Mori skrev 2007-08-30 20:24:20 följande:
Gabriella S: Jag har läst, jag är full kapabel till det. Om Jesus inte tagit tillbaka det han sagt om homosexuella sexuella handlingar, då innebär ju det i praktiken att de ska straffas med döden. Så skrev du ju i ett tidigare inlägg att det står i bibeln.13. Om en man ligger hos en annan man såsom man ligger hos enkvinna, så göra de båda en styggelse; de skola straffas meddöden, blodskuld låder vid dem. För övrigt vill jag tillägga att vi idag lever i ett samhälle då ett stort antal, mycket stort antal människor inte lever så som bibeln föreskriver. Av flera skäl, då vissa anser det förlegat, och vissa inte alls tror på varken bibeln eller någon gud alls. För mig är bibeln inte en "sanning", men jag respekterar de som ser den så. Just för att det inte är sanning för mig, och för att jag inte respekterar sättet att se på homosexualitet eller för den delen sexualitet i allmänhet så har jag helt tagit avstånd ifrån kyrkan i mitt liv.
Jo, men nu var det ju ATT GIFTA SIG I KYRKAN vi talade om. Det är ingen som har sagt att homosexualitet ska förbjudas i lag och straffas med döden eller på annat sätt. Men ska man gifta sig i Kyrkan så måste man ju för *svordom* hålla sig till det som står i Bibeln! Annars blir det ju helt absurt!!!
Dom homosexuella kan ju redan idag ingå partnerskap och få samma juridiska rättigheter som heterosexuella par. Det känns som att dom bara vill bråka - och att en massa do-goody PK-käringar (som Mona Sahlin) hakar på bara för att framhäva sig själva!