• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • Alexiaa

idisb- Men vissa länder börjar bli mer öppna för homosexuella som adopterar också...tex, Indien och vissa syd amerikanska länder.
    Det är väl väldigt bra att ett barn kan få ett hem?
    finns ju inget som säger att en homosexuell skulle vara en sämre förälder.

• Gabriella S
    idisb skrev 2007-08-30 13:26:41 följande:
    nu är det ju så att många länder sätter stopp för adoption till sv pga av att dom inte vill ha homoföräldrar till barnen
    Det stämmer, och det har gjort att många barnlängtande hetereosexuella par har fått vänta väldigt länge. Eller inte har fått några adoptivbarn alls...

Den lagändringen gjorde bara skada, och var väldigt verklighetsfrämmande, för det är ÄNDÅ inget land som skulle adoptera bort ett av sina barn till ett homopar.
  • Alexiaa

Gabriella S- Indien öppnar upp för det...idag är det också folk som vänder sig till USA (även om det är svårare att adoptera därifrån) eller Australien och Ö världen omkring där.
    Även Ryssland börjar öppna upp för att man ska kunna adoptera barn till homosexuella par! Så du e helt ute och cyklar.
    Varför ska en hetrosexuell person ha mer rätt att adoptera än en homosexuell?

• Gabriella S
    Atamon skrev 2007-08-30 13:26:41 följande:
    För mig vore det helt okej om de gjorde äktenskapsbalken till en könsneutral lag såsom man har gjort äktenskapslagstiftningen i både i Belgien och Nederländerna samt delstaterna Massachusetts och New Jersey i USA.
    Belgien och Nederländerna. Belgien med sina pedofilnätverk (det verkar ju tamejfan som om halva den manliga befolkningen där består av pedofiler???). Och Nederländerna med sin fullt lagliga försäljning av horor som visas upp i skyltfönster, samt sin "liberala" narkotikalagstiftning...

Nä, det är nog inte länder som man bör ta efter!
  • Alexiaa

Gabriella S- Tror du verkligen att hälften av Beligens män är pedofiler?

• Miafia33

Ja det tycker jag. Bibeln borde dessutom uppdateras

• idisb
    Alexiaa skrev 2007-08-30 13:29:42 följande:
    idisb- Men vissa länder börjar bli mer öppna för homosexuella som adopterar också...tex, Indien och vissa syd amerikanska länder.Det är väl väldigt bra att ett barn kan få ett hem? finns ju inget som säger att en homosexuell skulle vara en sämre förälder.
    dom skulle säkert kunna vara bra föräldrar på sitt sätt, men det förstår ju för dom som verkligen behöver chansen att adoptera. skulle jag vara tvungen att adoptera ett barn för jag bott i ett fattig land hade jag aldrig i hela mitt liv velat det skulle bo med ett gaypar.
  • Gabriella S

Atamon: det är många som har gått ur Kyrkan också, efter att biskopen i deras stift har sagt sig vara positiv till homovigslar. De har antingen gått med i en frikyrka eller börjat konvertera till katolicismen.

Andra avvaktar, och kommer att göra detsamma om homovigslarna verkligen blir av.

Att kristna samfund skulle FÖRLORA sin vigselrätt, för att de följer Bibelns regler när det gäller äktenskap, är ju fullkomligt absurt...

Det är så absurt, att jag inte är säker på att jag vill bo kvar i Sverige om det sker. Det är alltför mycket en eftergift åt mähän och idioter.

• idisb
    Gabriella S skrev 2007-08-30 13:30:18 följande:
    Det stämmer, och det har gjort att många barnlängtande hetereosexuella par har fått vänta väldigt länge. Eller inte har fått några adoptivbarn alls...Den lagändringen gjorde bara skada, och var väldigt verklighetsfrämmande, för det är ÄNDÅ inget land som skulle adoptera bort ett av sina barn till ett homopar.
    det är tråkigt för dom som nu inte kan få sitt barn tycker jag
  • Mephala the ranger

Gabriella S skrev 2007-08-30 13:33:20 följande:

Belgien och Nederländerna. Belgien med sina pedofilnätverk (det verkar ju tamejfan som om halva den manliga befolkningen där består av pedofiler???). Och Nederländerna med sin fullt lagliga försäljning av horor som visas upp i skyltfönster, samt sin "liberala" narkotikalagstiftning...Nä, det är nog inte länder som man bör ta efter!
    Haha det var den värsta generaliseringen av människor jag nånsin hört (läst). Visst Nederländerna har ingen bra lagstifning gällande prostitution och narkotika...men bara för den skulln så är knappast allt åt helvete i det landet. Precis som Belgien inte består av pedofiler. Kan ju istället vara så att man faktiskt arbetar hårt för att få bort dem och på så vis får fast fler än andra länder.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?