• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • qenzo

So what??
    Följ evelutionen lite...

Gabriella S skrev 2007-08-31 10:37:43 följande:

Ja, det är väl nästa grej vi får se i Svenska Kyrkan. Ett "drömbröllop" med två transor i värsta prinsessbrudklänningarna, brudkronor och slöjor och vita satinskor i storlek 46...
  • stina84
    Alexiaa skrev 2007-08-31 10:47:30 följande:
    Ok, för mig låter det inte som någon stor skillnad mellan dina åsikter och nasisternas...En homosexuell person väljer inte att bli homosexuell, han/hon e det oavsett, precis som en person inte väljer att vara svart eller vit.Det är ju sånt som föder hat, Jag kanske kan hata att människor som är under 25 skaffar ungar eller människor över 35! Eller hata att människor bär "fel" skor eller är feta.Usch, vilka hemska åsikter! fruktansvärda alltså, vilka människofientliga åsikter...
    Dig går ju inte att diskutera med.*suck* Nasisterna hatar människan, jag tycker bara inte om deras handlingar, är det så svårt att fatta om man nu tror på bibeln och det som står däri? Bibeln har funnits hur länge som hälst men våra regler ändras hela tiden. Bibeln är ingen modetrend som ska hänga med i utvecklingen i dagens samhälle
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Gabriella S
    Alexiaa skrev 2007-08-30 23:25:10 följande:
    Jag tycker det är bra det finns människor som upphäver gamla normer, menar e det någon idag som tycker det var dåligt att upphäva apartheid i sydafrika?
    Självklart inte. Apartheiden stod ju för något ont. Det var aldrig sanktionerat av Kyrkan, tvärtom! Kyrkan var den makt som arbetade hårdast emot det. Desmond Tutu, som är svart, blev ju sedan ärkebiskop där.
  • Puh84

Alltså, jag talade inte till dig Gabriella S, även om det kanske framgick.

När jag skrev "tänk dig" så menade jag alla här i forumet..

• Alexiaa

Men många tror på kristendomen, och är homosexuella själva...det finns massor i bibeln som människor inte kan leva utan.
    Det stod något liknande vad jag läste på en sida där präster förklarade att det står mer eller mindre att barn inte mår dåligt av aga, ändå agar vi inte våra barn.

Jaja, du får tycka vad du vill...Men för mig låter dina åsikter inte någon stor skillnad mellan nasisternas eller andra "onda" människor.
    Jag är troende men däremot ifrågasätter jag verkligen mycket som står i bibeln som skrevs för hur länge sedan som helst (man trodde jorden var platt) och som i stor del är en gullig saga mer.
    I det jag tror på så tror jag att goda människor får gott tillbaka...Jag tror alltså människor med öppna åsikter kommer komma till himlen, inte människor med hat inom sig.

• qenzo

Fel?
    Fel för DIG kanske, men för mig då? Skiter du fullständigt i hur JAG mår? Jag har levt i hetero förhållanden i 20 år och nu först, då jag är 30, VÅGAR jag visa att jag faktiskt är bisexuell.
    Folk likt dig har alltså gjort så jag och många med mig, inte törs stå för vem vi är. Att vara Gay är det samma som att vara felkonstruerad och det som är FEL är väl när människor likt DIG är så dömande mot andra individer, att man sluter sig i ett skal och ljuger sig igenom halva livet.

stina84 skrev 2007-08-31 10:41:35 följande:
    Man behöver inte tycka illa om homosexuella som personer, men anse att det de gör är fel. Likaväl som man tycker att de som pundar, alkoholister osv. är fel
  • Alexiaa

Gabriella S- När kyrkan gick ut på missionståg tidigare och "slaktade" människor i guds namn för de tyckte deras tro var fel...Herregud!
    Kyrkan har måsta bytt ställning ett par gånger, men i vissa länder så är ju Darwins teorier tom ifrågasatt av kyrkan.

• Gabriella S
    Alexiaa skrev 2007-08-31 10:26:39 följande:
    Frankrike har homosexuella präster, likaså England och USA, Kanada för att nämna några.Nämna katolska kyrkan som ofta har störst verksamhet i länder som Italien och liknande där vi inte har demokrati på samma nivå som ovanstående länder!Dessutom e det ju logiskt att det inte finns några katolska homosexuella präster då präster där ska leva i celibat.
    Men dra nu någonstans! Självklart har Italien demokrati. Tror du att det är ett U-LAND???
  • maha6305

Jag är inte ens medlem i kyrkan så jag avstår att rösta.

Men kyrkan måste nog reda ut om man tror på allt som står i bibeln eller inte. Gör man det så ger Tredje Moseboken Kap 20 vers 13 klara besked. Gör man inte det är det dags att modernisera genom att redigera och stryka lite text som inte passar.

• Gabriella S
    stina84 skrev 2007-08-31 10:37:24 följande:
    Gud älskar fortfarande alla människor, men inte alla deras handlingar
    Precis! Att folk inte kan se skillnaden..!
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?