• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Gabriella S
    stina84 skrev 2007-08-31 10:41:35 följande:
    Man behöver inte tycka illa om homosexuella som personer, men anse att det de gör är fel. Likaväl som man tycker att de som pundar, alkoholister osv. är fel
    Precis - här ställer jag mig och håller med igen.
  • markera
    gudrun skrev 2007-08-31 11:02:11 följande:
    Men,varför är det så svårt att acceptera att andra tycker nåt annat än dej?
    Kanske för att man vill tro sina medmänniskor om gott och blir ledsen och besviken när man ser att man har fel?
  • stina84
    qenzo skrev 2007-08-31 11:02:14 följande:
    För att Gud säger emot sig själv. Han välkomnar alla människor men ser sedan ner på sin egen kontruktion.Varför ska man inte kunna vara kristen OCH gay?
    Vi är alla guds barn, men han gav oss också en egen vilja!!
  • RiaRa

För mig är kyrkan en trygg plats där alla kan känna sig välkomna och älskade. Synd att präster och andra, (församlingmedlemmar) väljer att tydligt vända andra i församlingen ryggen bara för att de älskar någon med samma kön..

Håller med Alexiaa då hon skriver följande:
    "Jag är troende men däremot ifrågasätter jag verkligen mycket som står i bibeln som skrevs för hur länge sedan som helst (man trodde jorden var platt) och som i stor del är en gullig saga mer.
    I det jag tror på så tror jag att goda människor får gott tillbaka...Jag tror alltså människor med öppna åsikter kommer komma till himlen, inte människor med hat inom sig."

• Puh84

Håller med!

stina84 skrev 2007-08-31 10:41:35 följande:
    Man behöver inte tycka illa om homosexuella som personer, men anse att det de gör är fel. Likaväl som man tycker att de som pundar, alkoholister osv. är fel

Precis - här ställer jag mig och håller med igen.
  • stina84
    RiaRa skrev 2007-08-31 11:05:52 följande:
    För mig är kyrkan en trygg plats där alla kan känna sig välkomna och älskade. Synd att präster och andra, (församlingmedlemmar) väljer att tydligt vända andra i församlingen ryggen bara för att de älskar någon med samma kön..Håller med Alexiaa då hon skriver följande:"Jag är troende men däremot ifrågasätter jag verkligen mycket som står i bibeln som skrevs för hur länge sedan som helst (man trodde jorden var platt) och som i stor del är en gullig saga mer.I det jag tror på så tror jag att goda människor får gott tillbaka...Jag tror alltså människor med öppna åsikter kommer komma till himlen, inte människor med hat inom sig."
    Alla tycker ju illa om något, då bär vi ju alla hat inom oss!
  • qenzo

Du säger att vi gör fel, självklart måste du få tycka det.
    Men du har inte tänkt öht på hur människor som är gay ofta blir behandlade?
    Du jämför med narkomaner... Människor du ser ner på, för vem utför de felaktiga handlingar du pratar om? Jo människan.

stina84 skrev 2007-08-31 11:00:29 följande:
    Ja för mig är det fel. Däremot så är jag ingen som ger mig på homosexuella, men jag måste väl för 17 få ha min åsikt eller? Alla tycker inte likadant. Jag pratar inte om vad jag anser annars och behandlar inte homosexuella som jag möter illa på något vis. Men nu pratar vi här i ett forum och jag svarade på frågan vad jag ansåg om det. Deal with it!
  • mindless

Gabriella:
    ? Inte så länge som det går att få samma rättsliga betydelse någon annanstans.?

Som jag skrev kan ju alla köra det här tokargumentet. Men om jag jobbar på apoteket kan jag inte köra ut kristna med argumentet att de kan handla någon annanstans. Hur skulle det se ut? Det är diskriminering i vilket fall.

• Gabriella S
    stina84 skrev 2007-08-31 10:47:40 följande:
    Kyrkan är ju Guds hem! Varför vill man gifta sig i kyrkan som homosexuell när man vet att det står klart och tydligt på flera ställen att homosexualitet är fel!
    Ja, det är det där som är märkligt. Och eftersom de HAR ett fullgott alternativ i partnerskapsceremonin, där de får samma rättigheter som andra par, så är jag rädd att det bara handlar om att få bråka, dra till sig uppmärksamheten och ställa till problem i samhället...
  • stina84
    qenzo skrev 2007-08-31 11:07:42 följande:
    Du säger att vi gör fel, självklart måste du få tycka det.Men du har inte tänkt öht på hur människor som är gay ofta blir behandlade?Du jämför med narkomaner... Människor du ser ner på, för vem utför de felaktiga handlingar du pratar om? Jo människan.
    Nu pratade jag för mig själv och kan upprepa detta! Jag kan inte stå till svars för ANDRA människors handlingar, bara mina egna. Jag har ALDRIG gjort något ont mot någon som är homosexuell som har med deras läggning att göra.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?