Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

"Det ÄR en motreaktion på gång nu. Många är ARGA. Det märker man när man pratar med folk. Jag vet t.ex. många som kommer att rösta på Sverigedemokraterna i nästa val, p.g.a. av homofrågorna (och i mindre grad även invandrarfrågorna). För dom känner att det har gått för långt, och att det måste hända något nu. (Alltså välutbildade och i samhället etablerade personer, kanske bäst att tillägga.)"

Det blir en intressant mix av väljare, Välutbildade och etablerade (kristna?) Anti-gay väljare blandat med de vanliga halvalkoholiserade skränarna.

• Rataxes

"...Vilket dock INTE betyder, att jag tycker att våra skattepengar ska gå till att bygga moskéer. Någon måtta får det vara! :)"

Har du några exempel på när skattepengar använts till moskebyggen?

Kristna samfund tar gladeligen emot mångmiljonbelopp varje år. Hoppas du är lika mycket emot de bidragen också.

• Rataxes

Gabriella S

Frågar på nytt

"...Vilket dock INTE betyder, att jag tycker att våra skattepengar ska gå till att bygga moskéer. Någon måtta får det vara! :)"

Har du några exempel på när skattepengar använts till moskebyggen?

Kristna samfund tar gladeligen emot mångmiljonbelopp varje år. Hoppas du är lika mycket emot de bidragen också.

• Rataxes

Gabriella S

"Ja, och då står det ju dig fritt att göra det privat. Men man ska inte TVINGAS till det över skatten."

Som det är nu tvingas jag vara med att betala för din vidskepelse via skattsedeln, vad är skillnaden?

Antingen så har vi bidrag till trossamfund på lika villkor oavsett inriktningen av vidskepelse, eller så tar vi bort det helt och hållet (vilket jag förespråkar).

• Rataxes

Free Spirit

3 Mos 18:22

Och du följer givetvis alla andra lagar i gamla testamentet förstår jag?

• Rataxes

Så i vissa fall skall man följa judiska påbud, men för det mesta inte. Bara när det gäller homosexualitet.

Okej då förstår jag din inställning.

• Rataxes

Det var du som postade

3 Mos 18:22
    Du får inte ligga med en man som man ligger med en kvinna; det är något avskyvärt.

Eller hur?

Jag frågade om du följer alla andra påbud i gt.

Så vitt jag vet ingår moseböckerna i gt.

Du stödjer ett bud av väldigt många, de övriga anser du att du inte behöver följa eftersom du inte är jude.

Var det något mer?

• Rataxes

Gabriella S

"Ja, i och med att kommunalskatt i många kommuner har gått till byggandet av moskéer, eller i alla fall iordningsställande och tillhandahållande av andra lokaler, att användas som moskéer."

Du har inte lyckats komma med ett enda konkret exempel än så länge, du bara "vet" att det är på detta viset. Att frikyrkor håvar in mångmiljonbelopp på min och andra skattebetalares bekostnad ser du inte som något problem.

Snacka om hyckleri på hög nivå.

• Rataxes

Gabriella S

Nu har jag googlat resultatlöst efter bidrag till moskéer, var finns dina exempel? Någon liten länk måste du väl komma ihåg?

Pingströrelsen fick 7 miljoner i bidrag under 2006, missionsförbundet fick 6,8 mille.

Svenska kyrkan fick 250 miljoner (!)

• Rataxes

"Dom flesta bidragen till moskeer kommer väl från saudiarabien.."

Just det, jag ser hellre att det delas ut statliga bidrag bl.a till utbildning av imamer, än att saudiska mörkmän köper sig inflytande i svenska moskéer.

• Rataxes

Shadilly -

Jag har letat utan resultat, nu väntar jag på att Gabriella skall delge oss vad hon "vet" om dessa moskébidrag.

• Rataxes

Gabriella S

"Ja, och frågan man då bör ställa sig är om det var klokt att släppa in så många muslimska invandrare. För att det här skulle hända, skulle man ha kunnat räkna ut med lillfingret."

Gäller din skepsis alla invandrare eller bara muslimska?
    På något sätt kan jag hålla med, vi har tillräckligt med våra egna tokkristna, fler extremister behövs inte. Tur då att de flesta invandrare är ganska sekulariserade.

"Om hundra år kanske Sverige är ett muslimskt land, om det fortsätter... Nåja, då slipper vi i alla fall homovigslar. Frågan är vilket som är värst..."

Om hundra år har religionen förpassats till den sophög där den hör hemma.

• Rataxes

"men varför vill dom göra det i kyrkan som är emot något som dom (uppenbarligen) är?"

Dom kanske är betalande medlemmar som vill ha samma service som övriga medlemmar?

• Rataxes

Fråga vad ärkebiskopen av Canterbury gjort för mänskligheten, förutom att ha polerat stolsdynor med sin byxbak.
    Jämför med det Desmond Tutu uträttat.

• Rataxes

Jag får nog ta tillbaks mitt tidigare inlägg, han verkar ju vara någorlunda vettig.

"Till de troende som är så upptagna och skrämda av för dem främmande sexualitet säger Williams: ?Så snart det handlar om sex läses Bibeln så obegåvat.?"

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?