• stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • qenzo

Ja alla är vi ju saliga i vår tro, och min tro säger att kristendomen inte verkar vara mkt att hänga i julgranen öht.
    Men för den skull säger jag ju inte att ni som vill tro på Gud är dåliga och syndiga. Jag menar... ni har ju faktiskt vigt er liv till en "man" som inte på ngt sätt påvisat existerat på ett eller annat sätt.
    Men mår ni bra av att tro på detta "påfund" så Go for it!
    Men när ni sedan påstår att jag utför syndiga handligar med min flickvän (vi är förlovade btw) samt är ytterst dålig människa... Ja då finns inget vänligt kvar i mig heller.

Ska man jämföra religioner så är ju satanismen och hededomen riktigt okej... De utesluter ingen ;)

• Mori
    queenpepsi skrev 2007-08-31 13:34:37 följande:
    Tänker inte läsa tråden för det är säkert en del inskränkta homofober som har uttalat sej... Jag tycker självklart att min fru och jag borde ha kunnat gifta oss i kyrkan om vi velat! Kärlek mellan två människor är kärlek mellan två människor, oavsett vilka de är eller vad grannen råka tycka.
    Jag håller med till viss del Men jag står för att jag anser att man ska gifta sig i krykan om man är troende, inte annars. Och om man som homosexuell eller bisexuell troende vill ha istt äktenskap välsingnat i en kryka av en präst så borde det ju finnas ett strort intresse för att vigas av en präst som VILL det. Inte en som tvingats av lagen att göra npgot som går emot hans eller hennes trosuppfattning. Inte kan det väl kännas fint att vigas av en präst som egentligen ser just det äktenskapet som en synd? Jag ser det inte som en synd. Kärlek är kärlek, oavsett likakönad sådan Och det gör mig skärrad att homosexualitet av vissa jämställs med tidelag och pedofili. Alla har rätt till sin åsikt, men man kan ju tänka sig för hur man uttrycker sig.  Mycket av det som sägs här, hade varit straffbart att utrycka om det gjorts i ett annat samanhang. Då det hade sätts som ett brott, som diskriminering helt enkelt.
  • johannawalfridsson

Självklart ska dom få den möjligheten. Själv bojkottar jag kyrkan just för dess sjuka syn på saker. Om jag o mi nkarl någonsin gifter oss blir det borgligt.

varför bry dej ....om du ändå skiter ikyrkan ....

• stina84
    Moxie skrev 2007-08-31 13:39:04 följande:
    ...fast det är ju bara en fråga om översättning huruvida det verkligen är att gå emot bibelns ord eller inte. Om de ord som av någon obegriplig anledning översatts till "män som ligger med män" översatts som det det står istället, dvs "tempeltjänare", tempelprostituerad i ett hednatempel, så hade det varit tydligt att det inte är homosexuell kärlek Bibeln pratar om, utan avgudadyrkan.
    Det står klart och tydligt i bibeln, har du läst hela tråden? Flera bibelcitat är inlagda...
  • Tuzza

Absolut ska dom få gifta sig i kyrkan! Allt annat är förlegat tycker jag! Gud älskar väl alla människor oavsett sexuell läggning får man hoppas.

• Moxie
    stina84 skrev 2007-08-31 13:36:29 följande:
    Varför gifta sig i guds hus med guds välsignelse när det står KLART och TYDLIGT att homosexualitet är fel? Ni kan väl gifta er borgeligt istället och låta oss få ha våran religion ifred!
    Tänk om "Eran religion" och "min religion" är densamma, dårå (hypotetiskt - Jag är tämligen hetero lagd)? Varför ska inte en kristen homosexuell få Guds välsignelse över sitt äktenskap? Det är ju, trots allt, de skevtolkande människorna (=ni) som tycker illa vara, och inte Gud.
  • Sofia t

För att dom som inte gör det ska ändå ha möjligheten att kunna göra det trots min syn på kyrkan

johannawalfridsson skrev 2007-08-31 13:40:17 följande:
    Självklart ska dom få den möjligheten. Själv bojkottar jag kyrkan just för dess sjuka syn på saker. Om jag o mi nkarl någonsin gifter oss blir det borgligt. varför bry dej ....om du ändå skiter ikyrkan ....
  • stina84
    qenzo skrev 2007-08-31 13:40:07 följande:
    Ja alla är vi ju saliga i vår tro, och min tro säger att kristendomen inte verkar vara mkt att hänga i julgranen öht.Men för den skull säger jag ju inte att ni som vill tro på Gud är dåliga och syndiga. Jag menar... ni har ju faktiskt vigt er liv till en "man" som inte på ngt sätt påvisat existerat på ett eller annat sätt.Men mår ni bra av att tro på detta "påfund" så Go for it!Men när ni sedan påstår att jag utför syndiga handligar med min flickvän (vi är förlovade btw) samt är ytterst dålig människa... Ja då finns inget vänligt kvar i mig heller.Ska man jämföra religioner så är ju satanismen och hededomen riktigt okej... De utesluter ingen ;)
    Varför vill du då gifta dig i kyrkan om du inte tror på gud, det är ju guds hem!
  • Sofia t

Det står också KLART OCH TYDLIGT att allt och alla ska älskas som dom är men det kapitlet glöms ofta.

stina84 skrev 2007-08-31 13:36:29 följande:
    Varför gifta sig i guds hus med guds välsignelse när det står KLART och TYDLIGT att homosexualitet är fel? Ni kan väl gifta er borgeligt istället och låta oss få ha våran religion ifred!
  • Smurfens Mamma
    Tuzza skrev 2007-08-31 13:41:21 följande:
    Absolut ska dom få gifta sig i kyrkan! Allt annat är förlegat tycker jag! Gud älskar väl alla människor oavsett sexuell läggning får man hoppas.
    självklart gör han det!!!

Och JA de ska få gifta sig i kyrkan som alla andra !!
    Ta en titt i min blogg smurfmamman.blogg.se/
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?