• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Mrscaro

röstade absolut inte, för att homosexualitet är en synd så varför ska man då vara dubbelmoralisk o gifta sig i Guds hus, man går ju emot bibel som säger att homosexualitet är synd, Gud älsakar alla människor men hatar synden. De går helt enkelt inte ihop.

• Åsa

Gabriella S: Det var för övrigt i mitten av sjuttonhundratalet som kyrklig vigsel blev ett krav för giltigt äktenskap i Sverige och då inte av religiösa skäl utan för att det blivit komplicerat med olika former av äktenskap och strul angående huruvida äktenskap var lagligt giltiga eller ej; på detta sätt uppnåddes en enhetlighet.

• mindless

Åsa:
    ?Och en religiös välsignelse är som sagt ingen demokratisk rättighet. Hade kyrkan inte laglig vigselrätt skulle det också vara tydligare att det är just religion det handlar om.?

Jag trodde jag gjort tydligt att det är den juridiska delen av vigseln jag talar om. Vem som välsignar vem har jag inga åsikter kring.

• qenzo

Synd?
    Jag tycker det är en synd att prata illa om folk...

Mrscaro skrev 2007-08-31 13:13:39 följande:
    röstade absolut inte, för att homosexualitet är en synd så varför ska man då vara dubbelmoralisk o gifta sig i Guds hus, man går ju emot bibel som säger att homosexualitet är synd, Gud älsakar alla människor men hatar synden. De går helt enkelt inte ihop.
  • Mallory

Självklart ska dom få det!

Dom  är människor dom oxå och jag kan inte tänka mig något annat än att dom skulle få det! jag vill gärna gå på min kusins bröllop och veta att han hade möjlighet att få sin finaste dag så som dom ville ha den oavsett om dom vill ha kyrkbröllop eller ej!

]Älskar mina pojkar [
  • Jen nifer

Nae, för att krykan ser på ett förhållande som så att det ska vara manm och kvinna och det framgår tydligt.

Därimot att "gifta" sig borgligt o så kan man ju sen kan man ju utforma det lite som man vill.

Nu är våran prinsessa här
  • common people

stina84 skrev 2007-08-31 13:00:26 följande:

Vi kommer inte sluta tycka att det är fel eftersom att vi tror på det som står i bibeln...De kan väl likaväl gifta sig borgeligt! Varför jusst i Guds hus?
    Varför? För att dom VILL?

Nej, ni kommer inte att sluta tycka det är fel, det är jag tyvärr fullt medveten om. Det är det ingen som kan tvinga er till. Men då kan ni heller inte förvänta er att ni ska kunna skylta med era åsikter utan att få reaktioner. För jag tycker inte att det är okej att uttrycka åsikter som diskriminerar vissa människor. Så om ni tycker att homosexuella inte bör utföra homosexuella handlingar (vilket för övrigt är en absurd term att använda) så behöver ni heller inte utföra homofobiska handlingar. Om ni nu skulle känna behovet av att smutskasta homosexuella ändå, så håll er för guds skull i sovrummet.
  • johannawalfridsson

jag tycker det är fel att homusexuela ska gifta sej i kyrkan .... det står ju att det är fel i biblen så varför ?? ska man ha gudsvälsingnelse över det ...det är ju som att få guds välsingnelse när man mördar en mäniska eller gör en nana synd

• stina84
    common people skrev 2007-08-31 13:32:44 följande:
    stina84 skrev 2007-08-31 13:00:26 följande: Varför? För att dom VILL? Nej, ni kommer inte att sluta tycka det är fel, det är jag tyvärr fullt medveten om. Det är det ingen som kan tvinga er till. Men då kan ni heller inte förvänta er att ni ska kunna skylta med era åsikter utan att få reaktioner. För jag tycker inte att det är okej att uttrycka åsikter som diskriminerar vissa människor. Så om ni tycker att homosexuella inte bör utföra homosexuella handlingar (vilket för övrigt är en absurd term att använda) så behöver ni heller inte utföra homofobiska handlingar. Om ni nu skulle känna behovet av att smutskasta homosexuella ändå, så håll er för guds skull i sovrummet.
    Det r klart att man reagerar när de vill att vi ska gå emot bibelns ord
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?