• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Åsa Ystad

Det borde kanske snarare vara så att bara troende får gifta sig i kyrkan? Oavsett hudfärg, sexuell läggning eller politiska åsikter?

• Misfits

Ja självklart!

Då kanske fler skulle vilja tillhöra kyrkan också

• Alexiaa

Jo, det vore något kanske...menar du själva synen att det skulle se konstigt ut eller!
    Jag kan tycka det ser väldigt konstigt ut att se en väldigt fet människa som brud jag med, men även de måste få gifta sig eller människor som är mer "punkare".

• Alexiaa

Gabriella S- är du emot homosexuella överhuvudtaget?

• stina84
    Alexiaa skrev 2007-08-31 10:40:13 följande:
    Gabriella S- är du emot homosexuella överhuvudtaget?
    Man behöver inte tycka illa om homosexuella som personer, men anse att det de gör är fel. Likaväl som man tycker att de som pundar, alkoholister osv. är fel
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Gabriella S
    Kajee skrev 2007-08-30 22:00:03 följande:
    Vad jag vet så finns inte Judasevangeliet med bland apokryferna. Vem säger att den listan är komplett? Det är ju just det som är problemet. Att man inte med säkerhet kan säga vad som saknas - inte bara vilka böcker man är oense om ifall de ska finnas med i Bibeln eller inte.
    Nåja, de fyra evangelisterna har ju till stor del fått med precis samma händelser. Så minst en av dem skulle med all sannolikhet ha fått med gayvälsignelsen, om Jesus hade gjort en sådan. Dessutom skulle det ha gått till historien genom både romarnas och judarnas skrifter, för en sådan grej hade han absolut fått emot sig vid rättegången mot honom. DET hade dom inte missat att anklaga honom för.

Så vi kan nog vara ganska lugna för att det inte hände...
  • Alexiaa

Stinda84- men då talar vi utom kyrkans regler...Vad gör homosexuella för fel?
    En pundare är en människa jag aldrig skulle umgås med, jämnför du de med homosexuella eller?

• Misfits

Åsa Ystad skrev 2007-08-31 10:38:55 följande:

Det borde kanske snarare vara så att bara troende får gifta sig i kyrkan? Oavsett hudfärg, sexuell läggning eller politiska åsikter?
    Hmmm ja är man tänker på det så vet jag MÅNGA som ger blanka... i kyrkan och inte är troende annars bara när de sk gifta sig för att det hör till liksom. Drömbröllop i kyrkan.
  • mindless

Det är lite märkligt att just kyrkan ska få utgöra en fristad för antidemokratiska värderingar. Som sagt, kyrkan har ett val att göra. Antingen acceptera att samhället jämställer homosexuell och heterosexuell kärlek [och varför de inte skulle göra det är en gåta] eller ge upp vigselrätten.

Att andra kan viga istället är ett lamt argument. Det kan ju i så fall alla använda sig av. En socialarbetare väljer att inte hjälpa kristna, och försvarar sig med att andra kan sköta det. Som myndighetsperson måste man ställa upp på de regler som gäller, oavsett om man tror på Gud, Vishnu eller tomten själv. Hur skulle det annars se ut?

• Kinga L

Klart att de ska få!! Dem är väl lika mycket värda som alla andra människor. Gud har ju skapat dem oxå!?

Själv så tror jag inte på gud och valde därför att inte gifta mig i kyrkan och att inte döpa min son...

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?