queenpepsi skrev 2007-08-31 13:34:37 följande:
Tänker inte läsa tråden för det är säkert en del inskränkta homofober som har uttalat sej... Jag tycker självklart att min fru och jag borde ha kunnat gifta oss i kyrkan om vi velat! Kärlek mellan två människor är kärlek mellan två människor, oavsett vilka de är eller vad grannen råka tycka.
Jag håller med till viss del
Men jag står för att jag anser att man ska gifta sig i krykan om man är troende, inte annars. Och om man som homosexuell eller bisexuell troende vill ha istt äktenskap välsingnat i en kryka av en präst så borde det ju finnas ett strort intresse för att vigas av en präst som VILL det. Inte en som tvingats av lagen att göra npgot som går emot hans eller hennes trosuppfattning. Inte kan det väl kännas fint att vigas av en präst som egentligen ser just det äktenskapet som en synd? Jag ser det inte som en synd. Kärlek är kärlek, oavsett likakönad sådan
Och det gör mig skärrad att homosexualitet av vissa jämställs med tidelag och pedofili. Alla har rätt till sin åsikt, men man kan ju tänka sig för hur man uttrycker sig. Mycket av det som sägs här, hade varit straffbart att utrycka om det gjorts i ett annat samanhang. Då det hade sätts som ett brott, som diskriminering helt enkelt.