• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • gudrun

Om det är mej du pratar om,så kan jag ju bara säga att DU har fel i det du skriver nu.

Alexiaa skrev 2007-08-31 10:47:30 följande:
    Ok, för mig låter det inte som någon stor skillnad mellan dina åsikter och nasisternas...En homosexuell person väljer inte att bli homosexuell, han/hon e det oavsett, precis som en person inte väljer att vara svart eller vit.Det är ju sånt som föder hat, Jag kanske kan hata att människor som är under 25 skaffar ungar eller människor över 35! Eller hata att människor bär "fel" skor eller är feta.Usch, vilka hemska åsikter! fruktansvärda alltså, vilka människofientliga åsikter...
  • stina84
    qenzo skrev 2007-08-31 10:56:54 följande:
    Fel?Fel för DIG kanske, men för mig då? Skiter du fullständigt i hur JAG mår? Jag har levt i hetero förhållanden i 20 år och nu först, då jag är 30, VÅGAR jag visa att jag faktiskt är bisexuell.Folk likt dig har alltså gjort så jag och många med mig, inte törs stå för vem vi är. Att vara Gay är det samma som att vara felkonstruerad och det som är FEL är väl när människor likt DIG är så dömande mot andra individer, att man sluter sig i ett skal och ljuger sig igenom halva livet.
    Ja för mig är det fel. Däremot så är jag ingen som ger mig på homosexuella, men jag måste väl för 17 få ha min åsikt eller? Alla tycker inte likadant. Jag pratar inte om vad jag anser annars och behandlar inte homosexuella som jag möter illa på något vis. Men nu pratar vi här i ett forum och jag svarade på frågan vad jag ansåg om det. Deal with it!
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • gudrun

Instämmer till fullo.

Puh84 skrev 2007-08-31 10:47:44 följande:
    Gabriella S: Håller med dig fullkomligt!Bara för att samhället har en syn på homosexuella så ska inte präster, eller kyrkan i allmänhet, ändra sin tro bara för att alla andra tycker att det är fel.Tänk dig åt andra hållet istället, om en präst kommer fram till dig och säger att du måste ändra dig angående homosexuella.. Då hade det blivit ett himla liv.Den kristna tron ser ut som den gör och den kommer inte ändras bara för att samhället gör det. Så är det bara, deal with it!
  • Alexiaa

gudrun...nej, pratade inte med dig utan Stina84.

• markera
    Gabriella S skrev 2007-08-31 10:52:59 följande:
    Självklart inte. Apartheiden stod ju för något ont. Det var aldrig sanktionerat av Kyrkan, tvärtom! Kyrkan var den makt som arbetade hårdast emot det. Desmond Tutu, som är svart, blev ju sedan ärkebiskop där.
    Vet du vad? Homofobi och att vägra andra männsikor rättigheter för att de inte lever precis som du står också för något ont.
  • Alexiaa

Jaja, går inte riktigt att diskutera!!!

Men jag tror att människor med "bra" åsikter, människor som är rent goda (som vissa här inte verkar vara) kommer till himlen och människor med hat ja! kommer till ett annat ställe.

• gudrun

Men,varför är det så svårt att acceptera att andra tycker nåt annat än dej?

Alexiaa skrev 2007-08-31 10:48:52 följande:
    shit, vad vissa människor saknar ett hjärta (och hjärna)...det är skrämmande att läsa vad vissa skriver och vad vissa menar alltså.
  • Gabriella S
    markera skrev 2007-08-31 10:38:52 följande:
    Kan du inte se att det finns en diskriminering i att samfunden (vilka det än är) har rätt att välja sina "kunder" när deras vigsel har en rättslig betydelse?
    Inte så länge som det går att få samma rättsliga betydelse någon annanstans. I Kyrkan får man dessutom tillägget att vigseln gäller inför Gud. Det tillägget är frivilligt från båda hållen - både för dom som ska välja om dom vill ha det (brudparet), och dom som ska välja om dom vill ge det (prästerna).
  • qenzo

För att Gud säger emot sig själv. Han välkomnar alla människor men ser sedan ner på sin egen kontruktion.

Varför ska man inte kunna vara kristen OCH gay?

stina84 skrev 2007-08-31 10:47:40 följande:
    Kyrkan är ju Guds hem! Varför vill man gifta sig i kyrkan som homosexuell när man vet att det står klart och tydligt på flera ställen att homosexualitet är fel!
  • gudrun

Dom bara tolkar den på ett helt annat sett.

Alexiaa skrev 2007-08-31 10:50:09 följande:
    Jag känner en hel del kristna personer, som ofta går i kyrkan men som också stödjer kvinnliga präster och homosexuella.Jag vet tom homosexuella präster som studerat bibeln länge...de är nog mer insatt i frågan än vad vissa andra är.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?