Att läsa originalutgåvan av bibeln blir svårt, då jag inte behärskar varken arameiska, hebreiska eller grekiska. Är inte ens nära, faktiskt. Sen är alla helt överens om att ju fler översättningar man gjort av bibeln desto närmare den ursprungliga betydelsen kommer man. språkforskningen har vi att tacka för detta. Den kristna kyrkan tror också på det Jesus sade. Resultatet av detta är att det som står i nya testamentet gäller övre gamla testamentet. Jesus upphävde lagens bud, tror jag att det heter. I nya testamentet säger Jesus att vi ska älska varandra. Jag vägrar tro att en Gud som har skapat människan för att vi ska vara tillsammans med varandra och som säger att så länge vi visar varandra kärlek så följer vi lagen, den Guden kan väl inte ha något emot den som älskar en annan person om den den personen råkar vara av samma kön. Kan inte gå med på att kärlekens Gud skulle ha ett sånt villkor.
Många beskriver det som att det finns inget ens egna barn kan göra för att man som förälder ska sluta älska dem. Skulle då den Gud som skapat oss var och en sluta bry sig om oss när vi trots allt följer det bud som Jeus själv sa är det allra viktigaste? Tror inte det!