• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • qenzo

Ja precis och med den fria viljan, som nu Gud gav oss, har vissa valt att gifta sig i kyrkan. Vissa homosexuella har valt att i mångt och mycket följa den kristna tron. Varför är det så underligt när nu Gud skapat alla dessa människor?
    Är homosexuallitet fri vilja också?

stina84 skrev 2007-08-31 11:05:05 följande:
    Vi är alla guds barn, men han gav oss också en egen vilja!!
  • markera
    Gabriella S skrev 2007-08-31 11:08:10 följande:
    Ja, det är det där som är märkligt. Och eftersom de HAR ett fullgott alternativ i partnerskapsceremonin, där de får samma rättigheter som andra par, så är jag rädd att det bara handlar om att få bråka, dra till sig uppmärksamheten och ställa till problem i samhället...
    Är du verkligen sann? Vad menar du med att ställa till problem i samhället? Hur kan du ta dig rätten att säga att jag bara vill bråka när det handlar om min rätt att leva i det här samhället på samma villkor som du?
  • Gabriella S
    Puh84 skrev 2007-08-31 10:47:44 följande:
    Gabriella S: Håller med dig fullkomligt!Bara för att samhället har en syn på homosexuella så ska inte präster, eller kyrkan i allmänhet, ändra sin tro bara för att alla andra tycker att det är fel.Tänk dig åt andra hållet istället, om en präst kommer fram till dig och säger att du måste ändra dig angående homosexuella.. Då hade det blivit ett himla liv.Den kristna tron ser ut som den gör och den kommer inte ändras bara för att samhället gör det. Så är det bara, deal with it!
    Precis så, ja. Och just därför respekterar jag den Katolska Kyrkan. De ändrar sig inte, hur vindarna än blåser i samhället utanför. De står som en klippa i blåsten! Påven struntar i om han blir utskrattad för sina åsikter av folk som inte förstår bättre.

Medan den Svenska Kyrkan ängsligt följer med i varje tillfällig trend i samhället utanför. Som ett rö för vinden - fram och tillbaka, fram och tillbaka...
  • Gabriella S
    Puh84 skrev 2007-08-31 10:47:44 följande:
    Gabriella S: Håller med dig fullkomligt!Bara för att samhället har en syn på homosexuella så ska inte präster, eller kyrkan i allmänhet, ändra sin tro bara för att alla andra tycker att det är fel.Tänk dig åt andra hållet istället, om en präst kommer fram till dig och säger att du måste ändra dig angående homosexuella.. Då hade det blivit ett himla liv.Den kristna tron ser ut som den gör och den kommer inte ändras bara för att samhället gör det. Så är det bara, deal with it!
    Precis så, ja. Och just därför respekterar jag den Katolska Kyrkan. De ändrar sig inte, hur vindarna än blåser i samhället utanför. De står som en klippa i blåsten! Påven struntar i om han blir utskrattad för sina åsikter av folk som inte förstår bättre.

Medan den Svenska Kyrkan ängsligt följer med i varje tillfällig trend i samhället utanför. Som ett rö för vinden - fram och tillbaka, fram och tillbaka...
  • mindless

? Påven struntar i om han blir utskrattad för sina åsikter av folk som inte förstår bättre.?

Med den mössan är han säker van. Men det är ju trevligt för honom att vissa respekterar honom för att han vägrar ta till sig goda argument, utan envetet lever kvar efter förhistoriska tokerier.

• Gabriella S
    Puh84 skrev 2007-08-31 10:53:10 följande:
    Alltså, jag talade inte till dig Gabriella S, även om det kanske framgick.När jag skrev "tänk dig" så menade jag alla här i forumet..
    Ingen fara, jag hajjar!
  • SweetStarAngel

Javisst..

Lycklig fru, mamma och hundägare
  • Puh84

Mindless: Onödig kommentar om mössan.
    Har absolut inget att göra med det vi pratar om här

• mindless

Puh84:
    Jag ber om ursäkt om jag kränkte någon med min kommentar om påvens mössa. Själv tyckte jag det var fyndigt, och det var givetvis den resterande delen av inlägget som var själva poängen.

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?