexualitet. Det har varit någon äldre kamrat som har övertalat dem, t.ex. när de delat rum på studenthemmet (som man gör i England och USA), eller en beundrad lärarinna. Och efter det så har de dragits in i Queerkulturen, och inte kunnat komma ur den igen. För de har redan fått den stämpeln på sig, och inga killar visar något intresse mer.Alla har ju inte starka sexuella känslor ännu i tonåren, och har man aldrig varit kär i en man så kanske man tror att en kvinna är svaret. Om fel kvinna dyker upp vid fel tidpunkt, vill säga...Det kan säkert funka likadant för unga män också.
Tror verkligen inte att man kan tvingas till homosexualitet.Snarare att människor tvingas till hetrosexualitet pga dömande och okunniga människor som är väldigt snabba på att lägga sig i andras livsstil ist för att ordna till sitt egna,antagligen väldigt trista liv.Fast jag har också läst i damtidningar om kvinnor som berättat, att de faktiskt blivit förförda till homosexualitet. Det har varit någon äldre kamrat som har övertalat dem, t.ex. när de delat rum på studenthemmet (som man gör i England och USA), eller en beundrad lärarinna. Och efter det så har de dragits in i Queerkulturen, och inte kunnat komma ur den igen. För de har redan fått den stämpeln på sig, och inga killar visar något intresse mer.Alla har ju inte starka sexuella känslor ännu i tonåren, och har man aldrig varit kär i en man så kanske man tror att en kvinna är svaret. Om fel kvinna dyker upp vid fel tidpunkt, vill säga...Det kan säkert funka likadant för unga män också.
Tror nog även att de flesta män INTE avskräcks av att en kvinna haft ihop de me andra kvinnor,snarare tvärtom.
Sen så är de väl bara bra att man lever sitt liv till fullo genom att leta efter sann lycka.Att man nu uppskattar de liv man nu fått,även om de nu betyder att man söker efter sin identitet genom att pröva både män och kvinnor.Tror att människor som vågar göra vad dom vill utan att följa folks fördomar,skitsnack el "regler"är nog helvetes mycket lyckligare än människor som lever inom strikta ramar o klagar med bitter tunga på alla som sticker ut!
Homosexualitet är ingen sjukdom.Varför hitta ett botemedel när man kan lära människor att älska varandras olikheter.
Men om jag nu får vara fördomsfull själv,skulle jag gärna utrota religion o där åxå alla hjärntvättade människor som vägrar tänka själv utan stödjer dubbelmoral o kallar de för att var o en får tolka själv.
Skönt att predika moral,kärlek för dom utsatta-utstötta för att sedan predika hat o förkasta människor...
Ingen borde gifta sig i kyrkan om jag får säga mitt.